Gå til innhold
Arkivverket
Svein O. Tislevoll

Finnes det beviser på at Anna Andersdtr. f.1679, d.1770 gift med Hans Jørgensen Øvre Økland, Stord, var dtr. til Anders Reinertsen Romsa og Anna J. Agdestein?

Recommended Posts

Svein O. Tislevoll

Ser på ei linje som gjelder Øvre Økland, Agdestein, på Stord og øya Romsa (som er ett annet sted).  Har funnet mange klare beviser, men vet ikke hvor jeg skal lete videre etter beviser/indisier når det gjelder om Anna Andersdtr. f.ca.1679, d.1770, gift med Hans Jørgensen Øvre Økland, Stord (ca.1681-1749), var en datter av Anders Reinertsen Romsa (ca.1635- 1711) og Anna Jeronimusdtr. Agdestein (1649-1730). Noen som har funnet beviser for denne koblingen, eller har tips hvor jeg skal se videre? I følge "Sunnhordlansslekter" og "Stord bygdebok" er det korrekt, men det er så mye feil i disse bøkene, at det er ikke alltid så lurt å stole på alt der.  

Endret av Svein O. Tislevoll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inge Nygård

I skiftet frå 1711 etter Anders Reinertsen på Agdestein, er det nemnt 4 etterlevande born, nemleg:

Reinert Andersen Agdestein

Jørgen Andersen på Kike i Fjeldbergs Skibrede

Susanna Andersdtr. gift med Sæbiørn Danielsen Stue

Anna Andersdtr. gift med Hans Jørgensen Økland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svein O. Tislevoll

Tusen takk Inge, dette trur eg ikkje at eg har lese før, så skal bli interessant! :-) Eg har linjer som går frå døtrene til Anna og Hans; Margreta, Cecelie, og Anna og fram til nåtida. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.