Gå til innhold
Arkivverket

Johannes Gjertsen - fødd i Luster 1832 - fiskar via Nordland - Måsøy - Kåfjord til Ankenes (Narvik) - gift med Maren Christine Holm, baptist frå Tromsø - huslyden deira?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Hjarteleg takk til Grethe for nye spennande innlegg!

 

For det første, #49, det var ein «typo» frå mi side, Gudrun skulle vera Gurine...

 

Eg har sett litt meir på denne Peter Denso og kona hans i Brooklyn og fann vigsli deira;

 

Peter A. I. Dienso og Helene Constance Hansen - vart vigde i Kings Co., NY 24.8.1918.  So det kan diverre ikkje vera «rette» Constance...  Peter Dienso oppgav forresten i juni 1918 (WW1 draft) at han var fødd i Hammerfest 10.7.1893.

 

Eg vil elles freista eit spørsmål i Arkivforum til Statsarkivet i Tromsø når det gjeld dødsfallet og ei eventuell dødsmelding etter Adolf Gjertsen...

 

Eg har i dag freista nokjo anna med omsyn til Konstance:  Ho heitte Konstance Johanna Rut Johannesdotter Gjertsen, og ser me på FT1910 for Brooklyn, Kings Co., NY og ser på alle jenter fødde i Noreg 1890 og utvandra 1907, får me «berre» 43 treff, men eitt av desse finn eg særleg interessant:

 

** Hannah Yohannesen  20  Nor  Nor  Nor   em. 1907  servant in the Francis Pinkham family

 

Men, eg ser ikkje noko meir til denne jenta...

 

Eg takkar endå ein gong for framifrå bistand med denne huslyden og lever vidare i voni om noko «stort»...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So har eg motteke ei spennande melding frå Statsarkivet i Tromsø:

 

 

 

Etter at meldingi kom, har eg leitt gjennom kyrkjebøkene for både Tromsø og Ankenes 1913-1923 for å sjå etter Adolf Gjertsen/Johansen som «pårørande», men finn han ingen av stadane.  Eg kan sjølvsagt ha oversett han, men mykje tyder vel på at han har butt ein annan stad.  Om han vart innlagd på heimen i Tromsø, tyder vel kanskje det at han har butt ein eller annan stad i Troms fylke?

 

Interessant var det òg å lesa at Konstance var avlidi i Amerika, men at ho let etter seg to born!

 

Her følgjer eit oppdatert manuskript der desse opplysningane er tekne inn:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Johannes Gjertson (Fladhammer), f. i Luster 4.5.1832,

Johannes Gjertson flytte i 1849 til Nordland, men gifte seg i Måsøy i Finnmark 27.5.1875 med enkja Maren Christine Ambrosiusdotter f. Holm, opphavleg frå Kristiansund.  Ho var dotter av skipsbyggmeistar Ambrosius Henrikson Holm i Tromsø, opphavleg frå Kristiansund, og kona Margrethe Olise Knutsdotter Hoseth, òg frå Kristiansund og f. i Kristiansund 12.5.1848.  Maren voks opp i Tromsø, men gifte seg første gongen i Måsøy 5.9.1868 med Christian Manasses Andreasson frå Lande i Bindalen. 

 

##### (er han verkeleg oppvaksen der? – hadde han ættenamnet Løb?? – konfirmasjonen 1852 seier fødd Lande, men opphald Solfjord: https://media.digitalarkivet.no/view/2537/108

 

Han var son av

 

##### (yrkestitel? – kalla innerst på Hongbarstad i Bindalen 1837!)

 

Andreas Olson på Lande, opphavleg frå

 

##### (opphavet hans? – vigde i Bindalen 17.7.1835 – han 60 år)

 

og andre kona Beret Marie Fredriksdotter frå Lande og f. i Bindalen 12.3.1837.  Christian var skipstømmermann og fiskar, og han og Maren budde på Ingøy i Måsøy der Christian d.

 

##### (dato og stad for dødsfallet hans? – finn ikkje dødsfallet hans i Måsøy 1869-1875!)

 

Johannes Gjertson var òg fiskar og budde på 1860-talet i Gamvik i Tana, men i 1875 vart han kopparverksarbeidar i Kåfjord, Alta for so igjen å livnæra seg som fiskar etter han kring 1880

 

##### (flytteåret til Ankenes??)

 

med huslyden flytte til Ankenes, Ofoten.  Dei busette seg som strandsitjarar på Berget i Ankenes der Maren d. 3.3.1904.  Johannes Gjertsen d. som enkjemann i Ankenes 14.2.1919.  Born:

 

##### (kan ha vore fleire enn desse?? – mori var kveker!!)

 

a. Ambrosius Amandus Christianson Løb, kjend som Ambrosius Holm, f. i Måsøy 6.2.1869, d. på Løken i Meldal 11.7.1942. 

 

     ##### (gravstøtta syner f. 2.2.1868 og d. 14.11.1942)

 

     Ambrosius gifte seg i Meldal 28.12.1894 med Ingeborg Serine, kjend som Serina Olsdotter Fredagsvik frå ein plass

 

     ##### (kva for ein plass?)

 

     under Fredagsvik på Frøya, f. på Frøya 30.12.1873.  Ho d.

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Meldal)

 

     25.10.1942.  Ambrosius var bakar, og han og Ingeborg budde ei tid på Nyhus i Soknedalen, Støren og på Vikan i Frøya, men flytte kring 1910 til Øverøyen i Meldal

 

     ##### (budde framleis der 1916 – sidan?)

 

     Dei fekk ni born i lag.

b. Elise Margrethe Christiansdotter (Løb), f. i Måsøy

 

     ##### (fødselsdatoen hennar? – finn ikkje døypt i Måsøy! – 1875 kalla Lise Margrethe – 1891 kalla Lisa Amalie! – 1900 kalla Elise Løb – ved gravferdi kalla Elise Kristiansdotter)

 

     1870, var sjukleg og d. ugift i Ankenes 12.3.1904.

c. Johannes

 

     ##### (ættenamn? – kalla Gjertsen i 1875)

 

     f. Kristiansund

 

     ##### (fødselsdatoen hans? – finn ikkje døypt i Kristiansund!!)

 

     1872,

 

     ##### (n. 1875 – seinare lagnad?)

 

d. Oline

 

     ##### (f. 1874? – opplysningar?? – har ho eksistert??)

 

e. Chastor Kristian, kjend som Kastor Johannesson Gjertsen, f. i Kåfjord, Alta 27.3.1876, d. som sjømann i Tromsø 10.2.1936.  Kastor gifte seg i Tromsø 23.12.1898 med Odine Alida Bertholda Carlsdotter Vilhelmsen frå Tromsø, f. i Tromsø 23.10.1878.  Ho d.

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Tromsø)

 

     23.2.1958.  Kastor var sjømann, og han og Odine budde i Tromsø levetidi ut.  Dei fekk seks born i lag.

 

     ##### (sjekka at eg har fått med meg alle:

            * Karl Johan Gjertsen, f. i Tromsø 18.1.1899 - n. 1910

            * Elise Gjertsen, f. i Ankenes, døypt Bardu sokn i Målselv 26.10.1902 – gift med Arne Reidar Dahlberg, Bardu

            * Vilmar Gjertsen, f. i Tromsø 5.6.1905 – n. 1910

            * Elfrida Joakime Bernharda Gjertsen, f. 1906, gravl. Tromsø 25.2.1908

            * Kristian Odin Andreas Gjertsen, f. 1909, gravlagd Tromsø 21,9,1910

            * Margareth (May), f. 22.5.1917 – gift med Julius Gundersen)

 

f. Adolf Milde Johannesson Gjertsen, kjend som Adolf Johansen, f. i Narvik, Ankenes 1.4.1882, d. som sjømann og enkjemann på ein sjukeheim i Tromsø 11.6.1923.  Han gifte seg

 

     ##### (dato og stad for vigsli hans? - e. 1910!)

 

     med

 

     ##### (fullt namn på kona med opphav?)

 

     ##### (dato og stad for fødsli hennar?)

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hennar? – før 1923!)

 

     Adolf var dagarbeidar og sidan fiskar og sjømann.

 

     ##### (bustad? – n. 1900 som dagarbeidar Ankenes – n. 1910 som fiskar Ankenes – forlovar for Marie Ankenes 1912)

 

     Dei fekk eitt barn i lag.

 

     ##### (son eller dotter som døydde før 1923!)

 

g. Marie Kristine Holm Johannesdotter Gjertsen, f. i Ankenes 8.7.1884, d.

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hennar? – Narvik?)

 

     1965.  Ho gifte seg første gongen i Ankenes 21.7.1901 med Helmer Kristian Abrahamsen frå Vannmoen i Ankenes, f. i Ankenes 23.6.1880.  Han d. på sjukeheimen på Rønvik i Bodø 7.8.1912.  Helmer var fiskar, og han og Marie budde i Ankenes.  Marie gifte seg so 5.12.1912 att i Narvik med enkjemannen Søren Jakob Ingvald Kristensen frå Ballesvik i Torsken, f. i Torsken 1.2.1871.  Han d.

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hans? – Narvik?)

 

     Søren var fiskehandlar, og han og Marie budde i Gryllefjord i Torsken til dei i 1927 busette seg i Narvik. 

 

     ##### (yrke i Narvik?)

 

     Marie fekk i alt fem born, tre frå første ekteskapet og to frå det andre.

 

     ##### (borni:

            * Hjalmar Antonius Egil Abrahamsen, f. Ankenes 19.8.1902 – d. Ankenes 29.6.1903

            * Marvin Jentoft Ferdinand Abrahamsen, f. Ankenes 5.10.1904 – d. 30.4.1972 – gift med Ragna Elvine

               Chruickshank – bus. Gryllefjord, Torsken – minst seks born

            * Konrad Johan Daniel Abrahamsen, f. Ankenes 9.1.1907

            * Johan Karlot Jentoft Kristensen, f. Torsken 5.11.1918

            * Synnøve Marie Kristine Kristensen, f. Torsken 29.9.1921)

 

h. Charlotte Gurine Johannesdotter Gjertsen, f. i Ankenes 11.7.1886, d.

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Kvil, Lenvik! – Finnsnes i Lenvik?)

 

     18.10.1966.  Charlotte gifte seg i Ankenes 29.11.1908 med Nikolai Konrad Kristiansen frå Skårvik i Salangen, f. i Salangen 3.9.1884.  Han d. som fiskar og arbeidar på Demma i Salangen 11.11.1915.  Nikolai var fiskar og bergverksarbeidar, men han og Charlotte budde som husmannsfolk på plassen Demma under Yttergård i Salangen.  Som enkje flytte Charlotte til Lenvik, men ho gifte seg att i Tromsøsundet 6.11.1919 med enkjemannen Henrik Agersborg Pedersen frå Heløy i Bjarkøy, Trondenes, f. i Bjarkøy 21.8.1864.  Han d.

 

     ##### (dødsstaden hans? – gravlagd Kvil, Lenvik!)

 

     16.2.1952.  Henrik gifte seg første gongen i Bjarkøy 26.8.1891 med Else Johanna Benjaminsdotter frå Horsevik i Bjarkøy, f. i Bjarkøy 26.1.1870.  Ho d. som fiskarkone på Leirvåg i Bjarkøy 27.11.1907.  Henrik var først nokre år gardbrukar på Heløy og sidan handelsbetjent og hamnearbeidar same stad.  So var han ei tid fiskar, først på Horsevik og sidan på Leirvåg i Bjarkøy, men kring 1909 flytte han til Tromsø der han arbeidde som hustømmermann. 

 

     ##### (1910: hustømmermann Tromsø med to søner! – 1919: gardbrukar på Myre i Lenvik? – budde 1923 i Gryllefjord! – sidan busette Finnsnes i Lenvik?)

 

     Charlotte hadde ikkje born i nokon av ekteskapi sine, men Henrik hadde åtte born frå første ekteskapet sitt.

 

     ##### (sjekka at Charlotte ikkje hadde nokon born i det heile?)

 

i. Konstanse Johanna Rut Johannesdotter Gjertsen, f. i Ankenes 29.7.1890,

 

     ##### (n. 1900 – konf. Ankenes 1904 – utvandra 1907 frå Narvik til New York! – var gift og hadde to born, men d. før 1923! – oppl.?)

 

##### (fleire born? – oppl.?)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

So vil eg endå ein gong få takka for framifrå dugnadsinnsats for å kartleggja denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes Gjertsen som etterlyses innledningsvis i denne tråden er min oldefar. Jeg lette lenge for å finne hans opphav - og da jeg begynte med slektsforskning ca. 1962 og intervjuet min far - født 1899 i Tromsø - kunne han fortelle at han var sogning. Far hadde som barn besøkt ham i Ankenes. Folktellingen fra Ankenes ( som gjengitt her i tråden) bladde jeg i originalen i RA, og der står det at Johannes var født i Lærdal som også er i Sogn. Jeg fikk hjelp fra SA i Bergen, og leste bygdebok for Lærdal, men ingen JG var å finne. Mange år seinere ble folketellingen 1865 tilgjengelig digitalt og Johannes Gjertsen - med rett fødselsår var å finne - i Gamvik i Finnmark - med et gårdsnavn til sitt patronym: Johannes Gjertsen Fladhammer. Gården med dette navnet lå i Luster, og bygdeboka for Luster (forfattet av Øyane) fortalte at det var rette personen. Øyane  kunne fortelle om hans kones første ekteskap og deres barn.

Folketellingen 1891 forteller også at kona hans, Maren Christine Holm, var kveker, og at hun var født i Kristiansund.

Marens far, Ambrosius, var skipsbyggmester og flyttet fra Kristiansund til Tromsø da Maren var baby. Hun hadde hele sin oppvekst i Tromsø, og hennes yngre søsken var født der. Familien ble kvekere under oppholdet i Tromsø, og en yngre bror av Ambrosius sluttet seg til en annen frimenighet. Da Maren var tenåring, flyttet familien tilbake til Kristiansund. Men hun reiste altså igjen nordover - og gifter seg første gang 20 år gammel i Måsøy.

 

Øyane spør i tråden her etter Elise Løbs "egentlige navn". Men hva het noen "egentlig" på 1800-tallet? Var det eksakt det presten skrev i kirkeboka ved dåpen? Eller hva folk sa til den som noterte til folketellingene? Eller det vi tolker at folk brukte i dagligtale. Min tante er oppkalt etter sin tante, denne Elise, og hun kalte jeg "tante Lisa". Eller hennes søster May, tante May, som "egentlig" (?) het Margareth. Det siste fikk jeg først vite ved hennes begravelse.

Det meste som er sitert fra Geni i denne tråden har jeg skrevet. Om min grandonkel Adolf har jeg muntlige opplysninger fra tante May, som husket ham.

Takk til alle som har bidratt med opplysninger og lenker til kilder. Dere har funnet mye jeg ikke viste om, og jeg er veldig takknemlig, og det meste skal jeg få på plass i Geni.com. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fulgt tråden helt til endes er jeg så fantastisk imponert hva dere har klart å finne ut. Også for meg har Konstanzes skjebne i Amerika vært et lite mysterium. Jeg sier som Øyane - tusen takk for stor dugnadsinnsats!

 

Bidrag til manuskriptet: Jeg har kontroll på de som vokste opp. Dette er min far, onkel og to tanter som jeg har møtt.

 

            * Karl Johan Gjertsen, f. i Tromsø 18.1.1899 - n. 1910 – gift 1929 med Ingrid Marie Throndsen, Tjøme – d. 1977 Tjøme. To sønner, to døtre.

            * Elise (Lisa) Gjertsen, f. i Ankenes 29.9.1900, døypt Bardu sokn i Målselv 26.10.1902 – gift  (1) med Arne Reidar Dahlberg, Bardu; gift (2)  Oscar Liland, Bardu. Død 29.3. 1976 i Bardu. Tre sønner fra første ekteskap. To adoptivbarn.

            * Wilmar Anton Bernhoff Gjertsen, f. i Tromsø 5.6.1905 – n. 1910 – gift 194  med Kirsti Katharine Christensen, Tønsberg – d. 10.11.1976 på Nøtterøy. En sønn, en datter.

            * Elfrida Joakime Bernharda Gjertsen, f. 1906, gravl. Tromsø 25.2.1908

            * Kristian Odin Andreas Gjertsen, f. 1909, gravlagd Tromsø 21,9,1910

            * Margareth (May), f. 22.5.1917 – gift med Julius Gundersen), Tromsø – død 10.7.2005 i Tromsø. En sønn.

 

Endret av Karl Ragnar Gjertsen
oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karl og velkommen som ny bruker av Digitalarkivet.

Den yngre broren av Ambrosius Holm som du nevner er jo min tippoldefar Peder O. Holm, han var også i Tromsø på den tiden og hans barn er like vanskelig og finne i kirkebøkene.

Da er det slik det står i folketellingen for 1865 at Maren Christine Ambrosiusdatter ble født i Kristiansund i 1848, men vokste opp i Tromsø.  

Fant denne om Tromsø Skipsverft som forteller at Ambrosius Holm var i Tromsø 1848 -49:

Gjøa og Tromsø Skipsverft

https://digitaltmuseum.no/011085443370/gjoa-og-tromso-skipsverft

(Det var skipsbyggmester Ambrosius Holm som påtok seg å anlegge et skipsverft i Tromsø. Den 27. april 1848 ble det på et møte opprettet en kontrakt med han om anlegg og drift av verft. Det sies at man ikke kjenner helt til når driften ved Verftet tok til, men viser til at det må ha vært virksomhet allerede i 1848, og viser til at den første postering finnes i en hovedbok A på folio 1 den 16. februar 1849. Konsul J.F.D  Mack ble da belastet for spd. 137 – 3- 22 for reparasjon av «Nordpolen»)

 

Vennlig hilsen Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Karl Ragnar og Elisabeth for nye interessante innlegg!

 

Eg er svært glad for at etterkomarar etter denne ætti kjem «på bana», og eg oppfattar det vel slik at eg til dømes har fått med meg samtlige born fødde av Kastor Gjertsen og kona Odine i Tromsø, med mindre det var fleire born som døydde i ung alder?  Det er vel berre ein detaljert gjennomgong av kyrkjebøkene i Tromsø som kan avsløra dette, men eg ville nok lagt merke til det om namnet Kastor Gjertsen hadde dukka opp som «pårørande» til born avlidne i Tromsø mellom 1913 og 1923, då eg her om dagen søkte etter kona og barnet til Adolf Milde Johansen!

 

Det som for meg no står att som dei viktigaste «utfordringane» i denne ætti (jmf. manuskrptet i innlegg #52 over), er følgjande:

 

** Fleire detaljar om første mann til Maren Christine Holm og borni av første ekteskapet?

 

** Kan Johannes og Maren ha hatt fleire born mellom Kastor i 1876 og Adolf i 1882?  Der er «plass til» minst eitt, kanskje to, born til, som i alle fall døydde i ung alder!?  Kanskje i Kåfjord?

 

** So er det opplysningar om ekteskapet til Adolf Milde Johansen og om kona hans?

 

** Og endeleg opplysningar om Konstance i Amerika og huslyden hennar der borte?

 

Eg har skrive til Statsarkivet i Tromsø med bøn om utsjekking av dødsmeldingi etter Charlotte Pedersen frå 1966, so får me vona at i alle fall Konstance eller borni hennar er nemnde...

 

Elles har eg før reist spørsmål om Statistisk sentralbyrå kan ha opplysningar om dødsfallet til Christian Andreasson Løb på Ingøy og eventuelt fødslene til borni deira?  Nokon som veit kva dei sit med av kjelder?

 

Eg takkar endå ein gong for framifrå bistand med å samla opplysningar om denne ætti og gler meg over kvart einaste vesle «gullkorn» som dalar ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg motteke dei naudsynte opplysningane om Adolf Milde Johansen, som eg gjerne vil få leggja inn i manuskriptet for denne huslyden:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Johannes Gjertson (Fladhammer), f. i Luster 4.5.1832,

Johannes Gjertson flytte i 1849 til Nordland, men gifte seg i Måsøy i Finnmark 27.5.1875 med enkja Maren Christine Ambrosiusdotter f. Holm, opphavleg frå Kristiansund.  Ho var dotter av skipsbyggmeistar Ambrosius Henrikson Holm i Tromsø, opphavleg frå Kristiansund, og kona Margrethe Olise Knutsdotter Hoseth, òg frå Kristiansund og f. i Kristiansund 12.5.1848.  Maren voks opp i Tromsø, men gifte seg første gongen i Måsøy 5.9.1868 med Christian Manasses Andreasson frå Lande i Bindalen. 

 

 

##### (er han verkeleg oppvaksen der? – hadde han ættenamnet Løb?? – konfirmasjonen 1852 seier fødd Lande, men opphald Solfjord: https://media.digitalarkivet.no/view/2537/108

 

 

Han var son av

 

 

##### (yrkestitel? – kalla innerst på Hongbarstad i Bindalen 1837!)

 

 

Andreas Olson på Lande, opphavleg frå

 

 

##### (opphavet hans? – vigde i Bindalen 17.7.1835 – han 60 år)

 

og andre kona Beret Marie Fredriksdotter frå Lande og f. i Bindalen 12.3.1837.  Christian var skipstømmermann og fiskar, og han og Maren budde på Ingøy i Måsøy der Christian d.

 

 

##### (dato og stad for dødsfallet hans? – finn ikkje dødsfallet hans i Måsøy 1869-1875!)

 

 

Johannes Gjertson var òg fiskar og budde på 1860-talet i Gamvik i Tana, men i 1875 vart han kopparverksarbeidar i Kåfjord, Alta for so igjen å livnæra seg som fiskar etter han kring 1880

 

 

##### (flytteåret til Ankenes??)

 

 

med huslyden flytte til Ankenes, Ofoten.  Dei busette seg som strandsitjarar på Berget i Ankenes der Maren d. 3.3.1904.  Johannes Gjertsen d. som enkjemann i Ankenes 14.2.1919.  Born:

 

 

##### (kan ha vore fleire enn desse?? – mori var kveker!!)

 

 

a. Ambrosius Amandus Christianson Løb, kjend som Ambrosius Holm, f. i Måsøy 6.2.1869, d. på Løken i Meldal 11.7.1942. 

 

 

     ##### (gravstøtta syner f. 2.2.1868 og d. 14.11.1942)

 

 

     Ambrosius gifte seg i Meldal 28.12.1894 med Ingeborg Serine, kjend som Serina Olsdotter Fredagsvik frå ein plass

 

 

     ##### (kva for ein plass?)

 

 

     under Fredagsvik på Frøya, f. på Frøya 30.12.1873.  Ho d.

 

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Meldal)

 

 

     25.10.1942.  Ambrosius var bakar, og han og Ingeborg budde ei tid på Nyhus i Soknedalen, Støren og på Vikan i Frøya, men flytte kring 1910 til Øverøyen i Meldal

 

 

     ##### (budde framleis der 1916 – sidan?)

 

 

     Dei fekk ni born i lag.

b. Elise Margrethe Christiansdotter (Løb), f. i Måsøy

 

 

     ##### (fødselsdatoen hennar? – finn ikkje døypt i Måsøy! – 1875 kalla Lise Margrethe – 1891 kalla Lisa Amalie! – 1900 kalla Elise Løb – ved gravferdi kalla Elise Kristiansdotter)

 

 

     1870, var sjukleg og d. ugift i Ankenes 12.3.1904.

c. Johannes

 

 

     ##### (ættenamn? – kalla Gjertsen i 1875)

 

 

     f. Kristiansund

 

 

     ##### (fødselsdatoen hans? – finn ikkje døypt i Kristiansund!!)

 

 

     1872,

 

 

     ##### (n. 1875 – seinare lagnad?)

 

 

d. Oline

 

 

     ##### (f. 1874? – opplysningar?? – har ho eksistert??)

 

 

e. Chastor Kristian, kjend som Kastor Johannesson Gjertsen, f. i Kåfjord, Alta 27.3.1876, d. som sjømann i Tromsø 10.2.1936.  Kastor gifte seg i Tromsø 23.12.1898 med Odine Alida Bertholda Carlsdotter Vilhelmsen frå Tromsø, f. i Tromsø 23.10.1878.  Ho d.

 

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Tromsø)

 

 

     23.2.1958.  Kastor var sjømann og ishavsfarar, og han og Odine budde i Tromsø levetidi ut.  Dei fekk seks born i lag.

f. Adolf Milde Johannesson Gjertsen, kjend som Adolf Johansen, f. i Narvik, Ankenes 1.4.1882, d. som sjømann og enkjemann på ein sjukeheim i Tromsø 11.6.1923.  Han gifte seg i Hammerfest 9.3.1914 med Alida Kristine Engel Christophersdotter Paulsen frå Hammerfest, f. i Hammerfest 4.11.1889.  Ho d. i Hammerfest 3.6.1915.  Adolf var dagarbeidar og sidan fiskar, harpunar og sjømann.  Han budde i Ankenes til kring 1913 og sidan nokre år i Hammerferst, men flytte til sist til Tromsø.  Han og Alida fekk ein son i lag, som d. kort etter fødsli.

g. Marie Kristine Holm Johannesdotter Gjertsen, f. i Ankenes 8.7.1884, d.

 

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hennar? – Narvik?)

 

 

     1965.  Ho gifte seg første gongen i Ankenes 21.7.1901 med Helmer Kristian Abrahamsen frå Vannmoen i Ankenes, f. i Ankenes 23.6.1880.  Han d. på sjukeheimen på Rønvik i Bodø 7.8.1912.  Helmer var fiskar, og han og Marie budde i Ankenes.  Marie gifte seg so 5.12.1912 att i Narvik med enkjemannen Søren Jakob Ingvald Kristensen frå Ballesvik i Torsken, f. i Torsken 1.2.1871.  Han d.

 

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hans? – Narvik?)

 

 

     Søren gifte seg første gongen i Vard; 26.10.1895 med Jørgine Bergithe Johannesdotter Bugge frå Stene i Bø, Vesterålen, f. i Bø 14.2.1873.  Ho d.

 

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Torsken!)

 

 

     26.12.1946, men vart skild frå Søren kring 1905.  Søren var ei tid skomakar, først i Vardø og sidan på Ballesvik i Torsken, før han tok til som fiskehandlar.  Han og Marie budde i Gryllefjord i Torsken til dei i 1927 busette seg i Narvik.  Søren heldt der fram som handelsmann, men vart sidan lagerarbeidar.  Marie fekk i alt fem born, tre frå første ekteskapet og to frå det andre, medan Søren hadde ein sin frå første ekteskapet, som døydde ung.

          h. Charlotte Gurine Johannesdotter Gjertsen, f. i Ankenes 11.7.1886, d.

 

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Kvil, Lenvik! – Finnsnes i Lenvik?)

 

 

     18.10.1966.  Charlotte gifte seg i Ankenes 29.11.1908 med Nikolai Konrad Kristiansen frå Skårvik i Salangen, f. i Salangen 3.9.1884.  Han d. som fiskar og arbeidar på Demma i Salangen 11.11.1915.  Nikolai var fiskar og bergverksarbeidar, men han og Charlotte budde som husmannsfolk på plassen Demma under Yttergård i Salangen.  Som enkje flytte Charlotte til Lenvik, men ho gifte seg att i Tromsøsundet 6.11.1919 med enkjemannen Henrik Agersborg Pedersen frå Heløy i Bjarkøy, Trondenes, f. i Bjarkøy 21.8.1864.  Han d.

 

 

     ##### (dødsstaden hans? – gravlagd Kvil, Lenvik!)

 

 

     16.2.1952.  Henrik gifte seg første gongen i Bjarkøy 26.8.1891 med Else Johanna Benjaminsdotter frå Horsevik i Bjarkøy, f. i Bjarkøy 26.1.1870.  Ho d. som fiskarkone på Leirvåg i Bjarkøy 27.11.1907.  Henrik var først nokre år gardbrukar på Heløy og sidan handelsbetjent og hamnearbeidar same stad.  So var han ei tid fiskar, først på Horsevik og sidan på Leirvåg i Bjarkøy, men kring 1909 flytte han til Tromsø der han arbeidde som hustømmermann. 

 

 

     ##### (1910: hustømmermann Tromsø med to søner! – 1919: gardbrukar på Myre i Lenvik? – budde 1923 i Gryllefjord! – sidan busette Finnsnes i Lenvik?)

 

 

     Charlotte hadde ikkje born i nokon av ekteskapi sine, men Henrik hadde åtte born frå første ekteskapet sitt.

 

 

     ##### (sjekka at Charlotte ikkje hadde nokon born i det heile?)

 

 

i. Konstanse Johanna Rut Johannesdotter Gjertsen, f. i Ankenes 29.7.1890,

 

 

     ##### (n. 1900 – konf. Ankenes 1904 – utvandra 1907 frå Narvik til New York! – var gift og hadde to born, men d. før 1923! – oppl.?)

 

 

##### (fleire born? – oppl.?)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Då er altso den eine av dei fire hovudutfordringane frå innlegg #56 løyst, og me sit att med desse tre:

 

** Fleire detaljar om første mann til Maren Christine Holm og borni av første ekteskapet?

 

** Kan Johannes og Maren ha hatt fleire born mellom Kastor i 1876 og Adolf i 1882?  Der er «plass til» minst eitt, kanskje to, born til, som i alle fall døydde i ung alder!?  Kanskje i Kåfjord?

 

** Og endeleg opplysningar om Konstance i Amerika og huslyden hennar der borte?

 

Eg er alt kjempenøgd med dette manuskriptet og vil endå ein gong få takka på det hjartelegaste for framifrå dugnadsbistand som kanskje kan bidra til at endå fleire detaljar kjem på plass...

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

So er det dukka opp dødsmeldingar for:

 

** Johannes Gjertsen frå 1919:  https://media.digitalarkivet.no/sk10101309255075

 

** Maren Christine Gjertsen f. Holm frå 1904 samt den ugift dotteri Elise:  https://media.digitalarkivet.no/sk10101309254055

 

Eg hadde von om at desse kunne ha fortalt oss noko om borni som Maren hadde før ho vart gift med Johannes, og likeins hadde eg vona å finna Konstance nemnd i Amerika, men diverre; det var ikkje stort å henta i nokon av dødsmeldingane...

 

Då er siste voni knytt til dødsmeldingi/skiftet etter Charlotte Pedersen på Finnsnes i Lenvik 1966...

 

Eg takkar på ny for framifrå dugnadsinnsats for å komplettera denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

I samband med at det er dukka opp ei etterlysning av Johannes Gjertson i samband med at han i 1854 skulle møta til militær tesneste i heimbygdi si, vil eg gjerne få nytta høvet til å henta fram att denne utfordrande huslyden som vart flittig drøfta fram til mai i fjor, men der me framleis manglar ein del detaljar, jmf. innlegg #57 over.  Dei tre «hovudutfordringane» frå den gongen står framleis ved lag:

 

** Fleire detaljar om første mann til Maren Christine Holm og borni av første ekteskapet?

 

** Kan Johannes og Maren ha hatt fleire born mellom Kastor i 1876 og Adolf i 1882?  Der er «plass til» minst eitt, kanskje to, born til, som i alle fall døydde i ung alder!?  Kanskje i Kåfjord?

 

** Og endeleg opplysningar om Konstance i Amerika og huslyden hennar der borte?

 

Eg ville vorte so glad om det let seg gjera å fylla nokre av dei hòli som står att, og takkar på ny for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎04‎.‎2017 den 20.30, Lars Waaltorp skrev:

 

Ja, det ser ut til å stemme. Elise Henriksen døde i New York i 1943, og på dødsmeldingen står det at foreldrenes navn var Ambrasius Holm og Elisabeth Haset og at ektefellens navn var Jacobhttps://familysearch.org/ark:/61903/1:1:2WTT-3Z7

 

 

Det er et fantastisk puslespilll denne familiehistorien!

 

Det lille jeg har å legge til akkurat nå er at Odine Gjertsen, min farmor, døde 1957 i Tromsø.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fantastisk jobb dere har gjort! Jeg er SÅ takknemlig! Jeg har tidligere fortalt om min leting for mer enn 50 år siden etter Johannes Gjertsen. 

 

Men etter å ha sett gjennom denne lange tråden på nytt har jeg flere spørsmål. Hvor interessante Øyane synes de er, med utgangspunkt i Luster, er et spørsmål. Men for oss som også har fokus på familien Holm i Kristiansund, vi har litt utvidet fokus. 

* Astrid Henriksen er født 1882 i København. Var Jacob Gunerius og Margrethe Elise Holm hennes foreldre? 

* Hvordan gikk det med Gurine Holm i Amerika? 

* Johanna Holm, hun flyttet med moren Gurine og tante Elise og familien hennes til Ankenes en gang mellom 1885 og 1891, men hun står ikke på lista over emigrantene i 1895. Hvor ble hun av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Karl Ragnar Gjertsen skrev:

Det er et fantastisk puslespilll denne familiehistorien!

 

Det lille jeg har å legge til akkurat nå er at Odine Gjertsen, min farmor, døde 1957 i Tromsø.  

 

Da fant jeg gravplassen på http://www.ecclesia.no/public/user_tromsoe/sok og omtalen av gravferden:

 

625669593_Skjermbilde2018-11-02kl_22_34_54.png.eeab31035e2fc69d38631abc2fc2e086.png

 

 

847581529_Skjermbilde2018-11-02kl_22_35_28.png.f94941a351af3d122fddacf1cd12ee01.png

Endret av Lars Waaltorp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Karl Ragnar og Lars W. for kjempefine innlegg om denne huslyden!

 

Då er Odine kommi «på plass i manuskriptet», men framleis står det att ein del detaljar som me so gjerne skulle ha hatt tak i.  Her er nokre av dei «hovudutfordringane» som står att pr. i dag:

 

** Opphavet til far hans Christian Manasses Andreasson Løb frå Lande i Bindalen - Andreas Olson på Lande(?)

 

** Dødsfalli (dato og stad) til Ambrosius Holm og kona Serina i Meldal, me 11.7.1942 eller 14.11.1942 og ho 25.10.1942!?

 

** Har dei to yngste borni borni nemnde under første ekteskapet til Maren Christine Holm med Christian Løb, Johannes (1872) og Oline (1874) verkeleg eksistert, og var dei frå første ekteskapet, eller var det kanskje to born som Maren og Johannes Gjertson fekk FØR dei gifte seg?  Og kvar vart det av dei to borni?

 

** Eg mistenker Johannes og Maren Holm for å ha hatt minst eitt, kanskje to, born fødde mellom Kastor (1876) og Adolf (1882) - finst det spor etter noko slikt?

 

** Dødsfalli (dato og stad) til Marie Kristine Holm Gjertsen og andre mann hennar, Søren Jakob Ingvald Kristensen, rimelegvis i Narvik, ho i 1865, han ???

 

** Dødsfalli (dato og stad) til Charlotte Gurine Gjertsen og andre mannen Henrik Agersborg Pedersen rimeleg på Finnsnes i Lenvik, ho 18.11.1966, han ???

 

** Og endeleg lagnaden til yngstebarnet Konstanse Johanna Rut Gjertsen, f. 1890, utvandra frå Narvik i 1907, skal ha vore gift i New York og hadde to born, men Konstanse døydde før 1923?

 

Her følgjer eit oppdatert manuskript for denne huslyden pr. i dag:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Johannes Gjertson {Fladhammer}, f. {i Luster} 4.5.1832,

Johannes Gjertson flytte i 1849 til Nordland, men gifte seg i Måsøy i Finnmark 27.5.1875 med enkja Maren Christine Ambrosiusdotter f. Holm, opphavleg frå Kristiansund.  Ho var dotter av skipsbyggmeistar Ambrosius Henrikson Holm i Tromsø, opphavleg frå Kristiansund, og kona Margrethe Olise Knutsdotter Hoseth, òg frå Kristiansund og f. i Kristiansund 12.5.1848.  Maren voks opp i Tromsø, men gifte seg første gongen i Måsøy 5.9.1868 med Christian Manasses Andreasson frå Lande i Bindalen. 

 

##### (er han verkeleg oppvaksen der? – hadde han ættenamnet Løb?? – konfirmasjonen 1852 seier fødd Lande, men opphald Solfjord: https://media.digitalarkivet.no/view/2537/108

 

Han var son av

 

##### (yrkestitel? – kalla innerst på Hongbarstad i Bindalen 1837!)

 

Andreas Olson på Lande, opphavleg frå

 

##### (opphavet hans? – vigde i Bindalen 17.7.1835 – han 60 år)

 

og andre kona Beret Marie Fredriksdotter frå Lande og f. i Bindalen 12.3.1837.  Christian var skipstømmermann og fiskar, og han og Maren budde på Ingøy i Måsøy der Christian d.

 

##### (dato og stad for dødsfallet hans? – finn ikkje dødsfallet hans i Måsøy 1869-1875!)

 

Johannes Gjertson var òg fiskar og budde på 1860-talet i Gamvik i Tana, men i 1875 vart han kopparverksarbeidar i Kåfjord, Alta for so igjen å livnæra seg som fiskar etter han kring 1880

 

##### (flytteåret til Ankenes??)

 

med huslyden flytte til Ankenes, Ofoten.  Dei busette seg som strandsitjarar på Berget i Ankenes der Maren d. 3.3.1904.  Johannes Gjertsen d. som enkjemann i Ankenes 14.2.1919.  Born:

 

##### (kan ha vore fleire enn desse?? – mori var kveker!!)

 

a. Ambrosius Amandus Christianson Løb, kjend som Ambrosius Holm, f. i Måsøy 6.2.1869, d. på Løken i Meldal 11.7.1942. 

 

     ##### (gravstøtta syner f. 2.2.1868 og d. 14.11.1942)

 

     Ambrosius gifte seg i Meldal 28.12.1894 med Ingeborg Serine, kjend som Serina Olsdotter Fredagsvik frå ein plass

 

     ##### (kva for ein plass?)

 

     under Fredagsvik på Frøya, f. på Frøya 30.12.1873.  Ho d.

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Meldal)

 

     25.10.1942.  Ambrosius var bakar, og han og Ingeborg budde ei tid på Nyhus i Soknedalen, Støren og på Vikan i Frøya, men flytte kring 1910 til Øverøyen i Meldal

 

     ##### (budde framleis der 1916 – sidan?)

 

     Dei fekk ni born i lag.

b. Elise Margrethe Christiansdotter (Løb), f. i Måsøy

 

     ##### (fødselsdatoen hennar? – finn ikkje døypt i Måsøy! – 1875 kalla Lise Margrethe – 1891 kalla Lisa Amalie! – 1900 kalla Elise Løb – ved gravferdi kalla Elise Kristiansdotter – fekk ein son Egil Emanuel f. i Ankenes 8.10.1897 – er då kalla Olise Amalie Johannesdotter!)

 

     1870, var sjukleg og d. ugift i Ankenes 12.3.1904.

c. Johannes

 

     ##### (ættenamn? – kalla Gjertsen i 1875)

 

     f. Kristiansund

 

     ##### (fødselsdatoen hans? – finn ikkje døypt i Kristiansund!!)

 

     1872,

 

     ##### (n. 1875 – seinare lagnad?)

 

d. Oline

 

     ##### (f. 1874? – opplysningar?? – har ho eksistert??)

 

e. Chastor Kristian, kjend som Kastor Johannesson Gjertsen, f. i Kåfjord, Alta 27.3.1876, d. som sjømann i Tromsø 10.2.1936.  Kastor gifte seg i Tromsø 23.12.1898 med Odine Alida Bertholda Carlsdotter Vilhelmsen frå Tromsø, f. i Tromsø 23.10.1878.  Ho d. som enkje i Tromsø 23.2.1958.  Kastor var sjømann og ishavsfarar, og han og Odine budde i Tromsø levetidi ut.  Dei fekk seks born i lag.

f. Adolf Milde Johannesson Gjertsen, kjend som Adolf Johansen, f. i Narvik, Ankenes 1.4.1882, d. som sjømann og enkjemann på ein sjukeheim i Tromsø 11.6.1923.  Han gifte seg i Hammerfest 9.3.1914 med Alida Kristine Engel Christophersdotter Paulsen frå Hammerfest, f. i Hammerfest 4.11.1889.  Ho d. i Hammerfest 3.6.1915.  Adolf var dagarbeidar og sidan fiskar, harpunar og sjømann.  Han budde i Ankenes til kring 1913 og sidan nokre år i Hammerferst, men flytte til sist til Tromsø.  Han og Alida fekk ein son i lag, som d. kort etter fødsli.

g. Marie Kristine Holm Johannesdotter Gjertsen, f. i Ankenes 8.7.1884, d.

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hennar? – Narvik?)

 

     1965.  Ho gifte seg første gongen i Ankenes 21.7.1901 med Helmer Kristian Abrahamsen frå Vannmoen i Ankenes, f. i Ankenes 23.6.1880.  Han d. på sjukeheimen på Rønvik i Bodø 7.8.1912.  Helmer var fiskar, og han og Marie budde i Ankenes.  Marie gifte seg so 5.12.1912 att i Narvik med enkjemannen Søren Jakob Ingvald Kristensen frå Ballesvik i Torsken, f. i Torsken 1.2.1871.  Han d.

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hans? – Narvik?)

 

     Søren gifte seg første gongen i Vardø 26.10.1895 med Jørgine Bergithe Johannesdotter Bugge frå Stene i Bø, Vesterålen, f. i Bø 14.2.1873.  Ho d.

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Torsken!)

 

     26.12.1946, men vart skild frå Søren kring 1905.  Søren var ei tid skomakar, først i Vardø og sidan på Ballesvik i Torsken, før han tok til som fiskehandlar.  Han og Marie budde i Gryllefjord i Torsken til dei i 1927 busette seg i Narvik.  Søren heldt der fram som handelsmann, men vart sidan lagerarbeidar.  Marie fekk i alt fem born, tre frå første ekteskapet og to frå det andre, medan Søren hadde ein sin frå første ekteskapet, som døydde ung.

 

     ##### (borni:

            * Hjalmar Antonius Egil Abrahamsen, f. Ankenes 19.8.1902 – d. Ankenes 29.6.1903

            * Marvin Jentoft Ferdinand Abrahamsen, f. Ankenes 5.10.1904 – d. 30.4.1972 – gift med Ragna Elvine

               Chruickshank – bus. Gryllefjord, Torsken – minst seks born

            * Konrad Johan Daniel Abrahamsen, f. Ankenes 9.1.1907

            * Johan Karlot Jentoft Kristensen, f. Torsken 5.11.1918

            * Synnøve Marie Kristine Kristensen, f. Torsken 29.9.1921)

 

h. Charlotte Gurine Johannesdotter Gjertsen, f. i Ankenes 11.7.1886, d.

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Kvil, Lenvik! – Finnsnes i Lenvik?)

 

     18.10.1966.  Charlotte gifte seg i Ankenes 29.11.1908 med Nikolai Konrad Kristiansen frå Skårvik i Salangen, f. i Salangen 3.9.1884.  Han d. som fiskar og arbeidar på Demma i Salangen 11.11.1915.  Nikolai var fiskar og bergverksarbeidar, men han og Charlotte budde som husmannsfolk på plassen Demma under Yttergård i Salangen.  Som enkje flytte Charlotte til Lenvik, men ho gifte seg att i Tromsøsundet 6.11.1919 med enkjemannen Henrik Agersborg Pedersen frå Heløy i Bjarkøy, Trondenes, f. i Bjarkøy 21.8.1864.  Han d.

 

     ##### (dødsstaden hans? – gravlagd Kvil, Lenvik!)

 

     16.2.1952.  Henrik gifte seg første gongen i Bjarkøy 26.8.1891 med Else Johanna Benjaminsdotter frå Horsevik i Bjarkøy, f. i Bjarkøy 26.1.1870.  Ho d. som fiskarkone på Leirvåg i Bjarkøy 27.11.1907.  Henrik var først nokre år gardbrukar på Heløy og sidan handelsbetjent og hamnearbeidar same stad.  So var han ei tid fiskar, først på Horsevik og sidan på Leirvåg i Bjarkøy, men kring 1909 flytte han til Tromsø der han arbeidde som hustømmermann. 

 

     ##### (1910: hustømmermann Tromsø med to søner! – 1919: gardbrukar på Myre i Lenvik? – budde 1923 i Gryllefjord! – sidan busette Finnsnes i Lenvik?)

 

     Charlotte hadde ikkje born i nokon av ekteskapi sine, men Henrik hadde åtte born frå første ekteskapet sitt.

 

     ##### (sjekka at Charlotte ikkje hadde nokon born i det heile?)

 

i. Konstanse Johanna Rut Johannesdotter Gjertsen, f. i Ankenes 29.7.1890,

 

     ##### (n. 1900 – konf. Ankenes 1904 – utvandra 1907 frå Narvik til New York! – var gift og hadde to born, men d. før 1923! – oppl.?)

 

##### (fleire born? – oppl.?)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikke står noe om Elises dåp i Måsøy kan rimeligvis skyldes at moren var kveker (som det står i seinere folketellinger) eller baptist (som det står i andre kilder). Fint at sønnen Egils fødsel er funnet. 

 

Om broren Johannes (han kalte seg visstnok Johansen) som ble født i Kristiansund fortalte min tante May i Tromsø at han som ung reiste til Trondheim og at ingen hadde hørt fra ham etterpå. Han kunne jo kanskje befinne seg i Trondheim i 1891 og i folketellingene deretter. Alternativene er ellers mange. 

 

Ambrosius Holms død (visstnok i Kristiansund 1869) hadde det vært interessant å vite mer om. Skifteattestene som dere finner gir jo opplysninger om arvingene.

 

Igjen tusen takk for alle bidrag til slektshistorien til Johannes Gjertsen Fladhammer!

 

Karl Ragnar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 6.11.2018 den 19.43, Lars E. Øyane skrev:

c. Johannes

 

     ##### (ættenamn? – kalla Gjertsen i 1875)

 

     f. Kristiansund

 

     ##### (fødselsdatoen hans? – finn ikkje døypt i Kristiansund!!)

 

     1872,

 

     ##### (n. 1875 – seinare lagnad?)

 

Nå som FT1891 er søkbar for Ankenes, fant jeg en Johannes Kristiansen født 1872 i Kristiansund som kan være aktuell. Han står oppført på skipslistene i samme tellingskrets som resten av familien:  https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01053172001266

 

Resten av familien:  https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01053172001372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Lars W. for eit skikkeleg spennande innlegg!

 

Eg ser i FT1891 at dotteri hennar, (E)lise Margrethe/Amalie er sagt vera fødd i «Lerdal (Krstiansund?) sogn», medan ho i 1875 vart sagt vera fødd i Måsøy.

 

Men alt i FT1875 vert det sagt om Johannes at han var fødd i Kristiansund, og det er interessant at han er kalla Kristiansen.  Han var med andre ord ganske sikkert frå første ekteskapet til mori.  Men kvar er so dødsfallet til første mann hennar, Christian Andreasson (Løb).  Eg meiner eg las ein eller annan stad at mori Maren (mellombels) flytte til Kristiansund etter at første mannen omkom på havet, men kanskje hugsar eg feil?

 

Elles er truleg hovudproblemet her at både Elise og Johannes er døypte som dissentarar, og kanskje gjeld det ogso gravferdi til Christian, at han er ført mellom dissentarar?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 19.43, Lars E. Øyane skrev:

Maren voks opp i Tromsø, men gifte seg første gongen i Måsøy 5.9.1868 med Christian Manasses Andreasson frå Lande i Bindalen. 

##### (er han verkeleg oppvaksen der? – hadde han ættenamnet Løb?? – konfirmasjonen 1852 seier fødd Lande, men opphald Solfjord: https://media.digitalarkivet.no/view/2537/108

 

Han var son av

 

##### (yrkestitel? – kalla innerst på Hongbarstad i Bindalen 1837!)

 

Andreas Olson på Lande, opphavleg frå

 

##### (opphavet hans? – vigde i Bindalen 17.7.1835 – han 60 år 

 

og andre kona Beret Marie Fredriksdotter frå Lande og f. i Bindalen 12.3.1837.

 

Nordland fylke, Vassås i Bindal, Ministerialbok nr. 810A06 /1 (1819-1841), Viede 1836, Side 384-385
https://media.digitalarkivet.no/view/16499/104

 

En kone Gunhild Ingebrigtsdatter dør på Hongbarstad i 18.11.1832, 60 år gammel:

Nordland fylke, Vassås i Bindal, Ministerialbok nr. 810A06 /1 (1819-1841), Døde og begravede 1829-1832, Side 196-197
https://media.digitalarkivet.no/view/16499/82

 

Finner en Gunhild Catrina Ingebrigtsdatter som gifter seg i 1804 i Vassås med Andreas Olsen - begge med bosted Øksningen - datoen er 20. søndag etter Trefoldighet = 14.10.1804

Nordland fylke, Vassås i Brønnøy, Bindal, Ministerialbok nr. 810A03 (1785-1816), Kronologisk liste 1804
https://media.digitalarkivet.no/view/16519/252

 

Jeg finner i alle fall to barn av dette ekteparet:

 

Ingeborg Maria, 1816

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:NH6F-VVH

 

Enok Johan, 1807

Nordland fylke, Vassås i Brønnøy, Bindal, Ministerialbok nr. 810A03 (1785-1816), Kronologisk liste 1807
https://media.digitalarkivet.no/view/16519/280

 

Enok Johan ble konfirmert i 1822 og da står både han og foreldrene med Hongbarstad - se nr. 14:

Nordland fylke, Vassås i Bindal, Ministerialbok nr. 810A06 /1 (1819-1841), Konfirmerte 1823, Side 464-465
https://media.digitalarkivet.no/view/16499/110

 

Konfirmasjonen til Ingeborg Maria - (kan ikke se flere barn konfirmert av Andreas og Gunhild):

Nordland fylke, Vassås i Bindal, Ministerialbok nr. 810A06 /1 (1819-1841), Konfirmerte 1828-1830, Side 474-475
https://media.digitalarkivet.no/view/16499/115

 

Finner en ugift tjener Andreas Olsen, født (beregnet) 1774, på Øksningen i 1801:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058467005531

 

Jeg finner også Gunhild Ingebrigtsdatter i tjeneste på Øksningen i 1801:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058467005534

 

Gunhild Cathrine ble døpt i Vassås i 1774 - datter av Ingebrigt Svendsen:

Nordland fylke, Vassås i Brønnøy, Ministerialbok nr. 810A01 (1752-1817), Kronologisk liste 1774, Side 47
https://media.digitalarkivet.no/view/16517/48

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lars Waaltorp skrev:

 

Dette er et funn!  

Jeg har tro på at dette er rette personen, Marens yngste sønn fra første ekteskap, kanskje født etter at faren var omkommet på sjøen. Interessant at han heter Kristiansen. 

Synd det ikke er flere opplysninger om skipet han er mannskap på.  

Resten av mannskapet er fra Os prestegjeld i Hardanger, og de er fire mann. Alt tyder på at dette er en såkalt Hardangerjakt (eller galeas) som bl.a. ble brukt som oppkjøpsfartøyer for fisk i Lofoten og i Finnmark. Torsk ble kjøpt fra fiskerne, flekket og saltet i lasterommet. Fisken ble transportert til Kristiansund der den ble produsert til klippfisk. Skipperen kunne også  produsere klippfisk et eller annet sted på kysten, og selge denne til eksportørene i Kristiansund.  Mange jakter fra Hardanger hadde i denne perioden Kristiansund som base. Mange hardinger slo seg også ned i byen.  Litteratur: Arne Solhaug: Da hardingen kom til møringen. Artikkel i Årbok for Nordmøre. 1980-tallet (jeg husker ikke mer nøyaktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

Hjarteleg takk til Lars W. for eit skikkeleg spennande innlegg!

 

Eg ser i FT1891 at dotteri hennar, (E)lise Margrethe/Amalie er sagt vera fødd i «Lerdal (Krstiansund?) sogn», medan ho i 1875 vart sagt vera fødd i Måsøy.

 

Men alt i FT1875 vert det sagt om Johannes at han var fødd i Kristiansund, og det er interessant at han er kalla Kristiansen.  Han var med andre ord ganske sikkert frå første ekteskapet til mori.  Men kvar er so dødsfallet til første mann hennar, Christian Andreasson (Løb).  Eg meiner eg las ein eller annan stad at mori Maren (mellombels) flytte til Kristiansund etter at første mannen omkom på havet, men kanskje hugsar eg feil?

 

Elles er truleg hovudproblemet her at både Elise og Johannes er døypte som dissentarar, og kanskje gjeld det ogso gravferdi til Christian, at han er ført mellom dissentarar?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

 

Ang. dødsfallet til Christian Andreasson Løb - som mangler eksakt kilde. Vi vet han var fisker og familien bodde på Ingøy - helt nordvestligst i Finnmark - den mest hardføre delen av Norges kyst.  Mange fiskere omkom på havet.  Når en mann omkom på havet ble det  i mange tilfelle ingen gravferd. Det var ingen kropp å begrave.  Det kunne vel da variere i hvilken grad dette ble skrevet inn i kirkebøkene. Det tror jeg er grunnen til at vi mangler gravferd for CAL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 19.43, Lars E. Øyane skrev:

Egil Emanuel f. i Ankenes 8.10.1897

 

I 1910 står Egil uten etternavn, men bor hus Ingebrigt Jensen med familie på Sletteng:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036932002820

 

I 1912 står han med etternavn Jensen ved konfirmasjonen: 

Nordland fylke, Ankenes i Ofoten, Ministerialbok nr. 866A07 (1906-1926), Konfirmerte 1912, Side 32
https://media.digitalarkivet.no/view/39659/34

 

2381287 Egil E  Sletteng      0810  1897    1604  1964          Takk for alt  Vis  Narvik nye Narvik
2381288 Magna K  Sletteng    0807  1901    1706  1991        Takk for alt  Vis  Narvik nye Narvik

 

Nr. 14

Nordland fylke, Lødingen i Lødingen, Ministerialbok nr. 872A12 (1914-1925), Viede 1923, Side 102
https://media.digitalarkivet.no/view/3135/101

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Karl Ragnar Gjertsen skrev:

 

Dette er et funn!  

Jeg har tro på at dette er rette personen, Marens yngste sønn fra første ekteskap, kanskje født etter at faren var omkommet på sjøen. Interessant at han heter Kristiansen. 

Synd det ikke er flere opplysninger om skipet han er mannskap på.  

Resten av mannskapet er fra Os prestegjeld i Hardanger, og de er fire mann. Alt tyder på at dette er en såkalt Hardangerjakt (eller galeas) som bl.a. ble brukt som oppkjøpsfartøyer for fisk i Lofoten og i Finnmark. Torsk ble kjøpt fra fiskerne, flekket og saltet i lasterommet. Fisken ble transportert til Kristiansund der den ble produsert til klippfisk. Skipperen kunne også  produsere klippfisk et eller annet sted på kysten, og selge denne til eksportørene i Kristiansund.  Mange jakter fra Hardanger hadde i denne perioden Kristiansund som base. Mange hardinger slo seg også ned i byen.  Litteratur: Arne Solhaug: Da hardingen kom til møringen. Artikkel i Årbok for Nordmøre. 1980-tallet (jeg husker ikke mer nøyaktig).

 

Eg har ikkje så veldig mykje å koma med her, anna enn at 'Erik Eriksen Gaupholm' i FT 1891 for Ankenes er identisk med gardbrukar, skipper og fartøyseigar Erik Erikson Gaupholm, f. i 1851 på plassen Barmen under garden Gaupholm i Samnanger sokn av Os prestegjeld, Sunnhordland; son av husmann Erich Olson Barmen og kona Kristi Olsdtr. Gaupholm.

 

Den samme Erik Erikson Gaupholm finn vi att som gardbrukar og skipper på garden Sandblost i FT 1900 for Bud i Hustad, (Hustad prestegjeld?):

 

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf0103

 

på Nordmøre; Møre og Romsdal.

 

Og sjømannen 'Peder Pedersen Tøsse' i samme FT er nok svoger til Erik (gift med Erik si yngre søster Severina), nemleg Peder Pederson Tøsse (Thysse), f. i 1859 på Bakken under garden Tysse i Samnanger sokn av Os prestegjeld; son av grdbr. Peder Larsson Tøsse og kona Malena Knutsdtr. Gjerde.

 

Fartøyet - ei solid hardangerjakt - hadde det optimistiske namnet "Haabet" 😉 🙂

- God Jul! 

 

Endret av Terje Hatvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe, Karl Ragnar og Terje for nye interessante innlegg!

 

Når det gjeld Christian Manasses Andreasson (Løb) og opphavet hans frå Bindalen, sit me att med fleire «uklare» punkt, so eg har nettopp lagt ut eit spørsmål i brukarforum der eg ber om bygdebokoppslag i Bindalen med von om at me kan få litt meir «klarsyn» i den ætti: https://forum.arkivverket.no/topic/228704-bygdebok-for-bindalen-på-helgeland-oppslag-gardane-øksningen-hongbarstad-lande-og-solfjord/

 

Når det so gjeld Johannes Christiansen/Kristiansen, fødd i Kristiansund 1872, har vore sagt at han skulle vera faren til Trondheim, men at han forsvann!  So lenge me ikkje finn nokon Johannes fødd i Kristiansund kring 1872 korkje i FT1900 eller FT1910, er etter mitt syn nærliggjande å tru at han er reist frå Trondheim att, og då har me vei i grunnen berre to «hovudmål» der det er rimeleg å leita etter han:

 

** Amerika

 

** Sverige

 

Eg har søkt litt på utvandrarar frå Trondheim, men der fann eg ikkje nokon som høvde, men so var det Sverige, då??

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So har eg fått svar på spørsmålet mitt om bygdebokoppslag i Bindalen, og opphavet til Christian Manasses Andreasson (Løb) er komme på plass, bortsett ifrå at ingen synest vita kvar i Sverige far hans, Andreas Olson (Løb) kom ifrå...

 

Her følgjer siste versjon av dette manuskriptet:

 

~~~~~~~~~~~~

 

Johannes Gjertson (Fladhammer), f. i Luster 4.5.1832,

Johannes Gjertson flytte i 1849 til Nordland, men gifte seg i Måsøy i Finnmark 27.5.1875 med enkja Maren Christine Ambrosiusdotter f. Holm, opphavleg frå Kristiansund.  Ho var dotter av skipsbyggmeistar Ambrosius Henrikson Holm i Tromsø, opphavleg frå Kristiansund, og kona Margrethe Olise Knutsdotter Hoseth, òg frå Kristiansund og f. i Kristiansund 12.5.1848.  Maren voks opp i Tromsø, men gifte seg første gongen i Måsøy 5.9.1868 med Christian Manasses Andreasson frå Lande i Bindalen.  Han var son av innerst Andreas Olson på Lande, opphavleg frå

 

##### (opphavet hans? – skal vera frå Sverige - fødd der kring 1775!?)

 

og andre kona Beret Marie Fredriksdotter frå Lande og f. i Bindalen 12.3.1837.  Christian var skipstømmermann og fiskar, og han og Maren budde på Ingøy i Måsøy der Christian d.

 

##### (dato og stad for dødsfallet hans? – finn ikkje dødsfallet hans i Måsøy 1869-1875!)

 

Johannes Gjertson var òg fiskar og budde på 1860-talet i Gamvik i Tana, men i 1875 vart han kopparverksarbeidar i Kåfjord, Alta for so igjen å livnæra seg som fiskar etter han kring 1880

 

##### (flytteåret til Ankenes??)

 

med huslyden flytte til Ankenes, Ofoten.  Dei busette seg som strandsitjarar på Berget i Ankenes der Maren d. 3.3.1904.  Johannes Gjertsen d. som enkjemann i Ankenes 14.2.1919.  Born:

 

##### (kan ha vore fleire enn desse?? – mori var kveker!!)

 

a. Ambrosius Amandus Christianson Løb, kjend som Ambrosius Holm, f. i Måsøy 6.2.1869, d. som enkjemann på Løkken i Meldal 14.11.1942.  Ambrosius gifte seg i Meldal 28.12.1894 med Ingeborg Serine, kjend som Serina Olsdotter Fredagsvik frå ein plass

 

     ##### (kva for ein plass?)

 

     under Fredagsvik på Frøya, f. på Frøya 30.12.1873.  Ho d. som bakarkone på Løkken 25.10.1942.  Ambrosius var bakar, og han og Ingeborg budde ei tid på Nyhus i Soknedalen, Støren og på Vikan i Frøya, men flytte kring 1910 til Øverøyen i Meldal og sidan til Løfshus på Løkken i Meldal.  Dei fekk ni born i lag.

b. Elise Margrethe Christiansdotter (Løb), f. i Måsøy

 

     ##### (fødselsdatoen hennar? – finn ikkje døypt i Måsøy! – 1875 kalla Lise Margrethe – 1891 kalla Lisa Amalie! – 1900 kalla Elise Løb – ved gravferdi kalla Elise Kristiansdotter – fekk ein son Egil Emanuel f. Ankenes 8.10.1897 – er då kalla Olise Amalie Johannesdotter!)

 

     1870, var sjukleg og d. ugift i Ankenes 12.3.1904.

c. Johannes Christiansen, f. Kristiansund

 

     ##### (fødselsdatoen hans? – finn ikkje døypt i Kristiansund!!)

 

     1872,

 

     ##### (n. 1875 Måsøy - 1891 nemnd Ankenes – skal vera flytt i ung alder til Trondheim! – seinare lagnad? - Amerika eller Sverige?)

 

d. Oline

 

     ##### (f. 1874? – opplysningar?? – har ho eksistert??)

 

e. Chastor Kristian, kjend som Kastor Johannesson Gjertsen, f. i Kåfjord, Alta 27.3.1876, d. som sjømann i Tromsø 10.2.1936.  Kastor gifte seg i Tromsø 23.12.1898 med Odine Alida Bertholda Carlsdotter Vilhelmsen frå Tromsø, f. i Tromsø 23.10.1878.  Ho d. som enkje i Tromsø 23.2.1958.  Kastor var sjømann og ishavsfarar, og han og Odine budde i Tromsø levetidi ut.  Dei fekk seks born i lag.

f. Adolf Milde Johannesson Gjertsen, kjend som Adolf Johansen, f. i Narvik, Ankenes 1.4.1882, d. som sjømann og enkjemann på ein sjukeheim i Tromsø 11.6.1923.  Han gifte seg i Hammerfest 9.3.1914 med Alida Kristine Engel Christophersdotter Paulsen frå Hammerfest, f. i Hammerfest 4.11.1889.  Ho d. i Hammerfest 3.6.1915.  Adolf var dagarbeidar og sidan fiskar, harpunar og sjømann.  Han budde i Ankenes til kring 1913 og sidan nokre år i Hammerferst, men flytte til sist til Tromsø.  Han og Alida fekk ein son i lag, som d. kort etter fødsli.

g. Marie Kristine Holm Johannesdotter Gjertsen, f. i Ankenes 8.7.1884, d.

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hennar? – Narvik?)

 

     1965.  Ho gifte seg første gongen i Ankenes 21.7.1901 med Helmer Kristian Abrahamsen frå Vannmoen i Ankenes, f. i Ankenes 23.6.1880.  Han d. på sjukeheimen på Rønvik i Bodø 7.8.1912.  Helmer var fiskar, og han og Marie budde i Ankenes.  Marie gifte seg so 5.12.1912 att i Narvik med enkjemannen Søren Jakob Ingvald Kristensen frå Ballesvik i Torsken, f. i Torsken 1.2.1871.  Han d.

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hans? – Narvik?)

 

     Søren gifte seg første gongen i Vardø 26.10.1895 med Jørgine Bergithe Johannesdotter Bugge frå Stene i Bø, Vesterålen, f. i Bø 14.2.1873.  Ho d.

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Torsken!)

 

     26.12.1946, men vart skild frå Søren kring 1905.  Søren var ei tid skomakar, først i Vardø og sidan på Ballesvik i Torsken, før han tok til som fiskehandlar.  Han og Marie budde i Gryllefjord i Torsken til dei i 1927 busette seg i Narvik.  Søren heldt der fram som handelsmann, men vart sidan lagerarbeidar.  Marie fekk i alt fem born, tre frå første ekteskapet og to frå det andre, medan Søren hadde ein sin frå første ekteskapet, som døydde ung.

 

     ##### (borni:

            * Hjalmar Antonius Egil Abrahamsen, f. Ankenes 19.8.1902 – d. Ankenes 29.6.1903

            * Marvin Jentoft Ferdinand Abrahamsen, f. Ankenes 5.10.1904 – d. 30.4.1972 – gift med Ragna Elvine Chruickshank – bus. Gryllefjord, Torsken – minst seks born

            * Konrad Johan Daniel Abrahamsen, f. Ankenes 9.1.1907

            * Johan Karlot Jentoft Kristensen, f. Torsken 5.11.1918

            * Synnøve Marie Kristine Kristensen, f. Torsken 29.9.1921)

 

h. Charlotte Gurine Johannesdotter Gjertsen, f. i Ankenes 11.7.1886, d.

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Kvil, Lenvik! – Finnsnes i Lenvik?)

 

     18.10.1966.  Charlotte gifte seg i Ankenes 29.11.1908 med Nikolai Konrad Kristiansen frå Skårvik i Salangen, f. i Salangen 3.9.1884.  Han d. som fiskar og arbeidar på Demma i Salangen 11.11.1915.  Nikolai var fiskar og bergverksarbeidar, men han og Charlotte budde som husmannsfolk på plassen Demma under Yttergård i Salangen.  Som enkje flytte Charlotte til Lenvik, men ho gifte seg att i Tromsøsundet 6.11.1919 med enkjemannen Henrik Agersborg Pedersen frå Heløy i Bjarkøy, Trondenes, f. i Bjarkøy 21.8.1864.  Han d.

 

     ##### (dødsstaden hans? – gravlagd Kvil, Lenvik!)

 

     16.2.1952.  Henrik gifte seg første gongen i Bjarkøy 26.8.1891 med Else Johanna Benjaminsdotter frå Horsevik i Bjarkøy, f. i Bjarkøy 26.1.1870.  Ho d. som fiskarkone på Leirvåg i Bjarkøy 27.11.1907.  Henrik var først nokre år gardbrukar på Heløy og sidan handelsbetjent og hamnearbeidar same stad.  So var han ei tid fiskar, først på Horsevik og sidan på Leirvåg i Bjarkøy, men kring 1909 flytte han til Tromsø der han arbeidde som hustømmermann. 

 

     ##### (1910: hustømmermann Tromsø med to søner! – 1919: gardbrukar på Myre i Lenvik? – budde 1923 i Gryllefjord! – sidan busette Finnsnes i Lenvik?)

 

     Charlotte hadde ikkje born i nokon av ekteskapi sine, men Henrik hadde åtte born frå første ekteskapet sitt.

 

     ##### (sjekka at Charlotte ikkje hadde nokon born i det heile?)

 

i. Konstanse Johanna Rut Johannesdotter Gjertsen, f. i Ankenes 29.7.1890,

 

     ##### (n. 1900 – konf. Ankenes 1904 – utvandra 1907 frå Narvik til New York! – var gift og hadde to born, men d. før 1923! – oppl.?)

 

##### (fleire born? – oppl.?)

 

~~~~~~~~~~~~

 

Eg er so glad for kvar einaste vesle detalj som kjem fram, og eg takkar på ny for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera dette manuskriptet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er en av etterkommerne til Johannes Gjertsen, må jeg takke alle som har deltatt i dette mangfoldige arbeidet, et stort lappeteppe av en slektshistorie er det blitt! Det var mulig takket være digitalisering av kildene og ikke minst mange gode hjelpere til å finne fram i dem. 

Igjen tusen takk, og fortsatt god jul !

Hilsen Karl Ragnar Gjertsen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Et tema i denne tråden var om Ambrosius Holm f. 1807 (og resten av hans husstand) var kveker eller baptist eller medlem av en annen menighet. En kilde som nå er tilgjengelig er "Dissenterprotokoll for Den frie apostoliske menighet 1856 - 1892" som befinner seg i Statsarkivet i Tromsø. Menighedens lemmer ble registrert ved hvert årsskifte. For eksempel  31 te December 1857 - som nr. 12 i lista er oppført Ambrosius som er "bygmester", som nr. 13 er oppført hans kone Margrethe Elise Hoseth. Menigheten hadde 169 medlemmer dette året. 

 

Så kommer spørsmålet: Hva var egentlig Den frie apostoliske menighet? 

 

Karl Ragnar Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.