Gå til innhold
Arkivverket
Pia Maria Delerud

Oldefars søster

Recommended Posts

Pia Maria Delerud

Hei

Jeg håper noen kan hjelpe meg her. Jeg vet det er veldig nåla i høystakken, men jeg er ikke så flink til å lete på de rette stedene. Jeg fikk vite for få dager siden at min tipp oldefar kjøpmann Iver Welo født 28 mai 1855 på Jevnaker og tjenestepike Bertha/Berthia Fredrikke Olsdatter født 1853 i Grue fikk et pikebarn i tillegg til min oldefar Marius Iversen. Problemet er at ingen vet når eller hvor hun er født/død eller navnet. Jeg har prøvd å søke i Rikshospitalets kirkebøker for 1876 - 1880 uten hell. Det kan jo være dette barnet er født på Grue hvor mor kom fra, men det er vel mer sannsynlig at dette barnet ble født i Kristiania eller? Dette pikebarnet skal ha dødd som liten. Moren emigrerte til Amerika og så Canada, men vet ikke når. Det eneste jeg har fått greie på er at hun emigrerte alene. Hvis noen kan hjelpe meg ville jeg satt pris på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pia Maria Delerud

Ok, så hvordan legger man ved slike lenker? Så lærer jeg til en annen gang :-)

Pia

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen
21 minutter siden, Pia Maria Delerud skrev:

Ok, så hvordan legger man ved slike lenker? Så lærer jeg til en annen gang :-)

Pia

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.