Gå til innhold
Arkivverket

Ønsker opplysninger om biologisk farfar


Solveig Gavin
 Del

Recommended Posts

Hei! 

Jeg har nylig begynt med slektsgransking. Det er veldig spennende, men nå står jeg bom fast. Jeg håper noen kan bistå med opplysninger da ingen i familien har klart å knekke denne nøtten.

Min far heter Per Jan Gavin (født Karlsen), født 5. mai 1949 i Bodø. Hans biologiske far heter Thor Karlsen, født 18. mai 1926. Døde 11. juni 2011, Evenskjer. 
Thor forsvant ut av bildet da min far var ung. Farmor, Jorunn May (Pilegård) Gavin, giftet seg senere med Per Gavin. Pappa (Per Jan) endret etternavn fra Karlsen til Gavin da har var rundt 18 år. 

Vi vet svært lite om Thor Karlsen, ei heller hvem de biologiske foreldrene er. Vi vet forøvrig at en dame ved navnet Anna Karlsen adopterte/tok til seg Thor Karlsen, broren T(h)orleif Karlsen og faren deres. (Ja, faktisk). Vi vet ikke navnet på faren til Thor og Thorleif. Vi er usikker om denne "adopsjonen" har blitt dokumentert.

Dette vi vet om Anna:
- Hun jobbet på kjøkken på restauranten Phønix i Bodø. 
- Antas født på slutten av 1800-tallet, eventuelt tidlig 1900-tallet, og døde rundt 1970.
- Trolig gravlagt i Bodø.

Foreldrene til Anna er et mysterium. Det sies at Anna var enslig - ingen ektemann eller egne barn.

Dette er det vi vet. Jeg håper med dette at noen kan være behjelpelige med å finne opplysninger om Thor Karlsen og hans biologiske familie, samt opplysninger om Anna Karlsen. 
Jeg har forsøkt å lete i Digitalarkivet og lignende, men det var ikke helt enkelt.

Setter stor pris på all info! Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Astrid Ryen - Herlighet. Jeg finner knapt ord som strekker til. Tusen hjertelig takk for at du har tatt deg tiden og bryet til å undersøke dette. Det ble jammen en liten vannlekkasje i øyekroken min. Ha ha! Tusen takk. Jeg er evig takknemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 19: Forh: Kontorist Enk. Hans Andreas Carlsen født 1871 i Bodin døde 22/9-1906 - av Hjertefeil:

 

SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Nordland, 801/L0012: Ministerialbok nr. 801A12, 1900-1916, s. 139
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20050330011114

 

Endret av Astrid Ryen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.