Gå til innhold
Arkivverket

Jeg får e-poster om nye innlegg i diskusjoner jeg ikke abonnerer på !


Per Nermo
 Del

Recommended Posts

.

Etter omleggingen mottar jeg stadig e-post om nye innlegg i debatter / diskusjoner som jeg ikke 'følger' (abonnerer på).

 

Hvordan kan jeg unngå dette ?

 

(Tidligere, dvs. før omleggingen, ble jeg bare varslet om nye innlegg i debatter som jeg 'følger' eller selv har skrevet innlegg i).

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har funnet ut at de som tidligere var registrert som dine 'venner' på profilen, nå er gjort om til 'følgere'.

 

Når en er inne på profilen kan en se følgende under Valg:

 

  • La andre følge meg (avhuket fra før av)
  • Ikke la andre følge meg

 

Under står det:

De som følger deg vil bli varslet når du har postet nytt innhold

 

Jeg har ikke sjekket om det går an å deaktivere tidligere 'vennskap'.  :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle følgerne ble borte etter at jeg valgte 'Ikke la andre følge meg'. (Da slipper i allfall de å få varsel hver gang jeg skriver noe..)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anne-Lise Hansen skrev:

Alle følgerne ble borte etter at jeg valgte 'Ikke la andre følge meg'. (Da slipper i allfall de å få varsel hver gang jeg skriver noe..)

 

.

Jeg følger ingen, men får likevel haugevis med uønskede meldinger om nyskrevne og kommenterte debatt-innlegg i debatter jeg aldri har abonnert på ....

 

Jeg har nå prøvd å huke vekk et valg om å bli varslet ved nye innlegg i 'Brukernes eget forum' (noe jeg ikke har bedt om !),

så 'får vi se' (som mannen sa til den blinde merra) !

.

Endret av Per Nermo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre kan jo ha lagt til deg som 'venn' tidligere? Du kan jo se om det hjelper å fjerne andres mulighet til å følge deg? Jeg presenterte dette som en alternativ årsak, for jeg regnet i allfall med at du ikke abonnerte på hele brukerforumet, (som over 160 personer av uviss grunn gjør), siden det har fungert tidligere.

 

Det er to eller tre forskjellige varselsmåter jeg har oppdaget  og det nye er varsling i nettleseren. Jeg greide å skru av at det kom rød markering på bjella ved siden av konvolutten, for da kom det dobbelt ved personlige meldinger, men nå finner jeg dessverre ikke igjen hvor jeg stilte det inn. :-( 

 

Med Firefox får jeg nå blå melding nederst på skjermen om at noen har lagt inn svar i en tråd jeg deltar i. Egentlig unødvendig det også, for så lenge jeg får epost, holder jeg oversikten.

 

Det er synd om deltakere i debatter skrur av eposvarsling, for da vil de ikke få vite at noen, (kanskje om lang tid) legger inn potensielt ny kunnskap om en slektsnøtt. Enkelte som legger inn spørsmål (og ikke har epostvarsling) overser også fort enkelte svar de har fått, (om det kommer mange svar), som de ville ha sett om de hadde fått en epost om det.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.