Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp å finne barnemor fra 1930 tallet


Viola Karlsen
 Del

Recommended Posts

Noe spørsmål dukker opp: var de i det hele tatt gift? Giftet Arne Olai seg påny? (ref: du sier i post 1 at hun kanskje døde tidlig?). Brukte Arne Olai - Hansen eller Tømmerås (evt begge) som etternavn?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Egil Johannessen skrev:

Noe spørsmål dukker opp: var de i det hele tatt gift? Giftet Arne Olai seg påny? (ref: du sier i post 1 at hun kanskje døde tidlig?). Brukte Arne Olai - Hansen eller Tømmerås (evt begge) som etternavn?

 

 

Jeg har ingen anelse om de var gift. I og med at Arne var såppas ung de Reidun ble født kan det godt hende de ikke var det. Jeg tror ikke Arne giftet seg på nytt heller. For da barnebarnet deres ble spurt om hva besteforeldrene het så viste barnebarnet kun navnet på Arne. Altså virker det som at det ikke har vært noe bestemor figur inn i bildet illefall etter at dette barnebarnet ble født i 1954. 

Som det vises på gravsteinen jeg la ut bilde av over her så brukte Arne både Hansen og Tømmerås, men ikke olai navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stokket nok om på fødselsårene til Arne Olai og Ingeborg. :-)

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Egil Johannessen skrev:

Jeg finner denne i Arbeiderbladet 22.2.1967, under dødsfall, dessverre sparsommelig med opplysninger med unntak av navn og f. år.

http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digavis_arbeiderbladetoslo_null_null_19670222_1_45_1

1967_22 Feb_Arbeiderbladet_IT.png

 

åy, fantastisk! Det er iallefall NOE! og veldig mye mer enn jeg har funnet så langt! Så det vil si hun døde i 1967 iallefall da.
Hvor gies Arbeiderbladet ut? Er det en landsdekkende avis, eller lokal avis? Jeg tenker det må kanskje gå an å finne noe mer informasjon på dødsfallet hennes når en vet året iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ragnhild K. Brænd skrev:

Her er lysningen til Arne Olai og Ingeborg, nr 28: https://media.digitalarkivet.no/kb20051102010081

 

Mvh Ragnhild Brænd

 

FANTASTISK!! Du er vel gull verdt Ragnhild! :)

Nå er det vel bare å finne dåp/ konfirmasjon på henne, så en finner foreldre og hvor hun kommer fra, så begynner det virkelig å løsne her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ragnhild K. Brænd skrev:

 

Ingen informasjon om antall barn i dødsfallsprotokollen, nr 63 høyre side:

SAKO, Nedre Eiker lensmannskontor, H/Ha/L0001: Dødsfallsprotokoll, 1887-1915, s. 211-212
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/sk10081211153111

 

 

Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like mektig imponert hver gang dere klarer å finne tak i all denne informasjonen!!! :) 

 

Tusen hjertelig takk for hjelpen! :) :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.