Gå til innhold
Arkivverket

Møteprotokoll for Tromsø Amtsthing


Bengt R Kiil
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg har kommet over et meget interessant bilde, fra 1904. Under bildet står det: "Tromsø Amtsthing 1904"

På bildet er det 25 personer og en av personene er (100% sikker) Boye Strøm. (Han sitter i midten i første rekke) En annen person jeg mener å kjenne igjen er H.A Irgens, som var ordfører i Lenvik i perioden 1901 til 1904.

Finnes det en nedtegnelse over hvem som var med på dette amtstingmøtet? 

Endret av Bengt R Kiil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 14.54, Eva Kristin Jeppesen skrev:

Her er navnene på de som møtte på Tromsø Amtsthing i mai 1904. Kopiert fra forhandlingsprotokoll, løpenr. 1496, Amt-/Fylkesmannen i Troms.

 

Amtstinget mai 1904.pdf

 

På vegne av Statsarkivet i Tromsø

 

Eva K. Jeppesen

Fantastisk. Tusen takk!. Jeg skal sørge for at dette bildet havner på Perspektivets sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
På 20.2.2017 den 14.54, Eva Kristin Jeppesen skrev:

Her er navnene på de som møtte på Tromsø Amtsthing i mai 1904. Kopiert fra forhandlingsprotokoll, løpenr. 1496, Amt-/Fylkesmannen i Troms.

 

Amtstinget mai 1904.pdf

 

På vegne av Statsarkivet i Tromsø

 

Eva K. Jeppesen

Hei igjen. Kan du skaffe til veie liste over dem som møtte i 1894 også? Om jeg kan sammenligne de listene mot hverandre kan jeg identifisere han som var ordfører, og kirkesanger i Hillesøy,  Ole Andreas Hansen da jeg har fått tilsendt tilsvarende bilde fra 1894.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få gjort oppslag i kilder sender du epost til post@arkivverket.no

(Reglene for svar i Digitalarkivet har blitt endret siden forrige gang du fikk svar fra Arkivverket.

I dette forummet svarer vi på mer generelle spørsmål om hvordan man finner fram i arkivmaterialet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.