Gå til innhold
Arkivverket

Olaves Emilsen Dal, Vennesla


Geir Asheim
 Del

Recommended Posts

Eg prøver å finne ektemannen til min oldemor. Hans navn var Olaves Emilsen Dal og var født på Gran på Hadeland 2/8 1886. Det siste sporet vi har om han er at nevnes som far til gutten Arvid Morgan Dal, født 18/3 1915 i Hønefoss, når denne drukner i Egelandsvannet i Vennesla 19/11 1929. Olaves er jernbanearbeider. Hans kone og min oldemor,Klara Emilie Joelsdatter, dør på St.Josefs hospital i Kristiansand 21/3 1927, familien er da bosatt på Vennesla.. Olaves skal da sitte igjen med 2 sønner, Kaare Olvar, født 7/11 1911 i Hønefoss og Olay født 1921. Olay har eg ikkje funnet fødselen på.

Hvor ble det av Olaves og han to sønner? Kan han ha følgt jernbaneutbyggingen videre vestover? 

På førehand takk.

eir Asheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet ditt krever dessverre undersøkelser med oppslag i mange kilder og kan derfor ikke besvares av statsarkivet. Du bør poste spørsmålet i  Brukernes eget forum. Spørsmål som vi kan svare på, er slike som bare krever et oppslag i en lett identifiserbar kilde som ikke ligger på nett.

Med vennlig hilsen

Statsarkivet i Kristiansand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
På 17.2.2017 den 9.59, Statsarkivet i Kristiansand skrev:

Spørsmålet ditt krever dessverre undersøkelser med oppslag i mange kilder og kan derfor ikke besvares av statsarkivet. Du bør poste spørsmålet i  Brukernes eget forum. Spørsmål som vi kan svare på, er slike som bare krever et oppslag i en lett identifiserbar kilde som ikke ligger på nett.

 

Med vennlig hilsen

Statsarkivet i Kristiansand

Hei. Er det  mulig for dere å se om det finns ett skifte etter Olaves (Emilsen)Dahl. Født 2 august 1886 på Gran og døde 31 mars 1957 i Kristiansand?

 

mvh

Geir Asheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.