Gå til innhold
Arkivverket

Slektsgransking i England


Hanne W. Ringseth
 Del

Recommended Posts

Har et spørsmål angående England. For noen som er adoptert hvor kan de henvende seg for å finne sine biologiske foreldre.

Finnes der folkeregister som her i Norge hvor man kan henvende seg for kopi av dåpsattest eller fødselsattest?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vet ikke, men har lyst å si at for Amerikas vedkommende så har det dukket opp mange hjelpesider for adopterte. På Facebook og regulære nettsteder. Dette nye fenomenet med frivillige som stiller for å hjelpe adopterte til å finne sine biologiske røtter, omfatter også DNA-eksperter. Og så til England: ofte er det slik at trender i USA blir adoptert (for å snakke i samme jargong) i England, derfor vil jeg tro at søker du på Google med forkortelsen 'UK' først og deretter stikkordene 'adoption angels' el.l., så vil du få treff som leder deg til noen som kan svare på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det fører til noe, men denne helgen har Ancestry gratis tilgang til britiske kilder:

 

"This weekend only, we're giving you free access to more than 1 billion UK records.

Access to the records in the featured collections will be free from February 17, 2017 at 2:00 p.m. ET to February 20, 2017 at 11:59 p.m. ET. After the free access period ends, you will only be able to view the records in the featured collections using an Ancestry World Explorer or All Access paid membership. To see a full list of the records in the featured collections, please click here.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle 3 for nyttige lenker, det første tipset fra Astrid fant jeg en gruppe som tar på seg oppdrag med adopsjonssaker. Den andre fra Grethe er jo rett til til det offentlige og bestilling av fødsels attest. Den vil vel være midt i blinken skulle jeg tro da dette er for nytt til å deles offentlig. Den siste linken fra Anne-Lise var veldig nyttig, også når det gjelder noe av min eldre gransking. Tusen takk igjen for god hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.