Gå til innhold
Arkivverket

Martha Johnsdotter - fødd i Luster 1751 - gift til plassen Ekrene under Nundal i Årdal - kven var mannen Ole Iverson - og kvar vart det av Martha?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Ei ny utfordring frå Luster følgjer, som eg har stått fast på i mange år:

 

Martha Johnsdotter gifte seg i Luster i 1783, men flytte kort etter med mannen Ole Iverson til Årdal.  Han hadde vore gift før og hadde ein son Ole, men bortsett ifrå alderen hans er det svært vanskeleg å tyda skrifti i det korte skiftet etter Ole Iverson frå 1793 - venstre side, midtre spalte heilt øvst: https://media.digitalarkivet.no/view/24143/234?indexing=

 

Kvar Ole Iverson kom ifrå, er ei gåte, og eg er heller ikkje sikker på opm eg har finne det frette dødsfallet til Martha Johnsdotter...

 

Eg attgjev frå manuskriptet mitt:

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Martha Johnsdotter, døypt i Luster 12.10.1751,

Martha Johnsdotter gifte seg i Luster 3.7.1783 med enkjemannen Ole Iverson, opphavleg frå

 

##### (opphavet hans? – skreiv seg Grov ved vigsli, men kan ikkje sjå at han hadde tilknytting til Grov i Jostedalen eller Hafslo – kan henda var han frå Grøv i Vang, Valdres?

 

Han var son av

 

##### (foreldri hans?)

 

og f.

 

##### (dato og stad for fødsli/dåpen hans? – kring 1736?)

 

Han gifte seg første gongen

 

##### (dato og stad for første vigsli hans? - kan henda gift i Årdal 30.6.1771 med Guro Halvorsdotter?)

 

##### (opplysningar om første kona?)

 

Ole og Martha flytte straks til Årdal der me finn dei att som plassfolk på Ekrene under Nundal, men Ole miste livet ved eit ulukkeshende i Årdal alt 18.7.1793.  Martha Johnsdotter

 

##### (seinare lagnad? – budde framleis under Nundal i 1801 som kårkone og «stemor» til Johannes Hermundson! – forklaring?)

 

##### (dato og stad for dødsfallet hennar? – kan det vera ho den husmannsenkja Martha Johnsdotter som 22.7.1838 døydde på Neset i Borgund sokn, 90 år gamal?)

 

Martha og Ole fekk ei dotter i lag, men Ole hadde òg ein son frå første ekteskapet sitt:

a. Ole Olson, f.

 

     ##### (dato og stad for fødsli/dåpen hans? – 22 år gamal i 1793!- formyndar frå Notsete i Sogndal!?)

 

     ##### (lagnaden hans?)

 

b. Bertha Olsdotter, døypt i Luster 21.9.1783, d. som legdelem på Øvstetun i Årdal 15.7.1865.  Ho gifte seg i Årdal 16.11.1828 med Thomas Johnson frå Hestetun, f. i Årdal 11.3.1797.  Han d. som husmann på Øvstetun 20.12.1852.  Bertha og Thomas var husmannsfolk på

 

     ##### (kva plass under Øvstetun hadde dei?)

 

     under Øvstetun, men var barnlause.

 

     ##### (sjekka dette? – ho hadde heller ikkje born før ekteskapet?)

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips om denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.