Gå til innhold
Arkivverket

Oldemor.


Vår
 Del

Recommended Posts

Det du sender link av slekt tre. Der det skal være skrivi . Bolette Karelussen Bonsdet er nok totalt feil.

 

Men det kan jo være noen som kan ha døpt med det navnet i senere tid .

 

Karl Karelussen tanter og onkler søsken til hans far. navn Olivia f1897 var g.m Haakon Olsen Steinsbøl f.1843

 

bror Thorvald f 1847.

 

bror Ola f 1840.

 

søster Thea f. 1838 gm Hans Hansen Gjerdrum.

 

Karl sine søsken er Ingrid Bonsdet gm Ole grøneng

 

. Mentz Konnor 1882

 

Ole Hagbart f1897. gm Ragna Borkenes.

 

2 gang med Alma olsdatter Bagasjebrettet f. 1886

 

. 3 gang med Mathis da Pedersen 1905.

Karl Karelussen

 

Ingen flere der som heter Bondsted

 

Den eldste på slekt tre heter Ole Pedersen (Tveten) Stenerud.

 

f.11.04.1786. Han var gift medele ne Thomas datter Blogger f.1782 d.26 mai 1849..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg angående et navn der noen lurer på om Bolette Aas f 30.06 1863 døde i Bærum 30.09.1941.mor Petronelle Bolette Nissen f.09. 12. 1929 Far Johannes Henrik Aas f. 09.02.1822 Trondheim. Kan noen her inne se etter (følge) Bolette Aas f 30.06.1863 Se om hun kan ha en sønn ved navn Leiv Karlsen Broen f 30. 04.1897 ?

Hvorfor skulle Bolette Aas kalle seg Jensen? Faren heter Johannes Aas.

Endret av Åsbjørg Susort
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Hild Alice.

 

Tror det er best å holde seg unna slektstrær funnet på internett.

 

Forhold deg til de opplysningene vi til nå har forsket frem,og styr unna alt annet.

 

Slektstrær på nettet kan være full av feil,så det går ikke an å ta alt for god fisk.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Petra Bolette Jensen f. 1863 . I Skjeberg. Kan hun ha en datter Ruth ? Ruth bodde i Oslo . Telling Torshov. Og en Peder Pettersen ? Var han sønn til Ruth eller var ham gift med Ruth

Ser at en Ole Hansen hadde vært gift med Petra Bolette ? Kan Ole Hansen være en sønn av Hans Eriksen Og Helene. Det var en Ole som kalte seg Ole Broen. Ruth har jo etterkommere. Men tror ikke hun hadde bror som het Leiv Karlsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem Bolette Aas. Hun het visst Norgrenn også. Mulig noe med et Johnsen navn. ikke Jenssen. Petra Bolette Jenssen Skjeberg f. 1863. Har fulgt henne en gang før. Men mulig feil. Tror hun hadde en datter Ruth . Mener en god venn som var forsker snakket med en sønn av Ruth. Tror de bodde på Torshov i Oslo. Han snakket med sin mor Ruth som var datter av Petra Bolette. Hun hadde sagt at hun visste alt om sin mor. Og at Petra ikke hadde en sønn som het Leiv .født 1897. Mener å huske at Ruth het Pettersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et slekt tre en gang og det var fra Løvenskiold.

 

Der er det ført opp frem til 1832 Marie Petronelle Jørgine Løvenskiold Cappelen. g m Nicolaysen.

 

Jeg fikk et telefonnummer til en cappelen i Oslo .En som hadde forsket mye på det samme . Altså for å finne ut om Bolette Jenssen

 

Han lurte veldig på hvor det ble av Bolette.

 

Da jeg forklarte om Jenssen navn. Mente han at det stemte. Han mente Bolette var en smart dame.

 

Det er rart at det ikke var oppført noen barn. På dødsannonsen til Bolette sophie Nicolaysen. Hun som bodde i Bygdøalle 13.

 

Hvis hun hadde 3 barn. Henry .f 1995. Tok navnet seest etter sin far. senere år.Han var gift 3 ganger. Marie Hagerup . Fikk Bolette barn med søskenbarnet sitt da.

 

Hvis Peter 1832 og Petronelle 1832var tvillinger.

 

Mor til Petronelle.

 

Edel Margrete henriette løvenskiold. gm Cappelen f i Bamle Telemark.

 

Noen forskere mente Edel hadde vært gift 3 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev at en Ole Bonsted var gift med Alma Bagasjebrettet. Men etter navnet er Baksjøberget. 1886.

Helt ok at Bolette Jenssen 1863 er Husmannsdatter og pige.

 

Alle var vel husmanndtr og husmamnsønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Bolette Jenssen 1863 ikke var med da Leif ble døpt. Karl ble innkalt møte kl 1200 for å skrive seg som far.

Og hva er kilden til den informasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Bolette Jenssen 1863 ikke var med da Leif ble døpt. Karl ble innkalt møte kl 1200 for å skrive seg som far.

Hvor har du funnet den opplysningen om Karl?

 

 

Ved dåpen står det :

 

"Faderen varslet 12/6".

 

 

Det står IKKE at han ble innkalt til møte kl. 12 for å skrive seg som far.

 

Dåpen var 13/6,så barnet's far ble varslet dagen før dåpen.

 

Ministerialboken

https://media.digitalarkivet.no/view/3078/40

 

----

 

Klokkerboken

https://media.digitalarkivet.no/view/49373/27

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre opplysninger leste jeg i kirkebok på kirkekontoret på 1980 tallet. Preste kontor.Roverud . Der det lå den gang.Kontordame viste oss det. Prest Rye Berg var der. Som vi snakket med. Jeg og et søskenbarn fikk lese i kirkebok.

Ikke tatt ut av løs luft . Skulle tro det

Håper å finne ut hvem Bolette var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo de samme kirkebøkene som jeg har lagt inn i # 122.

Der ligger både ministerialboka og klokkerboka.

 

Hvilken av de bøkene leste du i?

Var det ministerialboka eller klokkerboka?

 

Du må forholde deg til det som er skrevet i kirkebøkene.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl Thomas Bonsted døde i 1970 Da var 10 år den gang.

 

Vi har jo spurt etter Bolette. Men ingen av dem vet hvem Bolette var.

Karl Thomas Bonsted døde i 1970 Da var 10 år den gang.

 

Vi har jo spurt etter Bolette. Men ingen av dem vet hvem Bolette var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ingen vet hvem Bolette var,er nå en ting,men vær så snill å ikke henvise til løse antagelser.

Skal man noengang finne ut av dette,må man bygge forskningen på fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp i nærheten av Oldefar. Karl Husker han fra jeg var 5-6 år Kjente jo hans familie. Og etterkommere. Hyggelig folk.

Snakket mye med dem.

 

I et tidligere innlegg (#65) har du skrevet:

 

Hele min familie har aldrig hatt kontakt med Bonsted. Har funnet bilder av familie til Thomas i utha folketelling. Det er mye likheter.tenker da på etterkommere av Thomas . Finnes ingen kontakt eller likheter med Bonsted . Tror ikke det stemmer at 17år gamle Carl Thomas Bondsted var far til leif.

 

Du motsier deg selv. Hva er det nå som er riktig?

Endret av Inger Eik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkebok var en veldig stor bok . Husker jeg. Kontordag fant frem boka. Hun kaldt det kirkebøker.

 

 

Husker Prest Rye Berg kom inn Han spurte hva vi så på og hva vi lett etter. Han kom bort.

 

 

Vi hadde notert og lest.

 

 

Han likte dette veldig dårlig..Husket han Lukket den kjempe store boka i et smell he he.

 

 

Heldigvis at vi fikk lese om min familie da. Vi sa vi forsket for å finne ut om Oldemor. .

Ja,; vi holder oss til fakta . Vi må så prøve å finne fakta. Bolette Jenssen f 1863 . Den rette Bolette 1863.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved dåp av barn født utenfor ekteskap, ble barnefaren varslet om at han ble oppført som barnefar i kirkeboka. Av og til ser vi i merknadsfeltet at noen fedre benekter farskapet og anlegger sak. Det er for å ha muligheten til å uttale seg at de ble varslet. Det er ingen slik merknad her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel sånn at presten skrev i ministerialboken(kirkeboken),og klokkeren i klokkerboka.

Begge bøkene ligger i # 122.

 

Så det er nok ministerialboken du har sett i.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontordag.Skal være kontor dame.

Ok . Så glemmer vi det. Og nå prøver vi å finne den rette BBolette som jeg søker.Vi må videre fra kirkebok nå. Hild-Alice Knutsen

Altså lete videre hvor hun kom fra og mange hun fikk . Og hvor hun ble av.

 

Kanskje hun flyttet Nord Sør ost Vest. Håper det lyser at jeg kan finne oldemor Hild-alice Knutsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.