Gå til innhold
Arkivverket
Lars E. Øyane

Guro Aslaksdotter - fødd i Vinje i Telemark 1814 - døydde i Dane Co., WI 1888 - kven var ho, og kven var foreldri hennar? Utvandringsåret hennar?

Recommended Posts

Lars E. Øyane

På McFarland Lutheran cemetery i Dane Co., WI finn me ei gravstøtte med følgjande personopplysningar:

 

First Name Guro
Maiden Name  
Last Name Aslaksdatter / Herum
Age  
Sex  
Date of Birth 1814-09-30
Date of Death 1888-02-03
Cemetery McFarland
Location Co. MN McFarland
City / Township Dunn
County Dane
State Wisconsin

 

Gjennom FamilySearch har eg identifisert denne jenta som:

 

Guro Aslaksdotter fødd i Vinje i Telemark 30.9.1814 som dotter av Aslak Evenson Øen og kona Anna Aslaksdotter: https://media.digitalarkivet.no/view/7999/38

 

Eg finn desse foreldri vigde i Vinje 10.7.1812, men utan gardsnamn på kona: https://media.digitalarkivet.no/view/7999/33

 

Er det nokon med lokal kunnskap i Vinje som kan hjelpa meg finna ut:

 

** Kva skal me skriva soim yrkestitel og bustad på Aslak Evenson og kona Anna Aslaksdotter?

 

** Frå kva gard/plass hadde Aslak Evenson opphavet sitt?  Er det kan henda denne frå FT1801: https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058320001184

 

** Frå kva gard/plass hadde Anna Aslaksdotter opphavet sitt?

 

** Og endeleg: Kva år utvandra Guro Aslaksdotter til Amerika?

 

Guro gifte seg i Amerika, dato og stad ukjende, med Sjur Sjurson frå Hæri i Luster, f. i Luster 6.1.1816, utvandra herifrå i 1857.  Dei fekk ikkje born i lag, men om Guro hadde born frå før, veit eg ikkje noko om...

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips om denne huslyden!

Endret av Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Hvis jeg har lest BB Vinje og Rauland 2 riktig så forstår jeg det slik at at Aslak Evensson var sønn av Eivind Aasmundsson Mo f. 1745 (senere kalt Eivind Øyi) og da er det rett kar du har funnet i FT 1801. Imidlertid er alderen til Eivind rett så gal i FT 1801 - han skulle iflg. BB være nær 20 år eldre enn sin kone (se bildevedlegg fra BB Vinje og Rauland 2, side 479. Jeg har og tatt med side 478/79 som viser faren Aasmund Hallvordsson Mo. Aasmund var sønn til Hallvord Aslaksson Lognvik og Lisbet Sørensdotter (visstnok utanbygds og av preste-ætt, jmf. nevnte BB side 473).

http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2012101105078

 

Dåp Eivind (Even) Aasmundsson - https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:N7BY-S9F

Telemark fylke, Vinje, Nesland, Rauland i Vinje, Ministerialbok nr. I 1 (1717-1766), Fødte og døpte 1747, Side 100
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20061214330107
 

BB Vinje og Rauland 2_side 479.png

BB Vinje og Rauland 2_side 478_Aasm Mo_I.png

BB Vinje og Rauland 2_side 479_Aasm Mo_II_.jpg

Endret av Egil Johannessen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Ser at en av fadderne til Guro i 1814 var Guro Rofshus. Kan det være søsteren til Anne Aslaksdatter? Se FT 1801 - https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058320001771

 

Legger også ved denne fra Geni - må selvsagt ettergås - https://www.geni.com/people/Anne-Aslaksdotter-Øyi/6000000008794835776

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe og Egil for interessante og utfordrande innlegg om denne ætti.

 

So vidt eg kan forstå, so er Aslak Evenson odelsgut på Øyi i Vinje i 1801, og det er vel ikkje urimeleg å tenkja seg at han har teke over som gardbrukar der etter far sin?  Kanskje bygdeboki for Vinje har noko om dette?l

 

Kanskje bygdeboki òg kan stadfesta at kona Anna Aslaksdotter verkeleg var frå Rofshus?  Aldersmessig kan det jo godt høva, men eg stolar nok meir på ei bygdesoge enn eit Geni-tre...

 

Den siste utfordringi ligg i å finna utvandringi til Guro Aslaksdotter frå Vinje.  Ho er ikkje registrert av Gerhard Naeseth som utvandra innan 1850, men når eg blar litt vidare i kyrkjeboki for Vinje, finn eg at ei:

 

Guro Eivindsdotter Øen, «pige» på 38 år, utvandra i 1852: https://media.digitalarkivet.no/view/1422/392

 

Eg finn ikkje noki Guro Eivindsdotter fødd i Vinje noko nær 1814, so kanskje er det ei feilskriving av presten??

 

Eg takkar på ny for framifrå bistand med denne huslyden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Såvidt jeg har fått med meg fra BB så står det at sønnen overtok i 1808, og står nevnt som Aslak Øyi - men kun skumlest.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×