Gå til innhold
Arkivverket

Alette Hedevig Heide født i Brandval 1831 - død? 1858


Morten Aasberg
 Del

Recommended Posts

Alette Hedevig Heide ble født 30.12.1831 i Brandval. Foreldrene hennes var Andreas Benjamin Heide og Olea Olsdatter Brøter. Hun fikk sønnen Johan Albert Heide i Kristiania 18.04.1849.

 

Flere steder på nettet er det oppgitt at hun døde i 1858. Imidlertid er ingen av disse oppføringene kildebelagt.

 

Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med å finne ut av dette dødsfallet.

 

Med vennlig hilsen

Morten Aasberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha - det var interessant, Carsten! Takk skal du ha.

 

Har funnet en Johan Albert Jonsen i FT 1865 for Vinger som jeg har lurt på om kan være rett mann. Denne konfirmasjonsoppføringen bekrefter dette.

 

Det ser ikke ut som han bor hos familie (han har MANGE onkler og tanter der oppe) hverken i 1864 (Gjeslerud under Unum) eller i FT 1865 (Rasten af Nord Vestre) - lurer på hva som skjedde med ham da moren Alette Hedevig døde?

 

Mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig

 

Jeg har funnet denne

 

https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038039006139

 

Det står riktignok at han skal være født i Brandval, men fra andre kilder står det at han var skomaker og instrumentmaker, så det passer jo...

 

en liten nøtt dette her. (Johan Albert er oldefaren til Harald Heide-Steen jr.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei!

 

Er det nokon som har funne dødsfallet til Alette sidan dette temaet var framme i 2017? Ho tok utflytting frå Grue 1. mars 1858 (nr. 3) til Christiania "der giftes" (trur eg det står):

https://www.digitalarkivet.no/kb20070125310039

 

Eg har ikkje funne ho gift i Aker eller Christiania i 1858-1859 og ikkje død der heller.

 

Endret av Per S. Nestande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.