Gå til innhold
Arkivverket

Niels Olsen, Buskerud - Enger, Sylling eller Modum


Inger Lise Larsen
 Del

Recommended Posts

3 timer siden, Inger Lise Larsen skrev:

Da er det jo bevisst det vi tidligere antok at Ole Nilsen Enger og Ole Nilsen Solberg var to forskjellige personer

Jeg er imponert over helgens jobbing Inger & Inger!
Da handler det om å sile ut informasjonen som handler om Ole Nilsen Enger videre?
Jeg ønsker meg veldig en oppsummering etter hvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle komme med en oppsummering etter hvert, må bare se litt mer på kirkebøkene (tror jeg snart kan noen av dem utenat- ha-ha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg her funnet født og ikke død fra 1759 t.o.m. 1764  med far Ole og sønn Nils er

Niels dpt. 25.2.1759

Far. Ole Nilsen Solberg

Mor: Ingeborg Hansdatter

 

Har  funnet en Nils dpt 5,2,1764, far: Ole Torgersen, ikke sett om han levde opp. Har bare blitt ferdig med 1764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Inger Lise Larsen skrev:

Ole midt Enger Barn, dpt. 22.juni 1760, er navnet på barnet Marthe?

https://media.digitalarkivet.no/view/8437/209

 

Nei, det er Steen (en sønn)

 

Her har du forøvrig litt om Ole Midt Enger, sitat:

"VI) Ole Hansen Valstad, f. 1718, d. 1773, g.m. Sofie Pedersdtr. (datter av Peder Andersen Svangstrand), f. 1721, d. 1807. Barn: Hans, Bård (til Haugen u. Holtsmark), Peder (til Solli u. Tveiten), Anders (til Tveiteneie), Abel (g.m. Torger Olsen Vamstad, Holitsmark), Lars, Sten (til Bragernes), Ole (til Hegg), Kirsti (d. ung). "

 

http://www.lier.kommune.no/liers-historie/midtre_enger.htm

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Inger Lise Larsen skrev:

er det noen som kan tyde hva barnet heter dpt. 17.9.1752; Ole Nilsen Solbereje, jeg synes det står Aase, men på søkbare kirkebøker står det Anders

 

https://media.digitalarkivet.no/view/8437/59

 

 

Jeg kan ikke si sikkert hva det skal stå der, men det er ikke Anders. Du kan sammenlikne med Anders rett over. Det ser jo ut til å være plassert en stor S over hele navnet, jeg kan ikke lese mer etter Aa... Du kan ev. legge det ut i tydeforumet, mange flinke der.

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes det står Aa og en S, men er ikke sikker på om den hører til ordet over. Prøver å legge den ut på tydeforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.