Gå til innhold
Arkivverket

Kva er Fødestad i folkeregister-samanheng?


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Før i verda kunne eg gått på Folkeregisteret og spurt, men i den grad eit slikt kontor finst i dag, blir du stort sett avvist eller sendt heim att med eit skjema du skal fylle ut og som du med tida får eit negativt svar på. Så derfor spør eg, om nokon kan svare:

 

Dersom du står med fødestad - la oss berre ta eit stadnamn: Ålesund - i Folkeregisteret, vil det då vere den staden der du heilt konkret kom ut og såg lyset for fyrste gong?

 

Dersom foreldra dine budde i Molde, men du kom til verda under eit middagsbesøk hos familien i Ålesund - er du då registrert med fødestad Ålesund eller Molde?

 

Merk at eg ikkje spør om korleis ein registrerer dette i eit slektsprogram, men korleis det er gjort i det offentlege folkeregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig ikke svare på dette, men jeg mener å ha hørt/lest at på et visst tidspunkt ble dette med fødestedet ble forandret, men jeg husker ikke hvilken vei.

Da jeg ble født, like etter krigen, bodde mine foreldre i Asker, men da fødselen nærmet seg, reiste mor til Bærum sykehus og fikk meg der. I mine papirer står det fødested Bærum, men jeg har også sett Asker et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se skatteetaten.no.

 

Det går ikke tydelig fram hva som er forskjellen på fødekommune og fødested, men jeg tolker det slik at fødekommune er kommunen foreldrene (mora) er folkeregistrert i, uavhengig av faktisk fødested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapittel 3. Registrering på grunnlag av meldinger mv.

§ 3-1.Fødselsregistrering 1. Registermyndigheten skal registrere fødsel på grunnlag av melding gitt i samsvar med forskrift 25 oktober 1982 nr. 1524 om melding av fødsler, erkjennelse av farskap og melding om valg av navn, fastsatt av Statistisk sentralbyrå. Det sykehus/fødehjem og den kommune barnet er født i, skal registreres som fødested. 2. Barn som fødes i Norge skal fødselsregistreres i den kommune der moren er registrert som bosatt ved barnets fødsel. Dette gjelder både levende og dødfødte.

Er moren ikke registrert som bosatt i Norge, skal barnet fødselsregistreres i farens bostedskommune såfremt han er registrert som bosatt i Norge.

Er verken faren eller moren registrert som bosatt i Norge, skal barnet fødselsregistreres i den kommune der det ble født.

Såfremt en av foreldrene er registrert som bosatt i Norge, skal barn som fødes på Svalbard, Jan Mayen eller de norske biland Bouvetøya, Peter Is øy og Dronning Maud Land, fødselsregistreres i den kommune moren, eventuelt faren er registrert som bosatt.

Kapittel 3. Registrering på grunnlag av meldinger mv.

§ 3-1.Fødselsregistrering 1. Registermyndigheten skal registrere fødsel på grunnlag av melding gitt i samsvar med forskrift 25 oktober 1982 nr. 1524 om melding av fødsler, erkjennelse av farskap og melding om valg av navn, fastsatt av Statistisk sentralbyrå. Det sykehus/fødehjem og den kommune barnet er født i, skal registreres som fødested. 2. Barn som fødes i Norge skal fødselsregistreres i den kommune der moren er registrert som bosatt ved barnets fødsel. Dette gjelder både levende og dødfødte.

Er moren ikke registrert som bosatt i Norge, skal barnet fødselsregistreres i farens bostedskommune såfremt han er registrert som bosatt i Norge.

Er verken faren eller moren registrert som bosatt i Norge, skal barnet fødselsregistreres i den kommune der det ble født.

Såfremt en av foreldrene er registrert som bosatt i Norge, skal barn som fødes på Svalbard, Jan Mayen eller de norske biland Bouvetøya, Peter Is øy og Dronning Maud Land, fødselsregistreres i den kommune moren, eventuelt faren er registrert som bosatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det der var no grundig og forståeleg. Så då blir Fødestad og Fødselsregistrert kommune ikkje nødvendigvis det same.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere sto det fødested Haugesund i mitt pass. Då eg fikk nytt i fjor haust sto det Nedstrand. Dette har tydligvis blitt endra i løpet av dei 9 siste åra.

 

Altså fødd på sjukehus i Haugesund, men foreldra mine budde i Nedstrand kommune der eg vaks opp.

Var under ei uke gammel då eg "flytta" fra Haugesund så det føles jo meir rett også... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkene har jo hatt retten til å føre registeret i flere hundre år, og det var vel helst dåpen som var mest relevant der. Siden jeg, som nevnt i #2 ble født i Bærum men mine foreldre var bosatt i Asker, ble jeg døpt i Asker kirke. Det er ikke alltid fødestedet blir oppgitt i kirkebøkene, så man har vel bare gått ut ifra at fødested og dåpssted er de de samme. I gamle dager var de jo også helst det, med hjemmefødsler etc.

 

Det minner meg om da min sønn ble født (1969). Han ble født i Oslo, og vi skulle ikke ha dåp. Da han var ca 7 måneder gammel, skulle vi reise utenlands, og jeg gikk til folkeregisteret for å få en fødselsattest, slik at jeg kunne få et barnepass til ham. Stor var min forbauselse da de sa på folkeregisteret at jeg måtte gå til prestekontoret i menigheten der jeg bodde for å få attesten. Og vi som ikke hadde hatt noe med kirken å gjøre siden jeg ble døpt!

Endret av Inger Eik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med omtale av fødestad, og ogso dødsstad og vigselsstad, kan ofte vera eit stort problem!

 

I bygdebøkene for Luster tilstreber eg å registrera som fødestad den konkrete staden der barnet ser dagens ljos for første gong.  Det går jo fram av teksten kvar foreldri budde på den tidi som barnet var født!

 

På same vis registrerer eg som dødsstad den staden der ein person konkret døyr, altså den staden sjukehuset ligg der vedkommande døydde.  Om vedkommande døydde til dømes under eit ferieopphald på Kanariøyane, tykkjer eg det er på sin plass å seia frå om dette.  Igjen so går det jo fram av teksten kvar vedkommande budde på dødstidspunktet!

 

Når det gjeld vigselsstad, so har tydeleg folkeregisteret gjort det svært so enkelt med at dei ikkje registrerer vigselsstad i det heile, berre dato!

 

Eg tykkjer det set «farge» på soga når me går detaljert inn på fødestad, dødsstad og vigselsstad.  Det syner utvikling i kultur - frå heimefødsel til sjukehusfødsel, frå heimedød til pleieheims- eller sjukehusdød, og val av vigselsstad, bort frå vigsel på heimstaden til vigsel i ein eller annan by, eller kanda i ein sjømannskyrkje ein eller annan stad på kloden!  Soleis har eg døme på born som er fødde i ein bil undervegs frå Luster til sjukehuset i Lærdal, anten i Årøysvingane mot Sogndal eller kan henda på ferja mellom Mannhiller og Fodnes...

 

Sjølv har eg vore gift to gongar, første gongen i Spa i Belgia og andre gongen i Hopfgarten i Tirol, Austerrike og det 12.12.12 kl. 12:12!  Yngste son min var «nesten» fødd i Madison, WI, få veker etter heimreise til Bergen, og ville, om han var fødd i Wisconsin, i dag hatt medborgarskap i tre land!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.