Gå til innhold
Arkivverket

Hvor kommer min tippoldefar fra? Jeg har søkt og søkt, men finner ingen svar. Hva heter eventuelt hans foreldre? Noen som klarer å hjelpe?


Anette Nordahl
 Del

Recommended Posts

Jeg prøver å finne ut hvor min tippoldefar kommer fra og eventuelt hva mine tiptippoldeforledre heter. Hans navn var Johan August Olavesen, det er det etternavnet han står oppført med. Vet han kom fra Sverige. Født 21.mai 1849 og død i 1911 kjølbergskogen i Borge. Han var gift hele tre ganger, først med Ellen (Elen) Hansdatter, Lotta f. johannesdotter ( som er min tippoldemor) og Helene Hansdatter. 

 

Johan August Olavesen og Lotta Johannesdotter giftet seg i Borge kirke den 10.10.1880. Lotta kom fra Blomskog, Varmland i Sverige. 

 

Johan hadde barn med sin første kone, Ellen. Vet at noen av dem emigrerte til Amerika. 

 

Johan og Lotta fikk Dagny Charlotte f. 11.september 1887 i Borge. Hun døde i 1963. Giftet seg med Mikal fra Onsøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra myheritage, forbehold om det er korrekt.

https://www.myheritage.no/research/collection-1/myheritage-familietraer?s=203034821&itemId=380549961-1-500215&action=showRecord&indId=individual-203034821-1500017&recordTitle=Johan+August+Olavesen

 

Johan August Olavesen
1849 - 1911
Fødsel: 21 mai 1849
 
spacer.gif  Sanne i Sverige
Død: 20 juni 1911
Medlemmer innen familien
Foreldre:
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innflyttingen til Enningdal i 1867, nummer 32

 

Østfold fylke, Idd, Enningdal i Idd, Ministerialbok nr. III 5 (1861-1877), Inn- og utflyttede 1867, Side 375
Permanent bilde-ID: kb20060919080832
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060919080832
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060919080832.jpg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du bør få tak i bind 8 av bokserien "Gårder og slekter i Borge og Torsnes" Der finnes en god del opplysninger, bl.a. om barna i de tre ekteskapene. På side 458 er det et bilde av Johan Anton med en del av familien.

mvh jan w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Navn på alle barn og etterkommere har jeg. " gårder og slekt i Borge og Torsnes" har jeg lett etter informasjon. Nå fikk jeg noe mer spesifikt, takk for det. Myheritage tør jeg ikke alltid å stole på, har kommet over noe der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.