Gå til innhold
Arkivverket

Leter etter Arne Oddbjørn Berild f.26.11.1935 og foreldre.


Simen89
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg leter etter Arne Oddbjørn Berild f.26.11.1935 og foreldre. Jeg klarer ikke å finne han noen steder. Står på digitalarkivet at jeg ikke får se fødsler fra 1935 og finner han ikke noe annet sted heller. Dette er min farfar som døde i en bilulykke i/utenfor Molde før jeg ble født, så vet ingen ting om han. Har klart å finne fødselsdato og dødsdato (ikke år), men der stopper det. Noen som kunne hjelpet meg med noen svar eller fortalt meg hvor jeg kan finne disse tingene?

Endret av Simen89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fikk de sitt første barn?  Det kan hende lysningen deres er å finne.

3930188     Arne      Berild            2611      1935      0811      1979      1411      1979      m      Gravminne mangler      H      04      018     Tøndergård     Molde    
3930189     Eldbjørg Anlaug      Berild            1403      1934      0806      2013                  k      Trekors      H      04      018            Vis      Tøndergård     Molde    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par som gifter seg i Eid og er innført uten nummer i Voll kirke i passende tid til å få barn på trettitallet:

Møre og Romsdal fylke, Voll i Eid og Voll, Ministerialbok nr. 543A04 (1916-1956), Viede 1932-1933, Side 208
Permanent bilde-ID: kb10711608081181
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb10711608081181

(9. juli 1932)

.

Edvard Olsen Berild (f. 1890) og Margot Olivia Andersdatter Gjerde (f. 1901)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edvards far, Ole Pedersen Berild er bror til Margots morfar, står det ved vielsen.

Endret av Anne-Lise Hansen
Rettet mor til morfar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp! Dette var veldig mye mer enn det jeg forventet :) Fikk veldig mange bra tips her om åssen jeg finner ting utenom digitalarkivet. Prøvde meg inn på budstikka, men fant ingenting så langt tilbake. Og var ikke klar over at det skjedde i 1979, trudde det var i 1980-tallet. Fant det samme som deg, Anne-Lise om gravminne, men klarte ikke å få hele bildet, så så ikke dødsåret. Men nå har jeg masse ting å undersøke videre på (hvis jeg klarer). Men er veldig hyggelig at så mange hjalp meg med å finne alt dette for meg!

 Hvor er det dere fant alt? Egil ga meg råd om avisarkiver og ser jo web adr. her, er det sånn dere finner ut av alt? Er litt grønn på dette, men har klart å finne masse om min mors side, men sto helt fast på fars siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Simen89 skrev:

Tusen takk for all hjelp! Dette var veldig mye mer enn det jeg forventet :) Fikk veldig mange bra tips her om åssen jeg finner ting utenom digitalarkivet. Prøvde meg inn på budstikka, men fant ingenting så langt tilbake. Og var ikke klar over at det skjedde i 1979, trudde det var i 1980-tallet. Fant det samme som deg, Anne-Lise om gravminne, men klarte ikke å få hele bildet, så så ikke dødsåret. Men nå har jeg masse ting å undersøke videre på (hvis jeg klarer). Men er veldig hyggelig at så mange hjalp meg med å finne alt dette for meg!

 Hvor er det dere fant alt? Egil ga meg råd om avisarkiver og ser jo web adr. her, er det sånn dere finner ut av alt? Er litt grønn på dette, men har klart å finne masse om min mors side, men sto helt fast på fars siden

 

Hei Simen! Mht. en eventuell avisartikkel fra 1979, ville jeg kontaktet biblioteket i Molde. Når det gjelder avisartikler, bøker m.m. se Nasjonalbiblioteket - legger ved lenker:

http://www.nb.no/nbsok/advanced_search?mediatype=aviser

http://www.nb.no/nbsok/advanced_search

 

En anne kilde å lete i er bygdebøker, husk bare å ettergå opplysninger med kildesøk og verifisering, spesielt eldre bygdebøker kan være mangelfulle.

http://www.genealogi.no/mediawiki/index.php/Liste_over_digitaliserte_bygdebøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Egil! Har lært mye her om åssen jeg kan gå frem :) Skal ta kontakt med bibloteket.

 

Vet du/dere om det går an å finne bilder også? Kan ikke huske jeg har sett bilde av Arne, har ett lite minne om at jeg så bilde av ulykken i en artikkel som farmor hadde spart, men aner ikke åssen han ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.