Gå til innhold
Arkivverket

Oppgradert forum og ny innlogging - veiledninger er på plass


Anette S. Clausen
 Del

Recommended Posts

Forumet er oppgradert og innloggingen til forumet og til Digitalarkivet er endret.

Vi har laget veiledninger til ny innlogging, registrering, glemt passord og endre visningsnavn. Det hele finnes under hjelpesidene i Digitalarkivet: https://www.digitalarkivet.no/content/219/brukarkonto-innlogging-og-debattfora

 

Les også om bakgrunnen og mulighetene som ligger i den nye påloggingen i bloggen vår: http://blogg.digitalarkivet.no/post/156665188695/endring-i-innlogging-i-digitalarkivet

Endret av Anette S. Clausen
Oppdatert lenken til veiledninger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

So har Brukarforum på ny fått ei andletslyfting...  Om det er betre, veit eg ikkje.  To kommentarar som fell meg inn med ein gong:

 

** Eg laut logga meg inn med passord heile FIRE gongar før eg endeleg kom inn!  Det kan då vel ikkje vera meining i?

 

** Når eg so ville skrive nye innlegg, sakna eg skriftendringsfunksjonen, so eg laut kopiera skrifttypen frå eit anna innlegg.  Tingvint!  Kvar er det vorte av den funksjonen?

 

** Og i det eg har lagt inn innlegget mitt, ser eg at den forutprogrammerte underskrifti mi manglar.  Kvar er det vorte av den?

 

Me får sjå korleis det går vidare.  Eg vonar ikkje det er altfor mykje som er endra...

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lars E. Øyane skrev:

** Når eg so ville skrive nye innlegg, sakna eg skriftendringsfunksjonen, so eg laut kopiera skrifttypen frå eit anna innlegg.  Tingvint!  Kvar er det vorte av den funksjonen?

 

Da har vi skrudd på mulighet for å endre skrift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å prøve å legge inn innlegg som ikke 'henger'  :)

 

Bra at skriftstørrelsvalget kom tilbake.

 

Er det ingen smiley-meny lenger? 

 

Jeg savner ANGRE-knapp i editoren. Ergerlig om en har skrevet mye og mye av det forsvinner, fordi en har kommet til å merke en linje eller avsnitt.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anne-Lise Hansen skrev:

Jeg savner ANGRE-knapp i editoren. Ergerlig om en har skrevet mye og mye av det forsvinner, fordi en har kommet til å merke en linje eller avsnitt.

 

Så får ein heller bruke Ctrl+Z.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å leggje til bilete er litt forvirrande. Det ser ut til at ein framleis kan leggje til fleire bilete i eit svar, men det ser ikkje ut til å vere mogeleg å plassere dei der ein ynskjer inne i teksten slik som før.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter inn 

5898d42d62cc5_forhandsvis.png.3bf6c812243ff0ff1f2fd7ac2b0410f6.png

bilder der du har

5898d42d62cc5_forhandsvis.png.3bf6c812243ff0ff1f2fd7ac2b0410f6.png

markøren.

 

Altså, sett markøren der du ønsker å ha bildet, og klikk på +-symbolet nede til høyre på det bildet du ønsker å legge til i teksten.

 

Brukte bare et bilde jeg hadde brukt før, som markerer hvor du finne forhåndsvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg oppdaga dette plussteiknet etter at eg skreiv forrige innlegg. :-) Ser at det også er mogeleg å velje kor stort biletet skal vere, det er absolutt eit pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg finn inga mogelegheit til å lage signatur. Signaturen kunne ofte vere nyttig, f. eks. kunne ein sjå epostadressa til Lars E. Øyane i signaturen hans. Eg støttar han i at dette bør på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Eg finn inga mogelegheit til å lage signatur. Signaturen kunne ofte vere nyttig, f. eks. kunne ein sjå epostadressa til Lars E. Øyane i signaturen hans. Eg støttar han i at dette bør på plass.

.

Jeg sjekket kontoinnstillingene og lagret signaturen på nytt. Ser du signaturfeltet her, eller er det bare jeg som ser det selv?

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anne-Lise Hansen skrev:

.

Jeg sjekket kontoinnstillingene og lagret signaturen på nytt. Ser du signaturfeltet her, eller er det bare jeg som ser det selv?

 

Eg ser ikkje noko signaturfelt på innlegga dine. Og eg ser heller ikkje nokon stad å skrive inn signatur på min eigen profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

 

Det er på kontoinnstillinger i profilen, men dersom alle brukerne selv må aktivere funksjonen for å se signaturer, kan en jo tenke seg hvordan det går..

 

Innstillinger

Få oversikt over og endre dine kontoinnstillinger. Du kan også kople kontoen din til en konto fra et annet sosialt nettverk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke signaturfeltet var slått på da det oppgraderte forumet ble sluppet, men at det er aktivert igjen nå. Hos meg dukket signaturen min opp uten at jeg måtte gjøre noe og jeg kan se alle dere andres signaturer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ser det slik ut:

 

Innstillinger

Få oversikt over og endre dine kontoinnstillinger. Du kan også kople kontoen din til en konto fra et annet sosialt nettverk.

 

Nederste linja manglar. Antagelegvis fordi eg aldri har hatt nokon signatur. No ser det ut til å vere umogeleg å få det. :(

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anne-Lise Hansen skrev:

Så Anettes innlegg etter at jeg svarte. Er det i orden hos deg også, Torbjørn?

 

Nei, "Signatur" manglar framleis i innstillingane mine. Og eg ser heller ikkje andre sine signaturar.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over ting jeg savner:

  • Anonym pålogging
  • Angre-pil i editoren (Det er ikke alle som ser CTRL Z-løsningen fra Torbjørn)
  • Smilefjes
  • Nummererte innlegg, (men det har Espen svart på minst to ganger og det går visst ikke.)
Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg saknar å kunne like fleire enn 10 innlegg per dag, men dette er vel eigentleg ikkje noko nytt.

 

Når det gjeld smilefjes fungerer det å logge seg på eit anna forum og bruke klipp og lim. :xmas: Men dette er jo litt vel tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Espen Tønnessen skrev:

Jeg har heller ingen mulighet for signaturer. Så dette må inntil i morgen skrives på kontoen for "mystisk"

 

Når jeg tenker meg om er det ikke mystisk. Jeg hadde glemt at forumet nå ligger på fire forskjellige servere. Instillingene må gjøres på de fire installasjonene. Når man er innlogget blir man værende en stund på samme serveren, basert på en avansert algoritme ;) Nå har jeg også fått muligheten til signatur.

 

 

12 minutter siden, Anne-Lise Hansen skrev:

Liste over ting jeg savner:

  • Anonym pålogging
  • Angre-pil i editoren (Det er ikke alle som ser CTRL Z-løsningen fra Torbjørn)
  • Smilefjes
  • Nummererte innlegg, (men det har Espen svart på minst to ganger og det går visst ikke.)

 Angre-knapper er på plass i editoren. Resten er notert. Siste punkt er ikke mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Espen Tønnessen skrev:

 

Når jeg tenker meg om er det ikke mystisk. Jeg hadde glemt at forumet nå ligger på fire forskjellige servere. Instillingene må gjøres på de fire installasjonene. Når man er innlogget blir man værende en stund på samme serveren, basert på en avansert algoritme ;) Nå har jeg også fått muligheten til signatur.

 

Akkurat dette forstod eg ikkje heilt, men eg kan konstatere at signatur no virkar også hos meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Anette S. Clausen unpinned this emne

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.