Gå til innhold
Arkivverket
Morten Bastian Nordberg

Søker etter informasjon om famile

Recommended Posts

Morten Bastian Nordberg

Hei. Nå trenger jeg hjelp igjen.

Min morfar Per Walter Larsen født 1929 vet lite om sin familie baker over på farssiden. Hans far het Richardt Walter Larsen og Hans far igjen het Hans Andreas Larsen. Vi vet ikke hvor disse mennene kommer fra eller hvor de har bodd.

Er det noen her som kan hjelpe til med å spore opp Hans Andreas Larsen og hans sønn Richard Walter Larsen?

Hvor er de født, døpt, gift osv. Har de fått flere barn?

Alt av informasjon er suverent!

Takk for all hjelp her inne!

Finnes det også noe informasjon ang hans mor Lizzie Emilie Huseby født i 1908 i forhold til fødsel, dåp giftemål og barn tar vi gjerne imot dette også.

mvh

Morten Bastian Nordberg

Endret av Morten Bastian Nordberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Folketellingen 1923, Oslo

1923_Folketelling_Oslo.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Aftenposten 15. oktober 1869, Hans Andreas Larsen

1969_15 Oktober_Aftenposten_HAL.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Sannsynlig; Hans Andreas Larsen dåp (født 12.3. og døpt 10.4. 1882), nr. 65 - Oslo fylke, Paulus i Oslo, Ministerialbok nr. 3 (1879-1887), Fødte og døpte 1882, Side 140, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060922010671

FT 1885 - https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01053257000029

Skannet bilde - Oslo fylke, Kristiania, Statlig folketelling (1885-1885), Dokumentside, Side 4, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/ft20080516060005

Endret av Egil Johannessen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten Bastian Nordberg

Dette er kjempebra!

Tusen takk så langt:-)

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Norsk Kundgjørelsestidende, 16. januar 1912

1912_16. Januar_Norsk Kundgjørelsestidende_HAL.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten Bastian Nordberg
3 minutter siden, Egil Johannessen skrev:

Skjønner ikke hvordan du klarer dette, men det er veldig gøy!! Tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!

Arbeiderbladet 22. desember 1973

1973_22 Desember_Arbeiderbladet_RWL.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Dåpen til Richard Walter (født 16.9. og døpt 11. oktober 1908), nr. 87 - Oslo fylke, Johannes i Oslo, Ministerialbok nr. 9 (1905-1929), Fødte og døpte 1908, Side 67, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060512070446

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Vielsen til Hans Andreas og Valborg Mathilde 21. desember 1903, nr. 140 - Oslo fylke, Johannes i Oslo, Ministerialbok nr. 6 (1893-1906), Viede 1903, Side 211
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060512060634

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten Bastian Nordberg

Dette her er mye mer enn jeg trodde jeg skulle få. Setter veldig stor pris på at du har tatt deg tid til å hjelpe meg så langt!!!!

Gleder meg til å vise dette videre i familien.

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen
4 minutter siden, Morten Bastian Nordberg skrev:

Dette her er mye mer enn jeg trodde jeg skulle få. Setter veldig stor pris på at du har tatt deg tid til å hjelpe meg så langt!!!!

Gleder meg til å vise dette videre i familien.

Bare hyggelig å kunne hjelpe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten Bastian Nordberg

En annen ting. Om du har tid og mulighet da vel og merke.

En person vi har "jakta" lenge på er min bestefar Sverre Edgar Nordberg. Født 30.06.1918 i oslo.Vi har en del papirer på han, men vi har ingen kunnskap om hva han har jobbet med eller hvor. Tror du det er mulig å finne noe på det? pappa var tidlig på fosterhjem.

Så er det min bestemor: Ingrid Aud Nordberg. Født Olsen.

Hun ble født i februar 1917 og døde i 1998. Hun fortalte at hun var oppkalt etter en eldre søster som skal ha dødd da hun var baby. De tilhørte Glemmen meninghet i fredrikstad.

Kanskje vanskelig å finne og mye å be om, men om du har tid og lyst så gjør gjerne noen søk på det:-)

Tusen takk uansett!

Mvh

Morten B Nordberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen
3 minutter siden, Morten Bastian Nordberg skrev:

En annen ting. Om du har tid og mulighet da vel og merke.

En person vi har "jakta" lenge på er min bestefar Sverre Edgar Nordberg. Født 30.06.1918 i oslo.Vi har en del papirer på han, men vi har ingen kunnskap om hva han har jobbet med eller hvor. Tror du det er mulig å finne noe på det? pappa var tidlig på fosterhjem.

Så er det min bestemor: Ingrid Aud Nordberg. Født Olsen.

Hun ble født i februar 1917 og døde i 1998. Hun fortalte at hun var oppkalt etter en eldre søster som skal ha dødd da hun var baby. De tilhørte Glemmen meninghet i fredrikstad.

Kanskje vanskelig å finne og mye å be om, men om du har tid og lyst så gjør gjerne noen søk på det:-)

Tusen takk uansett!

Mvh

Morten B Nordberg

Det kan jeg og sikkert flere gjøre, men kanskje greit at du oppretter en egen tråd for Sverre Edgar og Ingrid Aud siden dette er en annen gren av familien ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten Bastian Nordberg

Det skal jeg gjøre:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen
1 minutt siden, Morten Bastian Nordberg skrev:

Det skal jeg gjøre:-)

Ser du har et emne om han allerede - 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten Bastian Nordberg
1 minutt siden, Egil Johannessen skrev:

Ser du har et emne om han allerede - 

Ja stemmer. men ikkenoe informasjon om hvor han har jobbet. Kanskje vanskelig å finne...

Samme med denne babyen som skulle vært bestemors storesøster.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Vintapper Andeas Larsen (din tipp-tipp oldefar) var iht. FT 1910 f. 31.12.1858 i Oslo og jeg finner en kandidat som var født på den datoen og døpt 17.4.1859, nr. 63 - Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers i Oslo, Ministerialbok nr. 15 (1857-1871), Fødte og døpte 1859, Side 117, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060216010124

Foreldre; Arbeidsmand Lars Jensen og hustru Birthe Maria Brun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Lars Jensen og Berthe Marie Andreasdatter Bruun vielse 29.12.1846, nr. 174 - Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers i Oslo, Ministerialbok nr. 19 (1828-1847), Viede 1846, Side 884-885 Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060215040628

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten Bastian Nordberg

Dette er helt nye navn for meg. Veldig gøy!

TAKK:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Hentet fra hjemmesiden "slekt og slikt" - http://www.lailanc.no/navn-fortsetter/

"Men det var Larsen altså. Jeg trenger kun å gå en generasjon lenger tilbake for å finne opprinnelsen til Larsen. Lars Jensen var født i 1819 på Fjulsrud i Hole, Buskerud. Han flyttet inn til hovedstaden ihvertfall før 1846, da han giftet seg i Oslo Domkirke med Berthe Marie Andreasdatter Bruun fra Akersgata.

Så da vet vi i hvertfall at det var en Lars. Og linja hans bakover i Buskerud har vi jobbet mye med. Det er faktisk enda en Lars til 2 generasjoner bak Lars som kom til Kristiania, så navnet har vært godt innarbeidet i familien."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.