Gå til innhold
Arkivverket

Lars Andersson Trapp frå Elvdalen, Mora i Sverige, f. 1835 - til Bergen og Luster - gift med Elisabeth frå Luster - forsvinn i 1890-åri - Amerika?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette er ein særs utfordrande huslyd som eg har hatt liggjande på skrivebordet mitt i mange år.  No er det på tide å spørja om nokon kan hjelpa meg løysa denne «floki»?

 

Det vert fortalt at husfaren vart funnen på ei trapp i Elvdalen, Mora og voks opp hjå fosterforeldre der, men ingen har førebels greidd å stadfesta dette...

 

Det er stor etterslekt etter yngste sonen samt svigeredotteri Bertha i Amerika, men dei problemi let eg førebels liggja.  Hovudutfordringiane i denne omgongen er å finna:

 

** Opplysningar kring opphavet til Lars Trapp i Sverige?

 

** Kvar det vart av Lars og Elisabeth Trapp etter 1890?  FT1891 for Luster har ikkje vore undersøkt og ligg vel enno ikkje føre i søkberr form...?

 

** Lagnaden i Amerika til eldste sonen Lars Andreas «Lewis» Trapp?

 

** Detaljar kring andre vigsli og andre mannen til Bertha Trapp, Charles Hunt?

 

** Detaljar kring opphavet til Anna Fredriksdotter frå Heidal, Vågå?

 

** Og detaljar kring opphavet til Olga Jensine Skarsvåg frå Lenvik i Troms?

 

Eg attgjev frå manuskriptet mitt:

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Lars Andersson Trapp, opphavleg frå Elvdalen ved Mora i Dalarna, Sverige, var son av

 

     ##### (yrkestittel?)

 

     Anders Larsson Trapp og kona Anna Andersdotter

 

     ##### (fødestadar/oppvekststadar til Anders og Anna?)

 

     og f. i Elvdalen 10.8.1835.  Han gifte seg i Årstad, Bergen 29.1.1860 med Elisabeth Andersdotter frå Hesjebakken 3 under Rønnei.  Ho var f. 7.9.1831.

Lars var komen til Bergen i ung alder som murar, medan Elisabeth flytte dit i 1855.  Ei kort tid vart dei òg buande i Bergen.

Men kring 1862 flytte Elisabeth attende til Luster.  I 1865 vert det fortalt at mannen var faren ifrå ho, men om han reiste frå ho i Bergen eller i Lunden, er det ingen som no kan fortelja oss.  Sikkert er det derimot at Lars kom att til bygdi kring 1868.  Han og Elisabeth tok over heimeplassen hennar på Hesjebakken om lag på same tidi og dreiv han til dei kring 1880 etter den store utskiftingi flytte stova ut hit i Lunden for å rydda seg ein ny plass.  Her vart dei so buande til kring 1890.

 

##### (sjekka FT1891?)

 

Kring 1890 flytte Lars og Elisabeth Trapp frå bygdi,

 

##### (seinare lagnad??? – Amerika?? – probably emigrated in 1893 when Hans was home on visit!?)

 

Elisabeth Trapp fekk i alt tre søner; Lars var far til to av dei:

 1. Lars Andreas Larsson Trapp, f. i Bergen 6.1.1860, voks opp på Rønnei.

Lewis L. Trapp utvandra til Amerika i 1881 og gifte seg i Trempealeau Co., Wis. 1.4.1884 med Christine Bertina, kjend som Bertha Pederson, dotter av husmannsdotteri Susanna Christophersdotter frå Kalvedalen under Drægni (1835-1915).  Bertha Pederson var f. på vegen over Atlanterhavet 28.5.1868.  Lewis og Bertha slo seg ned som farmarar i Albion township, Trempealeau Co., Wis., men vart skilde kring 1889.  Bertha gifte seg att

 

##### (exact date and place of Bertha’s 2nd marriage?)

 

1892 med Charles A.

 

##### (middle name? – in church records at Moorhead, Minn. referred to as Charles C. Hunt!)

 

Hunt, f.

 

##### (exact date and place of his birth? – Indiana! – 1905: 50 years old!)

 

.2.1856.  Charles Hunt var frisør (”barber”), men vart sidan jarnbanearbeidar (”railroad worker”). 

 

##### (occupation to be verified! – 1900: barber – 1905: farmer – 1910: Bertha widowed dressmaker!!)

 

Han og Bertha budde ei tid i Winnipeg, Man., men flytte våren 1895 til Moorhead, Clay Co., Minn. der Charles d.

 

##### (date and place of Charles Hunt’s death? – or maybe divorced??)

 

Bertha gifte seg tredje gongen i Moorhead, Minn. 10.5.1911 med Karl Theodorson Graatvedt frå Gråtveit i Rakkestad, i Amerika kjend som Charles Norman.  Han var son av gardbrukar Theodor Christenson på Gråtveit og kona Hanna Petrine Hansdotter frå Kraugerud og f. i Rakkestad 4.12.1870, men utvandra til Amerika i 1891.  Charles og Bertha slo seg ned som farmarar i Walcott township, Richland Co., N.D., men Bertha d. i Fargo, N.D. 11.1.1920.  Charles Norman d. i Jamestown, N.D. 22.1.1949.  Lewis Trapp

 

##### (later biography? – 1900 census shows up as a ”single” farm laborer at Cottonwood, Deer Lodge Co., Montana!! – was maybe later a painting contractor in Deer Lodge Valley??)

 

Bertha Pederson fekk i alt sju born, ein son frå første ekteskapet, fem born frå det andre og ein son frå det siste {desse let eg førebels ute...}:

 

 2. Hans Martin Aamundson Trapp, f. 19.9.1866, var son av Elisabeth Andersdotter og husmann Aamund Andersson i Lunden 17 under Rønnei (1843-1928).

Hans M. Trapp utvandra til Amerika i 1883 og var sidan heime på vitjing i 1893, framleis ugift. 

 

##### (1893 said to reside in Chicago, Ill.)

 

men gifte seg i Minneapolis, Minn. 1.9.1907 med Anna Fredriksdotter frå Rønningen i Vågå,

 

##### (sjekka at ho voks opp der?)

 

i Amerika kjend som Annie Fredrickson.  Ho var dotter av

 

##### (sjølveigar Fredrik Fredrikson og Mari Larsdotter – eller Margit Pedersdotter Gudbrandsstuen? - uklart opphav: dåpen hennar i Heidal: https://media.digitalarkivet.no/view/4725/5)

 

og f. i Vågå 28.4.1887, men utvandra til Amerika med mor si i 1891. 

 

##### (occupation and place(s) of their residence? – 1910 res. Minneapolis, MN (occ. can’t read!) – 1920 no occ. res. Orono township, Hennepin Co., Minn. – 1939: common laborer, said to have resided at Orono for 4 years – ”died at his summer home at Mound” – buried at Deronda, Polk Co., Wis.!)

 

Hans d. i Hennepin Co., Minn. 26.5.1939, medan Annie Trapp d. same staden 21.2.1983.  Dei var barnlause.

 

 3. Edvard August Larsson Trapp, f. 29.10.1870,

Edward A. Trapp utvandra til Amerika i 1893 i lag med broren Hans då han var heime på vitjing.  Han var først skogsarbeidar (”wood worker”) i Wisconsin,

 

##### (NB: 1900 census: single teamster in Cottonwood township, Deer Lodge Co., Mont.!)

 

men vart so gruvearbeidar (”mine worker”) i Anaconda, Deer Lodge Co., Mont.  Der gifte han seg første gongen 17.9.1900 med Christina Marie Petersdotter Jacobsen frå Christiansfeld, Sønderjyllands amt i Danmark, i Amerika kjend som Christina M. Jacobsen.  Ho var dotter av

 

##### (full names of Christina’s parents?)

 

og f. i Christiansfeld 26.3.1871, men utvandra til Amerika med foreldri sine i 1881.  Christina var syerske (”seamstress”), og ho og Edward vart buande i Anaconda, Mont. til dei i 1909 flytte til ein farm nær Eugene, Lane Co., Ore.  I 1914 flytte dei so til ein farm nær Deadmond Ferry, òg i Lane Co., Ore.  Edward arbeidde ogso som murar (”mason”).  Christina Trapp d. i Phoenix, Az. 10.11.1929, og

 

##### (exact date of Edward’s 2nd marriage?)

 

.11.1931 gifte Edward seg att i Springfield, Ore. med Olga Jensine Edvinsdotter Skarsvaag frå Skarsvågen i Lenvik, Troms, i Amerika kjend som Olga Petersen.  Ho var dotter av gardbrukar og fiskar Edvin Heiberg Petterson i Skarsvågen, opphavleg frå ein plass under Skarsvågen, og kona Martine Fredrikke

 

##### (farsnamnet og opphavet hennar? – f. 1865!)

 

og f. i Lenvik 27.8.1902.  Olga utvandra i 1914 med foreldri sine til Winnipeg, Man. og hadde arbeidt som hushaldar (”housekeeper”) både i Canada og i Arizona før ho vart gift med Edward.  Nokre år etter flytte Edward og Olga til Springfield, Lane Co., Ore. der Edward livnærte seg som inkassatør (”collection agency owner”).  Han d. i Eugene, Ore. 14.3.1958, medan Olga Trapp d.

 

##### (place of Olga’s death? – in Lane Co., OR! – Eugene or Springfield? – obit doesn’s say!)

 

28.5.1993.  Edward Trapp fekk i alt tretten born, elleve frå første ekteskapet og to frå det andre {desse let eg førebels ute...}:

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Det hadde vore kjempemoro om dei fleste av desse detaljane kunne komme på plass, og eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Sven for eit interessant innlegg!

 

Det ser jo ut som du har finne same person i dette oversynet frå 1880.  Dei visste tydeleg ikkje noko om lagnaden hans på den tidi, berre at han var utflytt frå Rolfsbyn i Svanskog sokn i Värmland?  Skal me tru han berre «stakk av» utan å melda ifrå?  Som fødestad er oppgjeve Dalarna, som vel òg er i Värmland...?

 

Eg ser at FamilySearch har denne fødsli innført med endå ein ny fødselsdato, 10.9.1835:

 

Name: Lars Andersson

Gender: Male

Christening Date: 13 Sep 1835

Christening Place: ELFDALEN, KOPPARBERG, SWEDEN

Birth Date: 10 Sep 1835

Father's Name Anders Larsson

Mother's Name Anna Andersdr

 

Anders Larsson og Anna Andersdotter i Elfdalen, Kopparbergs län synest ha fleire born:

 

* Anna, f. 25.9.1811

 

* Cherstin, f. 21.5.1814

 

* Marit, f. 17.5.1820

 

* Kerstin, f. 10.6.1824

 

* Anders, f. 14.8.1832

 

* Johan, f. 23.2.1841

 

* Lars, f. 20.4.1842

 

* Anders, f. 4.4.1844

 

* Anna, f. 18.1.1846

 

* Anders, f. 13.2.1848

 

* Kerstin, f. 13.1.1849

 

Og endå fleire følgjer etter 1850!  Men alle desse borni kan vel ikkje ha dei same foreldri!!?

 

Elles var det jo interessant med den nye fødselsdatoen...  Eg vonar det kan vera meir å finna i svenske kjelder og takkar igjen for framifrå bistand med denne spennande huslyden!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sveriges Befolkning 1880 er det 4 personer som er født 1835 i Älvdalen med navnet Lars Andersson.

  • Lars Andersson Trapp
  • Lars Andersson Musk
  • Lars Andersson Lång
  • Lars Andersson Grund

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Sven for nye spennande innlegg!

 

Då synest problemet i Lenvik vera løyst, og i mellom tidi har eg jobba litt med Anna Fredriksdotter frå Vågå.  Dåpen hennar syner at foreldri var sjølveigar Fredrik Fredrikson og kona Mari Larsdotter på Rønningen i Hedal, Vågå.  Desse foreldri gifte seg i Sødorp, Nord-Fron 28.12.1871: https://media.digitalarkivet.no/view/9259/215

 

Og FT1865 for Gulbrandsstuen, truleg plass under Kongsli søndre(?) i Nord-Fron syner Mari med mor, stefar og mange halvsøsken: https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038060001218

 

Eg har før observert at Anna utvandra i 1891 med ei Margit Pedersdotter Gudbrandsstuen, og det må vel då vera ei halvsøster til mor hennar!?

 

* Men var Rønningen eigen matrikkelgard i Hedal, Vågå?  Eller eit bruk av ein annan gard?

 

* Og kvar var Fredrik Fredrikson ifrå?  Her er han vel i 1865 på Rønningen i Hedal, Vågå - ser for meg ut som eit rydningsbruk, men under kva gard?: https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038059007096

 

Eg takkar endå ein gong for kjempefin hjelp med denne huslyden!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Älvdalen er nabo-församling/socken/kommun med Mora (og hörte  til Mora som kapellsogn fram til begynnelsen av 1800-tallet), i Dalarna og tidligere Kopparbergs län, nå Dalarnas län.

 

Dalarna är landskap (og län) nord för Värmland, så ikke "i" her....

 

Datoen 10/9 og 10/8 kann lett bli feil, men 7/10 er et avvik fra hva jeg ville ha ventet.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fødselsboken for Älvdalen 1835 finner jeg disse:

 

Lars Andersson 8. mai 1835 av foreldre Anders Larsson og Marit Andersdotter - bosted Kittan (Lång - emigrerte til USA 28.11.1881)

Lars Andersson 16. august 1835 av foreldre Anders Olsson og Anna Olsdotter - bosted Näset  (Musk - død 13.02.1925 i Sverige)

Lars Andersson 10. september 1835 av foreldre Anders Larsson og Anna Andersdotter - bosted Åsen

Lars Andersson 21. september 1835 av foreldre Anders Andersson og Kirstine Larsdotter - bosted Blyberg (Grund - død 31.01.1915 i Sverige)

 

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjenstår vel Lars Andersson født 10. september 1835 som Trapp?

 

I husforhør Älvdalen 1826-1836 står familien bosatt  på Trapp under Åsen.

 

AID: v75526a.b19.s13

post-3741-0-00453400-1485044794_thumb.jpg

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Vibeke og Sven for nye spennande innlegg!

 

Lars Andersson Trapp må ha vore ein underleg «skrue».  Eg ser ikkje bort ifrå at det er han me finn i Bodø i 1900 som gift «spisevert», men kvar vart det i so fall av han etterpå?  Og kvar er kona hans?

 

Elles er eg framleis svært i stuss:

 

Er det verkeleg den same Lars Andersson Trapp som var fødd 10.9.1835 i Elvdalen (Åsen) som i lista frå 1880 er sagt vera flytt frå Rolfsbyn i Svanskog og fødd i Dalarna 7.10.1835?  Ligg Elvdalen i Dalarna?  Kan huslyden i Elvdalen (Åsen) følgjast vidare fram i tid - særleg med omsyn til sonen Lars?

 

Kanskje spør eg dumt, men for meg ser det ut som om det kan vera to ulike personar...!?

 

Eg takkar på ny for alle gode tips, ogso om Lars Trap i Bodø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Lars Andersson 10.09.1835 har fått ny fødselsdato 10.08.1835 i  husforhørene.

Etter husforhørene som dekker 1837-1847 finner jeg ikke denne familien mer.

 

AID:v75528.b19.s14

post-3741-0-85218900-1485122595_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Vibeke, Sven og Lars J. for nye spennande innlegg om denne huslyden!

 

Heimstavnsforhøyret til Lars Trapp var det ikkje godt å verta klok på, men eg forstår det slik at han kom til Bergen frå Christiania i 1855.  Eg les òg at han var ved Mjøsbanen (på jarnbanearbeid), men at han tydeleg òg ei tid oppheldt seg i Stavanger...

 

Høyrest ut som ein skikkeleg «rallar», spør de meg...!

 

Etter dei føreliggjande husforhøyrslistene ser det ut til at foreldri Anders Larsson (Trapp) og Anna Andersdotter berre hadde dei to sønene Anders (1832) og Lars (1835).  Og faren ser ut til å vera barnefødd i Åsen der òg foreldri hans budde, men kan vigsli deira frå 1831 finnast for å sjå kvar Anna Andersdotter hadde opphavet sitt ifrå?  Og er det mogeleg å finna att sonen Anders i seinare lister?

 

Ein tanke slo ned i meg:  Kan heile huslyden vera flytt til Christiania?  Kanskje Lars delvis voks opp i Christiania, jmf. oppgjeven fødestad i Bodø 1900!!  Det er fleire Anders Andersson f. i Sverige i og kring 1832, som nemnest i FT1865 for Christiania og omegn...

 

Eg takkar på ny for framifrå bistand med denne huslyden!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren Anders Andersson finner jeg igjen i Svanskog under navnet Anders Andersson Grön med kone og 5 barn i 1875

 

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Sven for eit nytt interessant innlegg!

 

Då er altso Anders flytt frå Elvdalen til Svanskog, og det er jo eit heilt stykke, eller?

 

* Finst det spor etter ei innflytting for Anders til Svanskog?

 

* Kanskje foreldri, og broren Lars, ogso vil dukka opp der??  (Det er i det minste lov å vona...)

 

Ein ny kjempetakk for framifrå innsats for å løysa denne utfordringi!

 

PS: Ein kan jo spekulera på korleis Anders fekk namnet Grön...!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg finner Anders Larsson Trapp med hustru og fire barn i Svanskog 1851-1855 s. 99 Krubbenäs.Da står de innflyttet fra Älvdalen i Dalarna 12/7 1841.

Lars Andersson f. 1835 flyttet derfra i 1854 til gården Rolfsbyn i Svanskog. I husf. Svanskog 1856-1860, Rolfsbyn s. 142 står løsdriver Lars Andersson Trapp, f. 7/10 1835. Anm: "i Norge sedan år -55. Attest til ekteskap i Norge 20/5 1859".

 

Anna Andersdtr., f. 1811. I husf. 1857-1867 s. 33 står f. dato 1/5 1811,hun døde 9/12 1864.

 

I Älvdalen finner jeg da i fødselsbok:

f. 1/5 1811, døpt 5/5 Anna

foreldre: Anders Matsson og Anna Svensdtr., Åsen.

 

Hilsen Kari

post-475-0-68286800-1485133401_thumb.png

Endret av Kari Aabelvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Kari og Sven for nye spennande og interessante opplysningar om opphavet til denne Trapp-ætti!

 

* No kan me slå fast at båe foreldri til Lars Andersson Trapp var frå Åsen i Elvdalen!

 

* Og huslyden flytte i 1841 til Krubbenäs i Svanskog, Värmland

 

* Lars flytte i 1854 vidare til Rolfsbyn i Svanskog, og derifrå altso seinast i 1855 til Christiania!!

 

Me kan sjølvsagt «krangla» om fødselsdatoen hans, men seinare enn 10.9.1835 kan han ikkje vera fødd, for dåpen var jo 13.9.1835!

 

Eitt spørsmål som står att her:

 

** Kva YRKE kan me setja på Anders Larsson Trapp, både medan han budde i Elvdalen og sidan i Svanskog?

 

Det som deretter står att som den store utfordringi, er lagnaden hans.  Er det han som i 1900 budde i Bodø??  Og kvar  vart det av kona hans??

 

Det ser jo førebels ikkje ut til at dei utvandra til Amerika...

 

Elles er det framleis eit stort spørsmål kvar det vart av eldste sonen i Amerika etter han i 1900 er registrert i Deer Lodge Co., MT!?

 

Eg takkar på ny for framifrå hjelp med denne spennande og «turbulente» huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Olga Jensine Edvinsdotter Skarsvaag frå Skarsvågen i Lenvik, Troms, i Amerika kjend som Olga Petersen.  Ho var dotter av gardbrukar og fiskar Edvin Heiberg Petterson i Skarsvågen, opphavleg frå ein plass under Skarsvågen, og kona Martine Fredrikke

 

##### (farsnamnet og opphavet hennar? – f. 1865!)

 

og f. i Lenvik 27.8.1902.".

 

En søster Hansine Johanne, 1893 - moren het Martine Fredrikke Olsen:

http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=179592- foreldrene tilhørte intet bestemt samfunn. 

 

Elise Marie, 1894

http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=179731

 

Olga Jendine, 1898

http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=180378 

 

Olga Jendine, 1902

http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=181031

 

Ole Peder Lind, 1905

http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=181502

 

Otto Andreas Eberg, 1908

http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=181968

 

Her er giftermålet mellom Edvin og Martine Fredrikke, født 1865, Finfjord, datter av gårdbruker Ole Isak Andersen:

http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=v&RR=34441

 

Dåpen til Martine Fredrikke, født 28.08.1865

http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=208511

 

Martine og familien i f.t. 1865 for Lenvik:

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1931&kenr=005&bnr=0046&lnr=00

 

 

Nr. 14:

Troms fylke, Lenvik, Hillesøy i Lenvik, Ministerialbok nr. 7 (1855-1865), Viede 1864, Side 190
Permanent bilde-ID: kb20050310030984
 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det har vore ei hektisk tid, men eg vil gjerne i kveld nytta høvet til å takka Grethe for siste innlegget her, samstundes som eg vil presentera eit oppdatert manuskript til erstatning for manuskriptet i innlegg #1.  Mange detaljar er komne på plass, men det står att fleire viktige punkt:

 

** Kva yrke skal me setja på Anders Larsson Trapp på Krubbenäs i Svanskog, Värmland?

 

** Kan Lars og Elisabeth Trapp finnast i FT1875 og FT1891 - mest truleg under Rønnei i Luster?

 

** Dødsfallet til Lars Andersson Trapp i Bodø etter 1900?

 

** Dødsfallet til Elisabeth??

 

** So har eg vanskar med å identifisera Charles Hunt, han som gifte seg med Bertha Pederson Trapp i Amerika?

 

** Lagnaden til Lars Andreas «Lewis» Trapp etter 1900?

 

** Opplysningar om Anna Fredriksdotter frå Rønningen i Hedalen, Vågå og foreldri hennar?

 

Eg vil nok ein gong avgrensa dette manuskriptet til foreldregenerasjonen og dei tre gutane som utvandra til Amerika med ektemakar:

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Lars Andersson Trapp, frå Krubbenäs i Svanskog, Värmlands län i Sverige, var son av

 

     ##### (yrkestittel?)

 

     Anders Larsson Trapp på Krubbenäs i Svanskog, opphavleg frå Åsen i Älvdalen, Dalarna, Kopparbergs län, og kona Anna Andersdotter, likeins frå Åsen i Älvdalen, Kopparbergs län, og f. i Älvdalen 10.9.1835.  Han gifte seg i Årstad, Bergen 29.1.1860 med Elisabeth Andersdotter frå Hesjebakken 3 under Rønnei.  Ho var f. 7.9.1831.

Lars flytte i 1854 til Rolfsbyn i Svanskog og året etter vidare til Christiania.  Han livnærte seg som jarnbanearbeidar, men kom til Bergen som murar alt hausten 1855, same året som Elisabeth flytte til Bergen.  Ei kort tid vart dei òg buande i Bergen, men i 1860 flytte dei til Stavanger.

Men kring 1862 kom Elisabeth attende til Luster.  I 1865 vert det fortalt at mannen var faren ifrå ho, men kring 1868 kom ogso Lars til Luster.  Han og Elisabeth tok over heimeplassen hennar på Hesjebakken om lag på same tidi og dreiv han til dei kring 1880 etter den store utskiftingi flytte stova ut hit i Lunden for å rydda seg ein ny plass.  Her vart dei so buande til kring 1890.

 

##### (sjekka FT1875 og FT1891?)

 

Kring 1890 flytte Lars og Elisabeth Trapp frå bygdi,

 

##### (seinare lagnad??? – Lars A. Trapp truleg spisevert i Bodø 1900! – oppgjeven vera gift og f. i Christiania 1835! – ikkje noko å sjå til Elisabeth!!)

 

Elisabeth Trapp fekk i alt tre søner; Lars var far til to av dei:

 1. Lars Andreas Larsson Trapp, f. i Bergen 6.1.1860, voks opp på Rønnei.

Lewis L. Trapp utvandra til Amerika i 1881 og gifte seg i Trempealeau Co., Wis. 1.4.1884 med Christine Bertina, kjend som Bertha Pederson, dotter av husmannsdotteri Susanna Christophersdotter frå Kalvedalen under Drægni (1835-1915).  Bertha Pederson var f. på vegen over Atlanterhavet 28.5.1868.  Lewis og Bertha slo seg ned som farmarar i Albion township, Trempealeau Co., Wis., men vart skilde

 

##### (year of Lewis and Bertha’s divorce? – about 1889?)

 

og Bertha gifte seg att

 

##### (exact date and place of Bertha’s 2nd marriage?)

 

1892 med Charles A.

 

##### (middle name? – in church records at Moorhead, Minn. referred to as Charles C. Hunt!)

 

Hunt, f.

 

##### (exact date and place of his birth? – Indiana! – 1905: 50 years old!)

 

.2.1856.  Charles Hunt var frisør («barber»), men vart sidan jarnbanearbeidar («railroad worker»). 

 

##### (occupation to be verified! – 1900: barber – 1905: farmer – 1910: Bertha widowed dressmaker!!)

 

Han og Bertha budde ei tid i Winnipeg, Man., men flytte våren 1895 til Moorhead, Clay Co., Minn. der Charles d.

 

##### (date and place of Charles Hunt’s death? – or maybe divorced??)

 

Bertha gifte seg tredje gongen i Moorhead, Minn. 10.5.1911 med Karl Theodorson Graatvedt frå Gråtveit i Rakkestad, i Amerika kjend som Charles Norman.  Han var son av gardbrukar Theodor Christenson på Gråtveit og kona Hanna Petrine Hansdotter frå Kraugerud og f. i Rakkestad 4.12.1870, men utvandra til Amerika i 1891.  Charles og Bertha slo seg ned som farmarar i Walcott township, Richland Co., N.D., men Bertha d. i Fargo, N.D. 11.1.1920.  Charles Norman d. i Jamestown, N.D. 22.1.1949.  Lewis Trapp

 

##### (later biography? – 1900 census shows up as a «single» farm laborer at Cottonwood, Deer Lodge Co., Montana!! – was maybe later a painting contractor in Deer Lodge Valley??)

 

Bertha Pederson fekk i alt sju born, ein son frå første ekteskapet, fem born frå det andre og ein son frå det siste {uteletne her}:

 

 2. Hans Martin Aamundson Trapp, f. 19.9.1866, var son av Elisabeth Andersdotter og husmann Aamund Andersson i Lunden 17 under Rønnei (1843-1928).

Hans M. Trapp utvandra til Amerika i 1883 og var sidan heime på vitjing i 1893, framleis ugift. 

 

##### (1893 said to reside in Chicago, Ill.)

 

men gifte seg i Minneapolis, Minn. 1.9.1907 med Anna Fredriksdotter frå Rønningen i Hedalen, Vågå,

 

##### (sjekka at ho voks opp der?)

 

i Amerika kjend som Annie Fredrickson.  Ho var dotter av

 

##### (sjølveigar Fredrik Fredrikson Rønningen i Hedalen, Vågå, og kona Mari Larsdotter – husmannsdotter frå Gudbrandsstuen under Kongsli søndre? i Sødorp, Nord-Fron!?)

 

og f. i Vågå 28.4.1887, men utvandra til Amerika med ei moster i 1891. 

 

##### (occupation and place(s) of their residence? – 1910 res. Minneapolis, MN (occ. can’t read!) – 1920 no

occ. res. Orono township, Hennepin Co., Minn. – 1939: common laborer, said to have resided at Orono for 4

years – «died at his summer home at Mound» – buried at Deronda, Polk Co., Wis.!)

 

Hans d. i Hennepin Co., Minn. 26.5.1939, medan Annie Trapp d. 21.2.1983. 

 

##### (she remarried Wixon – operated a resort Minneapolis/Minnetonka area!)

 

Dei var barnlause.

 

 3. Edvard August Larsson Trapp, f. 29.10.1870,

Edward A. Trapp utvandra til Amerika i 1893 i lag med broren Hans då han var heime på vitjing.  Han var først skogsarbeidar («wood worker») i Wisconsin,

 

##### (NB: 1900 census: single teamster in Cottonwood township, Deer Lodge Co., Mont.!)

 

men vart so gruvearbeidar («mine worker») i Anaconda, Deer Lodge Co., Mont.  Der gifte han seg første gongen 17.9.1900 med Christina Marie Petersdotter Jacobsen frå Christiansfeld, Sønderjyllands amt i Danmark, i Amerika kjend som Christina M. Jacobsen.  Ho var dotter av

 

##### (full names of Christina’s parents?)

 

og f. i Christiansfeld 26.3.1871, men utvandra til Amerika med foreldri sine i 1881.  Christina var syerske («seamstress»), og ho og Edward vart buande i Anaconda, Mont. til dei i 1909 flytte til ein farm nær Eugene, Lane Co., Ore.  I 1914 flytte dei so til ein farm nær Deadmond Ferry, òg i Lane Co., Ore.  Edward arbeidde ogso som murar («mason»).  Christina Trapp d. i Phoenix, Az. 10.11.1929, og

 

##### (exact date of Edward’s 2nd marriage?)

 

.11.1931 gifte Edward seg att i Springfield, Ore. med Olga Jensine Edvinsdotter Skarsvaag frå Skarsvågen i Lenvik, Troms, i Amerika kjend som Olga Petersen.  Ho var dotter av gardbrukar og fiskar Edvin Heiberg Petterson i Skarsvågen, opphavleg frå ein plass under Skarsvågen, og kona Martine Fredrikke Olsdotter frå Finfjord og f. i Lenvik 27.8.1902.  Olga utvandra i 1914 med foreldri sine til Winnipeg, Man. og hadde arbeidt som hushaldar («housekeeper») både i Canada og i Arizona før ho vart gift med Edward.  Nokre år etter flytte Edward og Olga til Springfield, Lane Co., Ore. der Edward livnærte seg som inkassatør («collection agency owner»).  Han d. i Eugene, Ore. 14.3.1958, medan Olga Trapp d.

 

##### (place of Olga’s death? – in Lane Co., OR! – Eugene or Springfield? – obit doesn’s say!)

 

28.5.1993.  Edward Trapp fekk i alt tretten born, elleve frå første ekteskapet og to frå det andre {uteletne her}:

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

So vil eg nok ein gong få takka for framifrå dugnadsinnsats for å kartleggja denne svensk/norske huslyden, og eg lever sjølvsagt i voni om at fleire detaljar kan dukka opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Eg vil i dag gjerne få henta fram att denne utfordrande huslyden som har lege «i dvale» sidan februar i fjor.  Nokre detaljar har eg greidd å finna, mellom anna Trapp-husyden i Luster:

 

FT1875 syner dei framleis budde på Hesjebakken under Rønnei i Luster, men sonen som Elisabeth fekk utanfor ekteskap, Hans Martin, er ikkje nemnd: https://media.digitalarkivet.no/view/52308/1378?indexing=

 

Yngste sonen Edvard August Trapp vart konformert i Luster i 1885, so då budde dei framleis der: https://media.digitalarkivet.no/view/6916/294

 

MEN eg har òg blatt igjennom alle personlistene i teljingskrinsen som denne huslyden budde i, for FT1891, og der er dei IKKJE!  Dei må soleis vera farne frå Luster mellom 1885 og 1891!

 

Kva vart det so av dei??

 

Eg er ganske so overtydd t det er «vår» Lars A. Trapp som i 1900 var «spisevert» i Bodø, men kona er ikkje der i lag med han...

 

Her følgjer eit oppdatert for denne huslyden der eg har teke med foreldri og dei tre sønene med ektemakar:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Lars Andersson Trapp, frå Krubbenäs i Svanskog, Värmlands län i Sverige, var son av

 

     ##### (yrkestittel?)

 

     Anders Larsson Trapp på Krubbenäs i Svanskog, opphavleg frå Åsen i Älvdalen, Dalarna, Kopparbergs län, og kona Anna Andersdotter, likeins frå Åsen i Älvdalen, Kopparbergs län, og f. i Älvdalen 10.9.1835.  Han gifte seg i Årstad, Bergen 29.1.1860 med Elisabeth Andersdotter frå Hesjebakken 3 under Rønnei.  Ho var f. 7.9.1831.

Lars flytte i 1854 til Rolfsbyn i Svanskog og året etter vidare til Christiania.  Han livnærte seg som jarnbanearbeidar, men kom til Bergen som murar alt hausten 1855, same året som Elisabeth flytte til Bergen.  Ei kort tid vart dei òg buande i Bergen, men i 1860 flytte dei til Stavanger.

Men kring 1862 kom Elisabeth attende til Luster.  I 1865 vert det fortalt at mannen var faren ifrå ho, men kring 1868 kom ogso Lars til Luster.  Han og Elisabeth tok over heimeplassen hennar på Hesjebakken om lag på same tidi og dreiv han til dei kring 1880 etter den store utskiftingi flytte stova ut hit i Lunden for å rydda seg ein ny plass.  Her vart dei so buande til kring 1890.

Kring 1890 flytte Lars og Elisabeth Trapp frå bygdi,

 

##### (finst dei nokon stad i FT1891? - seinare lagnad??? – Lars A. Trapp truleg spisevert i Bodø 1900! – oppgjeven vera gift og f. i Christiania 1835! – ikkje noko å sjå til Elisabeth!!)

 

Elisabeth Trapp fekk i alt tre søner; Lars var far til to av dei:

 1. Lars Andreas Larsson Trapp, f. i Bergen 6.1.1860, voks opp på Rønnei.

Lewis L. Trapp utvandra til Amerika i 1881 og gifte seg i Trempealeau Co., Wis. 1.4.1884 med Christine Bertina, kjend som Bertha Pederson, dotter av husmannsdotteri Susanna Christophersdotter frå Kalvedalen under Drægni (1835-1915).  Bertha Pederson var f. på vegen over Atlanterhavet 28.5.1868.  Lewis og Bertha slo seg ned som farmarar i Albion township, Trempealeau Co., Wis., men vart skilde

 

##### (year of Lewis and Bertha’s divorce? – about 1889?)

 

og Bertha gifte seg att

 

##### (exact date and place of Bertha’s 2nd marriage?)

 

1892 med Charles A.

 

##### (middle name? – in church records at Moorhead, Minn. referred to as Charles C. Hunt!)

 

Hunt, f.

 

##### (exact date and place of his birth? – Indiana! – 1905: 50 years old!)

 

.2.1856.  Charles Hunt var frisør («barber»), men vart sidan jarnbanearbeidar («railroad worker»). 

 

##### (occupation to be verified! – 1900: barber – 1905: farmer – 1910: Bertha widowed dressmaker!!)

 

Han og Bertha budde ei tid i Winnipeg, Man., men flytte våren 1895 til Moorhead, Clay Co., Minn. der Charles d.

 

##### (date and place of Charles Hunt’s death? – or maybe divorced??)

 

Bertha gifte seg tredje gongen i Moorhead, Minn. 10.5.1911 med Karl Theodorson Graatvedt frå Gråtveit i Rakkestad, i Amerika kjend som Charles Norman.  Han var son av gardbrukar Theodor Christenson på Gråtveit og kona Hanna Petrine Hansdotter frå Kraugerud og f. i Rakkestad 4.12.1870, men utvandra til Amerika i 1891.  Charles og Bertha slo seg ned som farmarar i Walcott township, Richland Co., N.D., men Bertha d. i Fargo, N.D. 11.1.1920.  Charles Norman d. i Jamestown, N.D. 22.1.1949.  Lewis Trapp

 

##### (later biography? – 1900 census shows up as a «single» farm laborer at Cottonwood, Deer Lodge Co., Montana!! – was maybe later a painting contractor in Deer Lodge Valley??)

 

Bertha Pederson fekk i alt sju born, ein son frå første ekteskapet, fem born frå det andre og ein son frå det siste:

 

 2. Hans Martin Aamundson Trapp, f. 19.9.1866, var son av Elisabeth Andersdotter og husmann Aamund Andersson i Lunden 17 under Rønnei (1843-1928).

Hans M. Trapp utvandra til Amerika i 1883 og var sidan heime på vitjing i 1893, framleis ugift. 

 

##### (1893 said to reside in Chicago, Ill.)

 

men gifte seg i Minneapolis, Minn. 1.9.1907 med Anna Fredriksdotter frå Rønningen i Hedalen, Vågå,

 

##### (sjekka at ho voks opp der?)

 

i Amerika kjend som Annie Fredrickson.  Ho var dotter av

 

##### (sjølveigar Fredrik Fredrikson Rønningen i Hedalen, Vågå, og kona Mari Larsdotter – husmannsdotter frå Gudbrandsstuen under Kongsli søndre? i Sødorp, Nord-Fron!?)

 

og f. i Vågå 28.4.1887, men utvandra til Amerika med ei moster i 1891. 

 

##### (occupation and place(s) of their residence? – 1910 res. Minneapolis, MN (occ. can’t read!) – 1920 no occ. res. Orono township, Hennepin Co., Minn. – 1939: common laborer, said to have resided at Orono for 4 years – «died at his summer home at Mound» – buried at Deronda, Polk Co., Wis.!)

 

Hans d. i Hennepin Co., Minn. 26.5.1939, medan Annie Trapp d. 21.2.1983. 

 

##### (she remarried Wixon – operated a resort Minneapolis/Minnetonka area!)

 

Dei var barnlause.

 3. Edvard August Larsson Trapp, f. 29.10.1870,

Edward A. Trapp utvandra til Amerika i 1893 i lag med broren Hans då han var heime på vitjing.  Han var først skogsarbeidar («wood worker») i Wisconsin,

 

##### (NB: 1900 census: single teamster in Cottonwood township, Deer Lodge Co., Mont.!)

 

men vart so gruvearbeidar («mine worker») i Anaconda, Deer Lodge Co., Mont.  Der gifte han seg første gongen 17.9.1900 med Christina Marie Petersdotter Jacobsen frå Christiansfeld, Sønderjyllands amt i Danmark, i Amerika kjend som Christina M. Jacobsen.  Ho var dotter av

 

##### (full names of Christina’s parents?)

 

og f. i Christiansfeld 26.3.1871, men utvandra til Amerika med foreldri sine i 1881.  Christina var syerske («seamstress»), og ho og Edward vart buande i Anaconda, Mont. til dei i 1909 flytte til ein farm nær Eugene, Lane Co., Ore.  I 1914 flytte dei so til ein farm nær Deadmond Ferry, òg i Lane Co., Ore.  Edward arbeidde ogso som murar («mason»).  Christina Trapp d. i Phoenix, Az. 10.11.1929, og 14.11.1931 gifte Edward seg att i Springfield, Ore. med Olga Jensine Edvinsdotter Skarsvaag frå Skarsvågen i Lenvik, Troms, i Amerika kjend som Olga Petersen.  Ho var dotter av gardbrukar og fiskar Edvin Heiberg Petterson i Skarsvågen, opphavleg frå ein plass under Skarsvågen, og kona Martine Fredrikke Olsdotter frå Finfjord og f. i Lenvik 27.8.1902.  Olga utvandra i 1914 med foreldri sine til Winnipeg, Man. og hadde arbeidt som hushaldar («housekeeper») både i Canada og i Arizona før ho vart gift med Edward.  Nokre år etter flytte Edward og Olga til Springfield, Lane Co., Ore. der Edward livnærte seg som inkassatør («collection agency owner»).  Han d. i Eugene, Ore. 14.3.1958, medan Olga Trapp d.

 

##### (place of Olga’s death? – in Lane Co., OR! – Eugene or Springfield? – obit doesn’s say!)

 

28.5.1993.  Edward Trapp fekk i alt tretten born, elleve frå første ekteskapet og to frå det andre:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Lista over dei viktigaste utfordringane er soleis:

 

** Kva yrke skal me setja på Anders Larsson Trapp på Krubbenäs i Svanskog, Värmland?

 

** Kan Lars og Elisabeth Trapp finnast i FT1891?

 

** Dødsfallet til Lars Andersson Trapp i Bodø etter 1900?

 

** Dødsfallet til Elisabeth??

 

** So har eg vanskar med å identifisera Charles Hunt, han som gifte seg med Bertha Pederson Trapp i Amerika?

 

** Lagnaden til Lars Andreas «Lewis» Trapp etter 1900?

 

** Opplysningar om Anna Fredriksdotter frå Rønningen i Hedalen, Vågå og foreldri hennar?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.