Gå til innhold
Arkivverket

Søker etter informasjon om famile


Morten Bastian Nordberg
 Del

Recommended Posts

Hei. Nå trenger jeg hjelp igjen.

Min morfar Per Walter Larsen født 1929 vet lite om sin familie baker over på farssiden. Hans far het Richardt Walter Larsen og Hans far igjen het Hans Andreas Larsen. Vi vet ikke hvor disse mennene kommer fra eller hvor de har bodd.

Er det noen her som kan hjelpe til med å spore opp Hans Andreas Larsen og hans sønn Richard Walter Larsen?

Hvor er de født, døpt, gift osv. Har de fått flere barn?

Alt av informasjon er suverent!

Takk for all hjelp her inne!

 

 

Finnes det også noe informasjon ang hans mor Lizzie Emilie Huseby født i 1908 i forhold til fødsel, dåp giftemål og barn tar vi gjerne imot dette også.

mvh

Morten Bastian Nordberg

 

Endret av Morten Bastian Nordberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynlig; Hans Andreas Larsen dåp (født 12.3. og døpt 10.4. 1882), nr. 65 - Oslo fylke, Paulus i Oslo, Ministerialbok nr. 3 (1879-1887), Fødte og døpte 1882, Side 140, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060922010671

 

FT 1885 - https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01053257000029

Skannet bilde - Oslo fylke, Kristiania, Statlig folketelling (1885-1885), Dokumentside, Side 4, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/ft20080516060005

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpen til Richard Walter (født 16.9. og døpt 11. oktober 1908), nr. 87 - Oslo fylke, Johannes i Oslo, Ministerialbok nr. 9 (1905-1929), Fødte og døpte 1908, Side 67, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060512070446

 

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er mye mer enn jeg trodde jeg skulle få. Setter veldig stor pris på at du har tatt deg tid til å hjelpe meg så langt!!!!

Gleder meg til å vise dette videre i familien.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Morten Bastian Nordberg skrev:

Dette her er mye mer enn jeg trodde jeg skulle få. Setter veldig stor pris på at du har tatt deg tid til å hjelpe meg så langt!!!!

Gleder meg til å vise dette videre i familien.

 

Bare hyggelig å kunne hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting. Om du har tid og mulighet da vel og merke.

En person vi har "jakta" lenge på er min bestefar Sverre Edgar Nordberg. Født 30.06.1918 i oslo.Vi har en del papirer på han, men vi har ingen kunnskap om hva han har jobbet med eller hvor. Tror du det er mulig å finne noe på det? pappa var tidlig på fosterhjem.

 

Så er det min bestemor: Ingrid Aud Nordberg. Født Olsen.

Hun ble født i februar 1917 og døde i 1998. Hun fortalte at hun var oppkalt etter en eldre søster som skal ha dødd da hun var baby. De tilhørte Glemmen meninghet i fredrikstad.

Kanskje vanskelig å finne og mye å be om, men om du har tid og lyst så gjør gjerne noen søk på det:-)

Tusen takk uansett!

 

Mvh

Morten B Nordberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Morten Bastian Nordberg skrev:

En annen ting. Om du har tid og mulighet da vel og merke.

En person vi har "jakta" lenge på er min bestefar Sverre Edgar Nordberg. Født 30.06.1918 i oslo.Vi har en del papirer på han, men vi har ingen kunnskap om hva han har jobbet med eller hvor. Tror du det er mulig å finne noe på det? pappa var tidlig på fosterhjem.

 

Så er det min bestemor: Ingrid Aud Nordberg. Født Olsen.

Hun ble født i februar 1917 og døde i 1998. Hun fortalte at hun var oppkalt etter en eldre søster som skal ha dødd da hun var baby. De tilhørte Glemmen meninghet i fredrikstad.

Kanskje vanskelig å finne og mye å be om, men om du har tid og lyst så gjør gjerne noen søk på det:-)

Tusen takk uansett!

 

Mvh

Morten B Nordberg

 

Det kan jeg og sikkert flere gjøre, men kanskje greit at du oppretter en egen tråd for Sverre Edgar og Ingrid Aud siden dette er en annen gren av familien ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Egil Johannessen skrev:

 

Ser du har et emne om han allerede - 

 

Ja stemmer. men ikkenoe informasjon om hvor han har jobbet. Kanskje vanskelig å finne...

Samme med denne babyen som skulle vært bestemors storesøster.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintapper Andeas Larsen (din tipp-tipp oldefar) var iht. FT 1910 f. 31.12.1858 i Oslo og jeg finner en kandidat som var født på den datoen og døpt 17.4.1859, nr. 63 - Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers i Oslo, Ministerialbok nr. 15 (1857-1871), Fødte og døpte 1859, Side 117, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060216010124

 

Foreldre; Arbeidsmand Lars Jensen og hustru Birthe Maria Brun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra hjemmesiden "slekt og slikt" - http://www.lailanc.no/navn-fortsetter/

"Men det var Larsen altså. Jeg trenger kun å gå en generasjon lenger tilbake for å finne opprinnelsen til Larsen. Lars Jensen var født i 1819 på Fjulsrud i Hole, Buskerud. Han flyttet inn til hovedstaden ihvertfall før 1846, da han giftet seg i Oslo Domkirke med Berthe Marie Andreasdatter Bruun fra Akersgata.

Så da vet vi i hvertfall at det var en Lars. Og linja hans bakover i Buskerud har vi jobbet mye med. Det er faktisk enda en Lars til 2 generasjoner bak Lars som kom til Kristiania, så navnet har vært godt innarbeidet i familien."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.