Gå til innhold
Arkivverket

Slektssirkel program


Hanne W. Ringseth
 Del

Recommended Posts

Hei

 

For noen år tilbake hadde jeg et gratis program som laget en hel sirkel på aner ut fra ged.com fil. Dette var på diskett.

Noen som vet om slike program nå som kan benyttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hanne W. Heen skrev:

Tusen takk skal du ha, den første linken så veldig spennende ut :)

 

Mvh Hanne

 

Den er til programmet "Charting Companion", ikkje gratis, men med masse muligheiter.

Mvh

Ingmar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Legacy og da finnes Legacy charting som jeg har brukt mye. De få gangene jeg har mottatt en ged.com har jeg opprettet en egen slektsbase i Legacy og faktisk kjørt Legacy charting på den uten problemer. Det er en fin måte å få god oversikt og se gen.com-en har interesse eller ei. For øvrig har jeg aldri importert fremmede ged.com til min ordinære slektsbase med begrunnelsen at da vil jeg miste kontrollen med kilder osv.

 

Det er begrenset hvor mange opplysninger en kan vise med et chart og derfor er det etter min mening et must å kunne vise alle dataene på annen måte, ikke minst for å kunne sortere og søke i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger. Jeg bruker BK og der er også rapporter og tavler man kan ta ut, men ikke slik jeg ønsker meg.

Jeg håper å kunne finne en som er 360 grader, altså en rund sirkel, hvor man får fars side og mors side på hver halvdel. Ønsker dem ikke i vifteformat.  Det gratis programmet som jeg hadde tilgang til før hadde den muligheten, og man kunne velge antall generasjoner man ville ha med, og man valgte personer via en ged.com fil. Man får jo kjøpt slike sirkler på bokhandelen, men de må man jo fylle ut selv, tenkte å spare meg jobben og så blir det jo finere med maskintrykk av navn og årstall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.