Gå til innhold
Arkivverket

Søker etter barn av min avdøde mor


Trine Ek
 Del

Recommended Posts

Min mor 1916 i Nes på Romerike, fikk to barn som døde tidlig.(Mor døde i 1979)

Familien vil gjerne finne ut mer om disse. Vi har hørt navnene Erik og Bjørn (men ikke helt sikker), de ble nok født mellom 1934-45.

 Min mor fikk også en datter født i sept 1936,   og vi ønsker å finne navnet på hennes far.

Er det noen som kan hjelpe med hvordan jeg går frem for å finne disse opplysningene?

Endret av Trine Ek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke i Digitalarkivet,men svarer likevel.

 

Spørsmålet kan kanskje postes på brukerforumet også.

Men dette er vel for nytt til at det kan diskuteres på åpent forum.

Men om noen har opplysninger kan man kan jo sende deg en PM.

 

https://forum.arkivverket.no/forum/6-brukernes-eget-forum/

 

Kan være lurt å redigere innlegget ditt slik at navn på eventuell nålevende person ikke er synlig.

Trykk på redigeringsknappen i innlegg 1,så kan du endre tekst.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ha prøvd å spørje Statsarkivet i Oslo, slik som foreslått i innlegg #2 i følgjande tråd:

https://forum.arkivverket.no/topic/206155-søker-etter-fødsels-opplysninger-på-avdød-kvinne-født-i-1936/

 

Dei treng nok ganske presise opplysningar dersom dei skal finne noko, men kan kanskje evt. gje råd og rettleiing om korleis du skal gå fram vidare. (Det er mogeleg at du får eit standardsvar men om så er får du heller prøve å poste i forumet til Statsarkivet i Oslo og be om råd og rettleiing der. Men då bør namna anonymiserast som nemnt ovanfor).

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk i betraktning av tidsperioden og sperrede kirkebøker, ville jeg sendt min henvendelse pr epost til Arkivverket

post@arkivverket.no

 

Gi all den informasjon du har, og spesifiser hva du ønsker av informasjon. Hvis det blir for diffust, blir det vanskelig for Arkivverket å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.