Gå til innhold
Arkivverket

Hvor ble det av min farmor?


karen-Louise Christensen
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

 

er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva som skjedde med min farmor?  Hun kom til Bergen fra Island, hun ble født i 1889 i Isafjordur, nordvest Island, i 1911 eller 12.  Her  fødte hun  en sønn, min far, på mødrehjemmet  11.3.12. Min farfar var enten gift eller giftet seg kort etter og bosatte seg i Skudeneshavn.  Min far ble adoptert bort til mine"besteforeldre" i Tromsø.  Det går ikke fram av arkivmaterialet jeg har funnet fra Mødrehjemmet om dette ble gjort like etter fødsel eller senere. På fødselsattesten står det bare som en fotnote at adopsjon ble godkjent i 1922.

I en lokalavis  fra  Isafjordur står det den  22.02.17 at min farmor Sigridur Oddsdottir døde i Kristiania av tæring 12.02.17.  Jeg har gått gjennom alle dødsfall og begravelser i Kristiania og Aker,  og kan ikke finne hennne.

Min far døde uten å fortelle om sitt egentlige opphav.  Er det mulig å finne ut noe mer om henne? Hyggelige folk på Riksarkivet tipset meg om dette forum så nå prøver jeg her.. 

Mvh

Karen Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigridur Gislason

Sigridur Gislason

Sigridur Gislason

Sigridur Gislason

 

Sigridur Gislason

Sigridur Gislason

Sigridur Gislason

Sigridur Gislason

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svaret ditt.?Det virker som dette er min farmor, Sigridur Oddsdottir. Hennes bestefar het Gislie og hun var 28 år da hun døde. Dette til tross, må det være henne. Hvor fant du notisen? Som du skjønner er jeg relativ ny på dette feltet. Ullevål sykehus har vel i sine arkiver noe informasjon om sine paienter, men kanskje ikke så langt tilbake. Takk igjen.

Mvh

Karen-Louise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.