Gå til innhold
Arkivverket

Anne Aslaksdatter, f. Eidsvåg og Knut Olsen Kvernberg i Kristiansund


Hanne W. Ringseth
 Del

Recommended Posts

Tusen, tusen takk her var det mye å ta fatt på :) Hvor i alle dager finner dere alt dette? Er det bare ved google søk eller er det andre plasser dere finner det?

Jeg synes det er litt sprang mellom de barna som ble født av Anne A. og Knut, en i 1865, før de giftet seg, så vielsen i 1868 og ikke noen flere barrn før 1873 da Markus kom. Skal prøve meg på konfirmasjonslistene for Kristiansund å se om der kan være flere som stemmer med alder, men kan jo også være noen som døde som små. Etter tidsrommet å dømme så burde det jo være flere .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Google" ja, hadde det bare vært så enkelt.....nei, du må nok grave i mange, forskjellige kilder - det meste av det som er presentert i denne tråden er hentet fra Nasjonalbiblioteket; aviser, bøker, tidsskrift - http://www.nb.no/nbsok/advanced_search?mediatype=aviser

 

Adressebøker er en annen fin kilde, Stavanger nevnt i post # 17

Lenke til digitaliserte bygdebøker

Finn kilde et godt sted å starte

Familysearch for Norge

 

 

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, har brukt Familysearch og De digitaliserte bygdebøkene på Nasjonalbiblioteket en del, Finn Kilde var ny for meg. Begynte med slekt for 18-19 år siden, men har hatt 3-4 års pause nå. Men så våkner interessen til liv igjen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da drar jeg dette temaet opp igjen. Fikk jo på plass slekten til Anne Aslaksdatter og Knut, men hva med Annes første barn, Oluf Christensen, født 26 september 1863 i Nesset, han må jo også muligens kunne finnes? Når han blir døpt i Nesset, MR, så står farens navn som Christen Christensen Welten, men har også sett ham nevnt som Hagen (muligens i bygdeboken). Noen som klare den nøtten :)

Her er dåpen til Oluf i 1863: https://media.digitalarkivet.no/view/6425/52

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Tusen, tusen takk Egil Johannessen for mye god hjelp her. Dette har jeg ikke fått med meg før nå.  Kan også fortelle at dette ble en "happy ending" da jeg om ca. 1,5 time skal møte slekt fra Stavanger når de kommer til kai i Ålesund med Hurtigruten på vei nordover. Så dette er spennende :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.