Gå til innhold
Arkivverket
Eva Carstens

Kjøpe slektstre eller bok. Hvor?

Recommended Posts

Eva Carstens

Hvor får jeg kjøpt slektstre som jeg skriver på selv, eller en bok hvor det er lagt opp til at jeg kan skrive inn navn på forfedre? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eva Carstens

Tusen takk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørnar Duun

Et alternativ kan jo være å lage det selv i Word på egen datamaskin. Gå til "Sett inn" - "Smart-art" - "Hierarki" - velg f.eks. "Vannrett organisasjonskart". Høyreklikk på ei av rutene og velg "legg til figur" for å legge til nye greiner i treet. Her er det mange valg med tanke på stiler, farger, størrelser osv. Du kan få til det aller meste med litt utforsking;)

mvh. Bjørnar D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bente L. Skjager

Jeg har kjøpt "Slektsboken", fylt ut og gitt i gave til konfirmanter i håp om å vekke interessen for slekta...

Den er veldig oversiktelig dersom du ønsker å ha slektsinformasjonen i bokform (noe som jo gjør det lettere for andre familiemedlemmer å låne og bla).  Den har god plass til både aner og etterkommere. Samt at den har plass til  probantens søsken og dennes etterkommere.

Finnes f.eks. her: https://www.haugenbok.no/Slektsboken/I9788292390788

Mvh Bente

Endret av Bente L. Skjager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eva Carstens

Tusen takk for svar. Flotte tips. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hanne W. Heen

På bokhandelen får du kjøpe hel sirkel, den måler ca. 90x90, man må spørre etter den, ligger ikke i hyllene vanligvis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.