Gå til innhold
Arkivverket

Forsvunne innlegg i blogg og forum


Olaf Larsen
 Del

Recommended Posts

Jeg har etterlyst dette i Tekniske Tilbakemeldinger, men ikke fått noe svar. Noen som vet?

Det handlet om at nettadressen digitalarkivet.no skulle gjenoppstå, og at digitalarkivets forside skulle oppdateres med nytt design, og at innspill til utforming var ønsket.

 

 

 

Digitalarkivet gjenoppstår

 

Hvor ble det av innlegget i bloggen om dette? Jeg finner heller ikke Espen Tønnesens innlegg i brukerforumet om dette.

 

Vdr: Bloggen

Kan dere være så snill å sette datoen for innlegget øverst i bloggen, så man slipper å åpne et langt innlegg for å finne den i bunnen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderator kan gjøre innlegg usynlig for søk. De fant vel ut at det likevel ikke var nødvendig å informere publikum enda om at Digitalarkivets sider teknisk skal løsrives fra Arkivverkets sider. Det kommer nok informasjon på et senere tidspunkt, når Digitalarkivets førsteside blir endret.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg forsto skulle omleggingen av adressen for å kunne registrere spredningen av trafikk til hhv. arkivverket og digitalarkivet skje ganske snart , og det samme tidsperspektivet gjaldt visst også lanseringen av ny forside som man ønsket innspill til endring av. Jeg bet meg merke i posten, og har tenkt igjennom hvilke evt. endringer jeg ønsker, og hadde tenkt å legge inn en post med mine forslag. Men, ikke det nei!

 

Det er helt greitt hvis moderator fjerner upassende innlegg p.g.a språket eller sjikanerende/upassende innhold, men hvis det er sensurering av en ansatt, stiller det seg helt annerledes. Det ryddige hadde da vært et nytt innlegg i forumet og en kommentar i bloggen, om at det var en misforståelse med hensyn til tidspunktet eller en annen årsak, og at man ville komme tilbake til saken senere.

 

Jeg imøteser en kommentar fra Digitalarkivets ansvarlige i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje så lett å ta att kva som stod i denne tråden, men om eg hugsar rett kom eit spørsmål om kva som ville skje med permanente lenker til ulike databasar. Svaret var at desse lenkene også skulle fungere i framtida.

 

Sidan det kom svar på det opprinnelege innlegget er det ekstra merkeleg at tråden er fjerna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Beklager sent svar. Det er forsåvidt symptomatisk for tingenes tilstand. Vi så at vi ikke kom til å rekke å gjennomføre dette likevel før nyttår, og vi har dessverre heller ikke rukket å følge opp med et korrigert blogginnlegg.

 

Digitalarkivet skal gjenoppstå på eget domene, men vi skal revurdere tidshorisonten og ambisjonsnivået nå som vi ikke har frist til nyttår. Ambisjonsnivået var jo satt veldig lavt for å rekke nyttår.

 

 

Vi tar gjerne imot innspill dere måtte sitte med.

 

Permanente lenker er permanente, dvs. de vil bli redirigert og fremdeles fungere etter bytte av domene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.