Gå til innhold
Arkivverket

Forslag Til Bruk Av Undertittel


Gjest Charlotte Korsnes Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Charlotte Korsnes Hagen

Hei

 

Dette er bare et forslag. Kunne det ikke være en ide å f.eks. bruke Undertittel til å flagge hvilket område vi søker informasjon om? Personlig ville jeg synes det var lettere å se aktuelle poster for de områdene jeg selv jobber med bare ved å skrolle nedover siden. Slik det er nå må man jo inn på hver post for å se. Jeg ser det er allerede noen som bruker det slik og det synes jeg ser veldig oversiktlig og fint ut. :)

 

Kanskje det til og med er mulig å endre teksten fra "Undertittel" til "Fylke"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Synes dette er et godt forslag og har allerede benyttet undertittelen slik.

 

 

Støtter det!

 

Bernt Jenssen

 

Dette bifaller jeg, og jeg sendte DA forlag om dette i går.

Problemet nå er at undertittelen ikke er søkbar, men det regner jeg med skulle la seg løse teknisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dette er bare et forslag. Kunne det ikke være en ide å f.eks. bruke Undertittel til å flagge hvilket område vi søker informasjon om? Personlig ville jeg synes det var lettere å se aktuelle poster for de områdene jeg selv jobber med bare ved å skrolle nedover siden. Slik det er nå må man jo inn på hver post for å se. Jeg ser det er allerede noen som bruker det slik og det synes jeg ser veldig oversiktlig og fint ut. :)

 

Kanskje det til og med er mulig å endre teksten fra "Undertittel" til "Fylke"?

 

Jeg er ikke helt enig i at dette feltet skal reserveres for stedsbetegnelse. Jeg synes at det bør være et felt for ekstra informasjoner, eventuelt referanser til tidligere temaer, spesifisering av spørsmål og mye annet. Alle kan jo selv velge om de ønsker å bruke det som en områdebetegnelse, så forslaget er for så vidt bra, men det holder vel at man oppfordrer til å bruke feltet slik, men at man selv velger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget er ikke dumt, men problemet er at undertittelen har så liten skrift at man må forstørre det som er på skjermen til 150 % for å se det, noe som har vesentlige negative konsekvenser for bruken av forumene. Sted er oftest den viktigste informasjonen man kan bruke for å avgjøre om man vil lese et tema, det bør defor være med såpass stor skrift at den er lesbar. Jeg foreslår at man fortsetter paraksisen fra det gamle forumet - dvs skriv sted i tittelen.

 

Unngå gjerne å forkludere listen med innlegg ved å bruke undertittler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å skrive gode overskrifter på nye tema har vært diskutert mange ganger tidligere, men en god ting kan visst ikke gjentas for ofte. Det er viktig å skrive en overskrift som forteller hva du ønsker å spørre om eller å fortelle. Overskriften bør inneholde fylke eller område i landet, navnet på personer eller slekter og tidsangivelse for det du ønsker hjelp til.

 

Jeg leser alle innlegg der det framgår av tittelen at det dreier seg om "mitt distrikt" og svarer hvis jeg har noe å bidra med. Men innlegg med intetsigende titler som "Leter etter oldefar" eller "Trenger hjelp" gidder jeg ikke å lese. Skriver du en slik overskrift, kan du gå glipp av gode svar fordi overskriften ikke fanger oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dette er bare et forslag. Kunne det ikke være en ide å f.eks. bruke Undertittel til å flagge hvilket område vi søker informasjon om? Personlig ville jeg synes det var lettere å se aktuelle poster for de områdene jeg selv jobber med bare ved å skrolle nedover siden. Slik det er nå må man jo inn på hver post for å se. Jeg ser det er allerede noen som bruker det slik og det synes jeg ser veldig oversiktlig og fint ut. :)

 

Kanskje det til og med er mulig å endre teksten fra "Undertittel" til "Fylke"?

 

Glimrende idé synes jeg også!

 

Den blir bedre og bedre etterhvert som "tankesmien" jobber!

 

 

Bjarte

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.