Gå til innhold
Arkivverket

Hvem var bestefars bror?


Morten Bastian Nordberg
 Del

Recommended Posts

Hei.

Vi trenger litt hjelp.

Vi søker etter min bestefars bror.

Dette vet vi: Han het Arne Nordberg og han var født 04.05.1923 i oslo. Da skal han ha bodd på Uranienborg.

Mer vet vi ikke.

Om noen kan hjelpe oss med å finne informasjon på denne mannen hadde det vært helt nydelig.

Hvor har han bodd, var han gift? hva har han jobbet med? når og hvor døde han osv.

Tusen takk for all hjelp uansett lite eller stort.

 

Mvh

Morten Nordberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra Fredrikstad Blad, 20. juni 2006 - https://www.f-b.no/kultur/taube-for-gamle-fans/s/2-2.952-1.2181239

– Godt å komme seg litt ut fra øvingslokalet. Og dette er jo et svært takknemlig og hengivent publikum, sier Nissa Nyberget. 
For hans del blir kvelden spesiell. Blant de fremmøtte sitter hans tante, Gunvor Nordberg, 83. Hun og ektemannen Arne flyttet til Fredrikstad i 1963, og startet husflidsforretning. Frem til hun ga seg i 1997, ble Gunvor kjent i byen som "Fru Husfliden". 

 

Gunvor Nordberg.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forretningen ''Husfliden Garn og Gaver'' i Bryggeriveien i Fredrikstad er 25 år.
Ekteparet Arne og Gunvor Nordberg startet med å selge rosemalte asjetter, boller, fat og treslever, men utvalget er siden økt kraftig med blant annet garn og bunader som populære varer. 

 

Fredrikstad Blad 1988,  Foto: Jan Erik Skau, FB 07.10.1988

Arne og Gunvor Nordberg.png

http://bilder.f-b.no/index.php?num=1047&total=3950&search=1&picid=2&year=1988&single=1

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Aftenposten 16. september 1940 - er det "din" Arne Nordberg?

1940_16.9._AFP_Arne Nordberg_I.png

1940_16.9._AFP_Arne Nordberg_II.png

1940_16.9._AFP_Arne Nordberg.png

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som samme kar, Aftenposten 13. oktober 1939. Middelskolemester i fotball, Hallings skole (Hallings skole var privat skole i Oscars gate 30 på Frogner i Oslo) - https://no.wikipedia.org/wiki/Hallings_skole

1939_13.10_AFP_Arne N.png

 

Familien bodde fortsatt i Meltzersgt. 16

RA, Oslo adressebok (publikasjon)*, 1939, s. 1170, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/db10061110138806
 

1939_Adr boks Oslo_Nordberg.png

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Da kan det nok fort være han ja. Helt sikkert noen i familien som kjenner igjen ansiktet. 

Om du finner noe info på hans søster Nelly Marie Nordbergs liv tar jeg gjerne imot det også! Takk for all hjelp igjen!!! M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten 10.2.1965

1965_10.2._AFP_Nelly MN.png

 

Arbeiderbladet 10.2.1965, dødsfall

 

1965_10.2._AB_Nelly MN.png

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten Bastian Nordberg, jeg ser at navnet ditt kolliderer med noen av mine aner. Jeg har en mann ved navn Nordberg som kom til Trondheim på midten/slutten av 1700 tallet, han kom fra Sverige, men dit skal slekten ha kommet fra Østlandsområdet, mellom Oslo og grensen en plass tror jeg. Det var hans far som reiste til Sverige og så kom sønnen tilbake til Norge igjen. Kjenner du slekten på Norberg siden din langt tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne. Jeg har vel ikke så god kontroll på Nordbergslekta nei. Ikke lenger enn ca 1850. Da er noen i Levanger og noen i oslo så vidt jeg husker. Har ikke søkt etter det heller. Har vært mer interressert i nærmere slekt egentlig... 

Var denne Nordberg i din slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.