Gå til innhold
Arkivverket

Børre Jonsen Skårdal / Graftås / Megård i Ålen


Andrea Hånes
 Del

Recommended Posts

Jeg søker litt mer informasjon om Børre Jonsen fra Ålen. Han har operert under flere etternavn som nevnt i tittelen på innlegget. Hans onkel var den kjente klokkemakeren Børre Hansen Langland. Børre Jonsen skal også ha laget klokker, men døde bare 36 år gammel.

 

Børre ble født i 1775 i Ålen, jeg har funnet han i kirkeboka. Han ble gift med Anne Andersdatter Megård. Når og hvor vet jeg ikke. Han døde i 1811 i Ålen. Har funnet dette i kirkebok også. Det heter seg at han fikk tildelt Dannebrogordenen i 1800. Hvorfor han evt. fikk det, og om det er tilfelle er også interessant å vite noe om.

 

Er det noen som kan ha noe info eller vet mer om Børre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielsen 23. september 1798 # 20

Sør-Trøndelag fylke, Haltdalen, Singsås, Ålen i Haltdalen, Ministerialbok nr. 685A01 (1745-1804), Viede 1797-1799, Side 219
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070910610351
 

Barna har du kanskje?

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 minutter siden, Egil Johannessen skrev:

Vielsen 23. september 1798 # 20

Sør-Trøndelag fylke, Haltdalen, Singsås, Ålen i Haltdalen, Ministerialbok nr. 685A01 (1745-1804), Viede 1797-1799, Side 219
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070910610351
 

Barna har du kanskje?

Ja, det har jeg. De er heller ikke så interessante akkurat nå. Er mest ute etter mer info om Børre :) Har også funnet konfirmasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Andrea Hånes skrev:

Det heter seg at han fikk tildelt Dannebrogordenen i 1800

 

Hvor kommer denne informasjonen fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.