Gå til innhold
Arkivverket

Arkivportalen - kan den brukast til noko som helst?


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Eg har så langt ikkje greidd å finne ut korleis ein kan få noko fornuftig ut av Arkivportalen, og ei lenke frå ei kyrkjebok illustrerer problemet. Kyrkjeboka er Askvoll B 2/1879 - 1909, og oppe til høgre står det 

Arkivreferanse

SAB/A-79501
Lenke til Arkivportalen

 

Når eg går inn på lenka står det noko om at materialet er klausulert i 100 år, og at det dekkar tidsrommet 1916 - 1982. Startåret er altså heilt feil. (Kvar kom årstalet 1916 frå?)

Korleis kan eg ut frå dette sjå kva for kyrkjebøker eller anna materiale som finst for Askvoll, inkludert kyrkjeboka som går frå 1879-1909?

For meg virkar dette heilt ubrukeleg. Eg ynskjer ei oversikt over kva konkrete arkivstykke/bøker som finst for Askvoll frå tidenes morgon og fram til no og kva dei inneheld, tilsvarande den oversikta som ein får ved å gå inn på f. eks. skanna kyrkjebøker (evt. skiftemateriale, tinglysingsmateriale osv.) eller evt. Finn kilde. Er det mogeleg å bruke arkivportalen til dette?

 

Håpar på ei oppklaring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivet Askvoll sokneprestembete, med arkivsignatur SAB/A-79501, er ikke publisert i sin helhet på Arkivportalen. De eneste arkivstykkene (arkivstykke tilsvarer protokoll/eske/pakke) som er publisert, er tre fødselsregistre. Disse dekker perioden 1916-1982 - derav tidsrommet for arkivet i Arkivportalen.

 

Siden de enkelte kirkebøkene ikke er publisert i Arkivportalen, lenker til Digitalarkivet til arkivet. (Vi kunne lenket til serie Haa Kyrkjebøker.)

 

I dette tilfellet har man ikke vesentlig nytte av Arkivportalen, men mange andre arkiv - også sokneprestarkiv - er publisert i detalj på Arkivportalen. Da kan man benytte Arkivportalen til å orientere seg i arkivenes innhold før man besøker en av Arkivverkets lesesaler, og på den måten få en mer effektiv dag på lesesalen. Generelt kan jeg bemerke at det er forholdsvis få sokneprestarkiv i Statsarkivet i Bergen som er publisert i detalj på Arkivportalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringa.

 

Neste spørsmål blir då om det er planar om å publisere meir av materialet frå SAB i Arkivportalen? Denne ville i så fall også bli ein nyttig reiskap til å få vite om grunnen til at det (etter mi meining) er så få skanna kyrkjebøker av nyare dato frå f. eks. Sogn og Fjordane (no tenkjer eg ikkje på Askvoll) er at desse kyrkjebøkene framleis ligg ute på dei einskilde kyrkjekontora, eller om årsaka er manglande kapasitet til skanning og/eller indeksering.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at SAB har arbeidet med å revidere en del av katalogene sine for bl.a. preste- og sorenskriverarkiver, og da venter de nok med å publisere i Arkivportalen til den enkelte katalogen er ferdig revidert. Jeg anbefaler deg å stille spørsmålet i Spør Statsarkivet i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.