Gå til innhold
Arkivverket
guest

Anders Holme (født ca. 1623-1693) Som det ser ut så viser YDNA at linjen er Tysk ,

Recommended Posts

guest

Hei Alle sammen , Anders Elias Fosse sine aner etter kirke bøker og kilder Stopper Med Anders Holme (født ca. 1623-1693)  . Holme ligger på Meland ikke så langt fra Fosse Meland , Anders Holme skal da være Tysk ættene etter Ydna linjen , De matches vi har sån noe lunde nært er en Tysk slekt samt Noen fra det eldre polske -gamle Prussia  . Anders Holmefødt 1623  hvem var Hannes aner ? navn speiling har meg og en til her fra arkivet prøvd på .  Som her Christoffer Andersen von Bergen var Sønn av Anders von Bergen, til Kjølberg tysk ættene . Han hadde også tilhørighet rund vestlandet kan det være en stamfar av Anders E Fosse og Anders Holme på Holmen kan da  mulig etterkommer av Anders Von Bergen ett par ledd lengre bak ?  DNA er DNA men jeg tror vi må se litt rundt på vestlandet etter tyske Hanseatiske slekter som kom til Bergen rundt 1500-1600 tallet . Er det noen her som tør og leke litt med kilder og navn ? ang Anders Von Bergen finner jeg lite om , Han fikk barn kun en sønn   Christoffer Andersen eller Christoffer Andersen von Bergen men der stopper linjen finner ikke etterkommer fra han . Kan dette være svaret ? Kan Anders Elias ha Tyske aner er fra von Bergen slekten i manns-linjen ? Eller finnes det andre Tyske slekter med navn Anders eller noe i samme gate som kom til Bergen vestlandet på denne tid rundt 1600 eller 1500 tallet ?  hvor kan jeg finne kilder på videre aner fra  Anders Holme (født ca. 1623-1693) ? må liksom ha svaret på denne gåten ;)

Endret av Jan Harald Fosse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.