Gå til innhold
Arkivverket

Å hurra...


Olaf Larsen
 Del

Recommended Posts

Jeg var inne på profilsiden min for å se om det er forandringer  i oppsettet, og da fant jeg ut at jeg har vunnet 7 dager! Jeg har akkurat hatt fødselsdag, men ingen har fortalt meg om presangen, tenk at jeg får 7 dager ekstra! Hurra,!

Ånei!

Katastrofe!

Det var visst bare Antall ganger Olaf Larsen har hatt flest likerpoeng i løpet av én dag.

Unnskyld at jeg banner, det er av og til nødvendig; Hvem faen bryr seg om det? Jeg er med i et forum som omhandler arkivspørsmål, jeg er ikke fjortis på facebook! Kanskje litt mindre fokus på å ha med slikt tullball i et nytt grensesnitt for forumet kunne bidra til å forbedre andre funksjoner. (selv om jeg stort sett er fornøyd :) ) Jeg tror de fleste brukerne er voksne folk som ikke har bruk for sånne ting.

Det eneste av tullball jeg gjerne skulle ha med, er smilefjes. De kan brukes til å 'myke opp' en bemerkning, som f.eks. denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ny her kjente jeg en instinktiv motvilje mot "lik dette"- knappen, og sverget dyrt og hellig for meg selv at jeg aldri skulle bruke den.   Men så gikk det opp for meg at det faktisk var en utmerket måte å si seg enig i innlegg i de ulike debattene, uten å måtte skrive noe selv og på den måten ofte bare gjenta det andre allerede hadde skrevet.

 

Jeg lever fint uten å vite hvor mange "liker" jeg har fått i min "karriere" som digitalarkivbruker.  Men jeg syntes muligheten til å klikke "lik dette" faktisk er veldig ok, fordi jeg av og til gjerne vil si meg enig i enkelte innlegg, men jeg ikke har energi til å skrive noe selv.  (Og før noen skal kritisere meg for det, så tenk deg godt om, for du vet ingenting om min situasjon -)

 

Det jeg kunne ønske meg dog, var en endring av tittelen på knappen fra "Lik dette" til "Enig i dette" eller noe lignende, slik at det fremstår noe mer saklig enn "fjortismølet" på Facebook.

 

For øvrig er jeg også sterkt tilhenger av smilefjesene, for det er, som Olaf skriver i sitt innlegg, en fin måte å myke opp innleggene på.  Og ærlig talt har jeg lest en god del innlegg her som godt kunne hatt et smilefjes i stedet for surt oppgulp.  Det går an å uttrykke sin mening, uenighet og misnøye uten å gå til frontalangrep på motdebattanter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo tusen takk, Lene Bendicte, men de siste årene har det betydd nokså lite. Men det forteller vel litt om hvor skakkjørt enkelte ting har blitt, at OneCall var den som sendte meg en sms med gratulasjonshilsen...

Endret av Olaf Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Likar" betyr ikkje nødvendigvis "Enig med", så eg tykkjer Liker er grei nok.

 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i det, Aase.For meg hadde det vært greit med begge versjoner, de er jo uansett kommet for å bli. Men det behøver da ikke å kastes bort tid og penger til programutvikling for å telle dem og vise resultatet, denne programsuiten er dyr nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter kan man tolke dithen at har lite forståelse for at dette er en «ferdig pakke». Det er ikke slik at utviklerne hos Arkivverket bruker tid på å lage slik funksjonalitet. De har kjøpt en forum-løsning som inneholder ferdig funksjonalitet. Da blir det skivebom å rette kritikk på en slik måte. Samtidig vil jeg få trekke frem at den påtatte negative holdningen fører ikke til at det endres. Synes man det er feil, får man heller ta det opp med de som leverer programvaren i utgangspunktet. Med mindre man selvfølgelig mener det er riktig å si at utviklerne skal bruke sin tid på å fjerne funksjonalitet? I så måte forstår jeg dette enda mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Olaf Larsen skrev:

Enig med deg i det, Aase.For meg hadde det vært greit med begge versjoner, de er jo uansett kommet for å bli. Men det behøver da ikke å kastes bort tid og penger til programutvikling for å telle dem og vise resultatet, denne programsuiten er dyr nok!

 

Jeg vet ikke helt hvor du har det fra at programsuiten er "dyr nok". Her er prislista: https://invisionpower.com/buy/self-hosted

 

Siden vi har hatt den i ganske mange år, kostet det oss $25 for oppgraderinga.

 

Ellers har Brudvik i innlegget over helt rett. Vi har ikke brukt tid på denne funksjonaliteten og har heller ingen intensjon om å bruke tid på få fjerne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da beklager jeg, Espen (og andre), jeg tok feil vedr. prisen! Jeg så på startprisen for programsuiten, for med alle henvisninger til et nytt oppsett, så antok jeg at dette var ny programvare hos Arkivverket. Jeg kan legge til at mange kommentarer til det nye oppsettet enkelt kunne ha vært unngått ved å opplyse om at dette bare er en ny versjon av gammel programvare. Men så vidt jeg kan huske var det nevnt tidligere en gang at man ønsket å utvikle egne løsninger for Digitalarkivet.

Sitat

De har kjøpt en forum-løsning som inneholder ferdig funksjonalitet. Da blir det skivebom å rette kritikk på en slik måte.

Kjell Arne, jeg vet godt at det ikke er utviklerne hos Arkivverket som har laget dette, og som du ser av setningene ovenfor så trodde jeg dette var en nyervervelse. Tid og kostnader for utvikling reflekteres jo alltid i prisen på en programpakke, og ofte er jo slike tilleggsfunksjoner levert som plug-ins som man kan velge å ha med mot et pristillegg, og jeg antok at det kunne være tilfellet her i og med at det er snakk om en programsuite.

 

Endret av Olaf Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.