Gå til innhold
Arkivverket
Johannes Haltbakk =

Hvem er foreldrene til Peter Andreas Knudsen Aarsund d. 1904 i Straumsnes, døpt i Bakke sogn i Strindens menighet i 1806 (1816)

Recommended Posts

Johannes Haltbakk =

Jeg førsøker å hjelpe amerikanske slektninger med å finne foreldrene til Peter Andreas Knudsen Aarsund som er begravet 1904 i Straumsnes sokn i Tingvoll Prestegjeld i Møre og Romsdal. I kirkeboken over begravede stor det at han er født i Bakke sogn i Strindens menighet (Sør-Trøndelag 1816 (1826). Jeg vet ikke hva parentesen betyr, men jeg ser at det er mange døde som har en parentes med et annet tall bak det oppgitte fødselsåret.

Kirkeboken for Straumsnes er sirlig ført, og veldig oversiktlig. Kirkeboken for Bakke fra 1816 har jeg ikke sjans til å forstå. Det har jeg alt for liten øvelse til å lese gamle håndskrevne dokumenter. Kan noen hjelpe meg med å finne igjen Peter Andreas Knudsen, og se om det er mulig å tyde hvem som er oppgitt som hans foreldre?

På forhånd takk

Vennlig hilsen Johannes Haltbakk

post-4014-0-56842400-1479321002_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johannes Haltbakk =

Mange takk! Jeg var ikke klar over at kirkeboken var søkbar. Veldig takknemlig! Nå kommer det til å bli stor jubel fra dem jeg hjelper i Arizona! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Takk for hyggelig tilbakemelding. :)

Trykker du Finn kilde, finner du særskilte søkeskjemaer for forskjellige handlinger, døpte, gravlagte viede osv.i kolonnen til høyre:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/finn_kilde

(Det er bare noen områder som er gjort søkbare, ofte av private i Digitalpensjonatet.)

Endret av Anne-Lise Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.