Gå til innhold
Arkivverket

Listen over aktive i brukerforumet viser ikke alle som er der


Anne-Lise Hansen
 Del

Recommended Posts

På forsiden er nok alle registrert, men bare noen få av alle som er inne på emner i brukerforumet vises på listen over aktive i forumet. Kan dere endre dette slik at en kan se hvem som er der? Tidligere så en at noen var i ferd med å skrive innlegg, fordi navnet kom i kursiv. Dette er nyttig å få vite for de som deltar.

 

Se aktuelt eksempel under.

 

IMG_1431.thumb.PNG.5221cf4919f175246342674676ad592a.PNGIMG_1430.thumb.PNG.29627bf8817d121ff729f3c1ca22f84d.PNG

 

Her er bare trådstarter og undertegnede med på listen - ikke de to andre som er inne på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren gjetning, Anne-Lise, men det er vel av samme årsak som at ikke tidspunktet for ditt siste innlegg i en tråd heller ikke oppgraderes hvis du lar tråden stå åpen. Det er innmari irriterende at det to timer etter siste post i en tråd man følger og kanskje er aktiv i, fortsatt står Endret 8 minutter siden av Bjørn A. Løkken, slik som det gjør i det øverste bildet du har lagt ved. (Bjørn får ha meg unnskyldt for at jeg drar ham inn i denne sammenhengen). Og at brukerne inne på emnet ikke har endret seg, selv om de kanskje gikk og la seg for 1 time siden...

 

BTW, jeg har ikke fått svar på mitt spørsmål om ignorerte brukere, funker det for deg? (ikke meg, da vel...) :-)

Endret av Olaf Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg oppdaterer skjermen min med CTRL og r uavlatelig...  Skjermbildene er tatt (med iPad) samtidig - kl. 13:14 i går.  Det er bare enkelte som vises på listen på forsiden av Brukerforumet.

 

Jeg ignorerer ingen og synes funksjonen kunne tas bort.

Endret av Anne-Lise Hansen
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi jo et skritt på vei, i og med at vi har eliminert en årsak! :-)

Da får vi bare håpe at noen tar tak i problemet og oppgraderer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kl. 12:00 er det 23 brukere (regner ikke med gjester) inne på brukerforumet, men bare 9 er oppført på listen på brukerforumet. Da blir det jo i realiteten mulig for noen å være der anonymt likevel, da?  Kan denne forskjellen fjernes og at det endres til at det blir åpent hvor mange og hvem som leser tråder eller skriver i brukerforumet? Ta med gjester også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaringa er vel nettopp at ein del av brukarane har valt å vere "anonymt" pålogga.

 

Eg trudde denne funksjonen var der, men det ser ut til at mogelegheita til å velje dette er teken vekk. Iallefall er ikkje eg i stand til å finne den.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare et fåtall av de som faktisk er på Brukerforumet som står oppført der. De ER oppført på forsiden. Denne funksjonen har ikke endret seg fra Invision Power Services side, men er aktivt endret hos DA. (Bare det å 'barbere' editoren for redigeringsmuligheter viser jo det..)  Hvorfor dette ikke kan fikses forstår jeg ikke...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er tydeligvis slutt på de tider hvor Digitalarkivet ønsket tilbakemeldinger fra brukerne.. 

 

Så lenge det ikke kan vises hvem som er på Brukerforumet, kommer ikke jeg til å bruke forumet heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her konkluderes det litt utifra egne antakelser. Vi har ikke aktivt gjort noe med visning av hvem som er pålogget. Og funksjonaliteten i editoren har ingen ting med dette å gjøre. De som logget seg inn anonymt før vi deaktiverte muligheten vil fremdeles være innlogget anonymt inntil de logger ut og inn igjen.

 

Hvor du har det fra at det bere er et fåtall som faktisk er på forumet som er oppført der vet ikke jeg, men det er neppe fordi flesteparten er anonymt pålogget. Det er heller ikke noe vi aktivt har gjort noe med eller feil på forumløsninga fra Invision Power. Vi la forøvrig inn nyeste versjon med småfix i forrige uke, så løsningen er oppdatert som den skal.

 

Vi ønsker tilbakemelding fra brukere. Men samtidig må vi få forståelsen for at vi har svært begrensede ressurser. Brukerforumet er ikke en primærtjeneste, og vi må prioritere hardt.

 

For tiden er vi svært hektisk opptatt med andre utviklingsgjøremål. Mer informasjon om dette kommer om kort tid. Men et hint finnes allerede på bloggen: http://blogg.digitalarkivet.no/image/158152282070

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dokumentert ved vedlagte bilder at flere er på Brukerforumet enn de som får navnet oppført under! Les innleggene mine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her farer du også med usannheter, Espen Tønnesen. Det er visst på sin plass å hente fram informasjonstråden om det oppdaterte forumet:

 

Oppgradert forum og ny innlogging - veiledninger er på plass

 

4 timer siden, Espen Tønnessen skrev:

Her konkluderes det litt utifra egne antakelser. Vi har ikke aktivt gjort noe med visning av hvem som er pålogget. Og funksjonaliteten i editoren har ingen ting med dette å gjøre. De som logget seg inn anonymt før vi deaktiverte muligheten vil fremdeles være innlogget anonymt inntil de logger ut og inn igjen.

 

Jo, leser du tråden gjengitt over, så skrudde du på visning av hvem som var pålogget, siden det ikke sto noen navn der i det hele tatt etter oppdateringen 6. februar. Det hadde også skjedd mye med redigeringsmulighetene i editoren:

  • Angreknappen måtte gjeninnføres
  • Skrifttypevalget måtte gjeninnføres
  • Skriftstørrelse måtte gjeninnføres
  • Signatur måtte gjeninnføres for flere brukere
  • Jeg savner flere funksjoner i editoren, men for all del. JEG skal ikke be om at de gjeninnføres!
Sitat

 

Hvor du har det fra at det bere er et fåtall som faktisk er på forumet som er oppført der vet ikke jeg, men det er neppe fordi flesteparten er anonymt pålogget. Det er heller ikke noe vi aktivt har gjort noe med eller feil på forumløsninga fra Invision Power. Vi la forøvrig inn nyeste versjon med småfix i forrige uke, så løsningen er oppdatert som den skal.

 

Dette er realiteten, selv om du ikke har merket det!

Det har kanskje sammenheng med at forumbrukerne logger seg på på forskjellige måter? Ikke tenk mere på det, for det er bare en tanke utfra mine egne antakelser...  (En forstår jo av måten du svarer på at det du ikke synes er viktig - det er ikke viktig.)

 

Det var på tide med 'småfix', for det var umulig å legge inn innlegg! Jeg måtte starte forumprogrammet i en ny fane for å få sendt avgårde det jeg hadde skrevet! Jeg tok meg ikke bryet med å melde fra om feilen, for det ville vel også blitt ignorert!

 

Sitat

Vi ønsker tilbakemelding fra brukere. Men samtidig må vi få forståelsen for at vi har svært begrensede ressurser. Brukerforumet er ikke en primærtjeneste, og vi må prioritere hardt.

 

Det burde du vite at akkurat jeg forstår og det er det som gjør meg så INNMARI sinna!

 

Sitat

 

For tiden er vi svært hektisk opptatt med andre utviklingsgjøremål. Mer informasjon om dette kommer om kort tid. Men et hint finnes allerede på bloggen: http://blogg.digitalarkivet.no/image/158152282070

 

Da håper jeg dere får bestemt dere for én påloggingsmetode til forumet som ikke OPPFORDRER til bruk av noe annet enn eget fullt navn som visningsnavn! Dropp betegnelsen VISNINGSNAVN:

 

LES denne:

Det skal brukes fullt navn i dette forumet

 

 

Sitat

 

 

 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følgjande tråd skriv Lars E. Øyane at han ikkje alltid får meldingar om svar, og at han får vite at han har to svar men finn berre det eine. Dessutan står det at 3 personar abonnerer på eit emne, men han får berre fram eitt namn utanom sitt eige. Kan dette ha noko med problema nemnt ovanfor å gjere?

 

Elles ser det ut til at det ikkje lenger er mogeleg å setje inn eit bilete inne i teksten der ein ynskjer, og at det heller ikkje finst mogelegheiter for å redigere storleik eller andre bildeeigenskapar. Stemmer dette, eller har eg oversett noko?

 

Redigert: Akkurat dette fann eg ut av til slutt, men det var ikkje heilt innlysande. Held ein musepeikaren over sjølve vedlegget kjem det fram eit plussteikn og ei bosskorg. Klikkar ein på plussteiknet får ein setje biletet inn på bestemt stad inne i teksten. Etter at ein har gjort dette kan ein dobbelklikke biletet, så får ein opp redigeringsmogelegheitene, og kan f. eks. endre storleik.

 

Elles håpar eg at de i Arkivverket framleis er interesserte i tilbakemeldingar, uavhengig av kva de har mogelegheit til å prioritere. For elles er det jo ikkje nokon vits i å ta bryet med å gje tilbakemeldingar. Men eg meiner også at ikkje alt er like viktig å gjere noko med, og då må ein også finne seg i at enkelte ting vert nedprioriterte. Etter mi meining er det viktigaste at ein trass alt har eit forum, og at flest mogeleg kjelder vert gjort tilgjengeleg. Det er jo det siste som er sjølve poenget med Digitalarkivet. :-)

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er 24 av 32 medlemmer på Brukerforumet, men bare 10 navn står der.. Det er bare å telle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.