Gå til innhold
Arkivverket

Norgestur i 1951 - hvor er bildene fra?

Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Jeg forsøker å plotte inn turen på kartet. Det de husker er at Maihaugen var på vei opp og at de overnattet på Randsverk. Trolig deretter en tur inn Sjodalen til Gjendesheim. Tilbake via Garmo og videre til Jotunheimen fjellstue (kvitteringen), men deretter har jeg problemer med kart og vei.  Det er en voldsom omvei å komme til Fortun i Luster. Var det mulig å fortsette Bøverdalen videre til Luster i gamle dager? http://kart.gulesider.no/?c=61.6312,6.8857&z=8&r=car;F00;-1;61.6595;8.1452;Jotunheimen%20Fjellstue,%20B%C3%B8verdalen;61.495;7.6887;Fortun,%20FORTUN&q=%22Stora%20Almsj%C3%B6ns%20naturreservat%22;207429231;geo

Det opplyses også at de reiste Numedal tilbake og da er det jo spørsmål om hvorfra? http://kart.gulesider.no/?c=61.1174,7.2771&z=9&r=car;F00;-1;61.495;7.6887;Fortun,%20FORTUN;60.1112;9.0635;Numedal,%20NORE&q=%22Stora%20Almsj%C3%B6ns%20naturreservat%22;207429231;geo

Jeg reagerer litt på at det ikke er flere bilder fra Sogn. Det passer liksom ikke.  Kanskje slapp de opp for film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er du litt på villspor her. Frå Lom over til Fortun er berre rett over Sognefjellet, den vegen har eksistert sidan 1200-talet. Så har dei reist ut til Solvorn og teke båt over til Årdal - det ser vi på fjordbildet, som er teke midtfjords. Så dropp runden over Strynefjellet og rundt heile Sogn og Fjordane. Frå Årdal har dei nok reist opp til Tyin; derfrå kjem du lett til Fagernes og kan ta Golsfjellet, opp til Geilo og ned Numedal. Då stemmer det at det er Hallingskarvet vi ser på eine bildet og.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sognefjellsvegen opna 16. juli 1938 (Wikipedia).

Ja, for biltrafikk, men med hest og kløv var dette Otta-dalen sin veg til Bergen heilt tilbake til tidleg mellomalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjeld det med fotograferinga her og der, vil eg tru at menneska på 50-talet var omlag som vi: Dei tok mest bilde på starten av turen. Seinare blei dei meir blaserte - åh, berre endå eit fjell eller ein foss, liksom - og tok færre bilde. Pluss at dei som du nemner, kanskje ikkje hadde nok film med seg og måtte rasjonere etter ei stund.

Elles kan vi tenkje i dag at det var rart dei valde så mange dårlege fjellvegar, men i 1951 var nok standarden omtrent lik over alt: Grusveg, til dels dårleg grusveg med rikelege slagholer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er du litt på villspor her. Frå Lom over til Fortun er berre rett over Sognefjellet, den vegen har eksistert sidan 1200-talet. Så har dei reist ut til Solvorn og teke båt over til Årdal - det ser vi på fjordbildet, som er teke midtfjords. Så dropp runden over Strynefjellet og rundt heile Sogn og Fjordane. Frå Årdal har dei nok reist opp til Tyin; derfrå kjem du lett til Fagernes og kan ta Golsfjellet, opp til Geilo og ned Numedal. Då stemmer det at det er Hallingskarvet vi ser på eine bildet og.

Tusen takk for avklaringen.  Jeg må få skylde på Gule sider og ikke oppdatert kart. Jeg burde visst bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- øg med alle desse bilda og teoriane er det lett å gå i surr! Det ser elles ut som om dei ikkje har køyrt OVER Valdresflya, berre inn til Gjendesheim og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaularfjellet kanskje?

Eller Strynefjellet for den del (området ved Jølbrua?) 

Jeg tror bilde 3 og 4 kan høre sammen, og bilde 3 med kirken er ikke den utsikten man har fra veien ned mot Hjelledalen i Stryn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett kart fra Jotunheimen og omegn 1951.

Dessverre for stort til å laste inn her. Men det er mulig å laste det ned på egen maskin og forstørre det ved å klikke på kartet.

http://kartverket.no/Kart/Historiske-kart/Historiske-kart-galleri/historiske-kart---detaljer/?kartid=landgeneral_44_1951

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur du har det bra rett no, bortsett frå at dei ikkje har køyrt Tindevegen mellom Turtagrø og Årdal. Eg har ikkje funne noko om når den vegen vart teken i bruk, men uansett - vi har eit bilde som er teke midt på Årdalsfjorden, slik at du må legge reiseruta ut til Solvorn i Lustrafjorden, som var utgangspunkt for båtruta inn til Årdal.

Merkeleg at eg ikkje finn noko om når Tindevegen blei opna, men det er i alle fall opphavleg ein anleggsveg for kraftindustrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kartet jeg la en link til  i #60 viser kun stier fra Turtagrø til Ø-Årdal.

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur du har det bra rett no, bortsett frå at dei ikkje har køyrt Tindevegen mellom Turtagrø og Årdal. Eg har ikkje funne noko om når den vegen vart teken i bruk, men uansett - vi har eit bilde som er teke midt på Årdalsfjorden, slik at du må legge reiseruta ut til Solvorn i Lustrafjorden, som var utgangspunkt for båtruta inn til Årdal.

Merkeleg at eg ikkje finn noko om når Tindevegen blei opna, men det er i alle fall opphavleg ein anleggsveg for kraftindustrien.

Hei Aase.

Hvis jeg forstår deg rett så gikk det en båtrute fra Solvorn til Årdalstangen.  De kjører altså selv via Urnes til Solvorn og båt resten.  Jeg ser på kartet at en idag nok ville kjørt videre fra Solvorn via Kaupanger til Lærdalsøyri videre til Borlaug og ned til Gol. Se https://kart.1881.no/?direction={61.1109976344908|10.4767965109617|Maihaugen,%20Lillehammer%20(Museum/%20Galleri/Bibliotek)}{61.3143985660455|10.3005942866952|Tretten,%20Tretten%20(Tettsted)}{61.7585957424643|9.28614436990785|Heidal,%20Heidal%20(Tettbebyggelse)}{61.4942439252344|8.92169092342461|Gjendesheim%20-%20bessh%C3%B8,%20Sk%C3%A5bu%20(Tursti)}{61.7218962914924|9.05838288515751|Randsverk%20sag%20og%20h%C3%B8vleri,%20Tessanden%20(Verksted)}{61.6592076|8.1447241|Jotunheimen%20fjellstue,%20Sognefjellsvegen,%20B%C3%B8verdalen}{61.4931985374918|7.68662265951104|Fortun,%20Fortun%20(Kirke)}{61.3012976372897|7.24745620260474|Solvorn,%20Solvorn%20(Tettsted)}{61.3089021508948|7.80283008756564|%C3%98vre%20%C3%85rdal,%20%C3%98vre%20%C3%85rdal%20(Tettsted)}{60.6995013709096|8.9502468836002|Gol%20kommune,%20Gol%20(Kommune)}

Er jeg på sporet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solvorn og Urnes ligg på kvar si side av Lustrafjorden. Eg er ikkje 100 % oppdatert på trafikkmønsteret i 1951 - eg veit at båten gjekk frå Solvorn til Årdal, men om han gjekk opp under Urnes og om der var vegsamband mellom Skjolden og Urnes på den tida, er eg ikkje sikker på, men gje meg ein liten time så skal eg konferere med lokalkunnskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg fått svar frå Sogn: Vegen på austsida av Lustrafjorden var ferdig i 1974. Dermed må reiseruta vere frå Fortun, langs vestsida av Lustrafjorden til Solvorn, og med båt derifrå til Årdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra, Aase. 

Det vil si det som på kartet idag er RV55.  Fortun - Skjolden - Solvorn.

Tusen takk for din store innsats i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: Når eg ser på kartet i innlegg 63, har eg lyst til å gjere ei justering til - eg tvilar på om dei har reist frå Tyin og tilbake til Borgund og opp Hemsedal. Det blir litt bakover-reising, pluss ei bratt nedstigning og ei like bratt oppstigning.  Eg har større tru på at dei reiste til Fagernes og tok Golsfjellet. Men eg har forlengst mista oversikta over billedmaterialet og kva som er teke kvar :lol: - så eg kan ikkje seeie det heilt sikkert. Men det tykkjest vere det mest rimelege valet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegen Turtagrø - Øvre Årdal, vart ferdig ca 1970. Eg kan ikkje forstå at nokon har kome over der på motorsykkel i 1951.

Er det nokon som har kome fram til bilete der ein går over ei henge bru ? Dei kan ha teke seg til inn til Vetti, og sett på Vettis-fossen ?

Ein finn ikkje noko hengebru lenger på frå Hjelle til Vetti. Men i 1951 var dei der !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegen Turtagrø - Øvre Årdal, vart ferdig ca 1970. Eg kan ikkje forstå at nokon har kome over der på motorsykkel i 1951.

Nei, denne teorien er forkasta for nokre innlegg sidan, fordi det finst eit bilde som er teke på båtturen mellom Solvorn og Årdal. Takk for årstalet; det har ergra meg at eg ikkje kunne finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit bilde til - eg veit ikkje om du har fått svar på fjell-landskapet i innlegg 19, men - vedlagde bilde er merkt "Utsikt frå Hindseter" - der veit vi dei var i nærleiken, og det kan vel ikkje vere tvil om at dette er same fjelltoppen, frå ein litt annan vinkel.

post-44-0-37584900-1484565954_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit bilde til - eg veit ikkje om du har fått svar på fjell-landskapet i innlegg 19, men - vedlagde bilde er merkt "Utsikt frå Hindseter" - og der veit vi dei var.

Det matcher ja, og da er det vel Nautgardstind vi ser i bakgrunnen på disse bildene   :)

Endret av Reidar Oddløkken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra den yngste deltager på norgesturen:

"Det er fantastisk spændende at følge det store arbejde på tråden med at identificere de gamle billeder, der først syntes så godt som umulige at stedsfæste trods mange års ferier i Norge. De mange bud på billederne fra 1951 gør en stor forskel for mig.

I begyndelsen af 1948 var far ved at dø af polio, og i årene 1949 og 1950 gjaldt det om at holde sammen på familien, få konstrueret nogle ikke-eksisterende benskinner og få den 3-hjulede handikap-cykel skiftet ud med en Nimbus med aggregat og sidevogn i sommeren 1951. Vi havde en fin tur, og min bror og jeg sad lunt og tørt i sidevognen under kalechen på samme sæde og hyggede os. Far og mor sad i den friske luft og den regn og blæst, der blev frigjort af de flotte fjelde. Turen gav os børn nogle eventyrlige oplevelser, og vi var så heldige at vores forældre fortsatte med vores dejlige norgesferier, indtil min bror og jeg flyttede hjemmefra som voksne. Og så fortsatte vi selv.

Jeg har igennem den kæmpestore hjælp på tråden oplevet å få genskabt mine allerførste bånd til Norge og er meget taknemlig for tips og info nok til at kunne rekonstruere det meste av turen. Ferien sluttede i Asker hos nogle norske venner fra 1946, der var mors og fars venner resten av livet. Tusen tak til alle som har hjulpet til.

Lis Klarskov Jensen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider