Gå til innhold
Arkivverket

Folketeljingane 1815 og oppgjevne fødestadar - kan desse gjerast søkberre?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har i samband med arbeidet med eit tema som har tilknytting til Lavik i Sogn, oppdaga at en del innflyttarar til bygdi har fått oppgjevne fødestadane deira.  Om dette er eit særfenomén med Lavik, veit eg ikkje, men eg saknar eit søkefelt for fødestad i søkeskjema for denne teljingi!  Er det mogeleg å få lagt inn?  So slepp ein å bla om ein leitar etter folk frå særskilde bygder!

 

Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tilfellet også i 1815-tellinga for Gloppen, td denne - https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01072227000017 - dei fleste som ikkje er fødde på garden har fått sitt "gamle" gardsnamn med seg. Vi har løyst dette med å registrere både patronym og gammalt gardsnamn i etternamnfeltet; då blei det enkelt og logisk for brukaren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødestedrubrikken er jo tom?

https://digitalarkivet.arkivverket.no/sok/person_avansert?fra=1815&til=1815&ka[]=0&kt[]=FOLK&kt[]=NFOT&kt[]=LFOT&kt[]=KFOT&k[]=1445&fornavn=&etternavn=&kjonn=&fodselsaar=&fodselsdato=&fodested=*&bosted=&jobb=&hendelsesaar=&hendelsesdato=&connection=overid&b1_fornavn=&b1_etternavn=&b1_kjonn=&b1_fodselsaar=&b1_fodselsdato=&b1_fodested=&b1_bosted=&b1_jobb=&b2_fornavn=&b2_etternavn=&b2_kjonn=&b2_fodselsaar=&b2_fodselsdato=&b2_fodested=&b2_bosted=&b2_jobb=

 

Det hjelper lite å kunne søke på fødested i avansert personsøk, dersom ikke denne rubrikken er tilgjengelig ved indeksering. 

 

Det forundrer meg at en skal måtte tilpasse faktisk tekst på det originale tellingsskjemaet til en standard hvor det ikke er tilstrekkelig rubrikker tilgjengelig..? Da blir det jo ikke kildetro avskrift?  Det må da kunne lages en rubrikk til? 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge søkeskjemaet for 1815-tellinga ikke har søkefelt for fødested, kan man likevel gjøre et søk i det globale søket som har søk på fødested. Det gjelder å se og utnytte de mulighetene som er for å oppnå det man ønsker.

 

Det er svært mange forekomster i 1815-tellinga hvor fødested ikke er oppgitt. Hvis man så søker vil man derfor relativt sjelden få treff på det man søker på etter. Derfor er det nok gjort en vurdering angående det  spesifikke spørreskjemaet om at fødested ikke er egnet fordi det i stor grad ikke gir ønsket resultat (uten at jeg kjenner til akkurat hvilke vurderinger som ligger bak). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man 'løse' problemet med hvor en skal føre opplysningene om fødested med å føre dette i etternavnrubrikken? (Her er det kilderegistrering det er snakk om og ikke søk.)  Kan det ikke være rubrikker tilgjengelig for den som skriver av som tilsvarer tellingsskjemaet?

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikkje noko felt for Fødestad i malen som vi brukte då vi skreiv av Gloppen. Det blir dessutan ikkje rett å bruke Fødestad heller, fordi det ikkje nødvendigvis er det som er oppgitt. Denne Gjertrud Olsdtr Maurstad er td ikkje fødd på Maurstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og dessutan: Det finst ikkje rubrikkar i originalen av denne folketellinga. Presten har skrive fortløpande i 2 kolonner, og eg meiner vi nettopp har vore kjeldetru, med å ikkje legge inn rubrikkar vi ikkje har dekning for. Vi har behandla denne tilleggsopplysninga som eit adressenamn, og ført det i etternamnfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1815 var eigentleg ei numerisk telling, slik at det var berre "antall hoder" som skulle sendast inn. Somme talde kanskje berre på den måten og? Men presten her gjorde det i alle fall grundigare - heldigvis, og la listene på ein lur stad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 10.22, Anne-Lise Hansen skrev:

Fødestedrubrikken er jo tom?

 

Byter ein ut Gloppen med Lavik ser ein at rubrikken er i bruk:

https://digitalarkivet.arkivverket.no/sok/person_avansert?fra=1815&til=1815&ka[]=0&kt[]=FOLK&kt[]=NFOT&kt[]=LFOT&kt[]=KFOT&k[]=1415&fornavn=&etternavn=&kjonn=&fodselsaar=&fodselsdato=&fodested=*&bosted=&jobb=&hendelsesaar=&hendelsesdato=&connection=overid&b1_fornavn=&b1_etternavn=&b1_kjonn=&b1_fodselsaar=&b1_fodselsdato=&b1_fodested=&b1_bosted=&b1_jobb=&b2_fornavn=&b2_etternavn=&b2_kjonn=&b2_fodselsaar=&b2_fodselsdato=&b2_fodested=&b2_bosted=&b2_jobb=

 

Om dette er rett eller ikkje er ikkje godt å seie. For Gloppen ville dette iallefall vore feil, jf. kommentarane frå Aase. Truleg gjeld dette også Lavik. Men når rubrikken fyrst er blitt brukt, slik som for Lavik meiner eg at det spesifikke søkjeskjemaet burde ha mogelegheit for søk også i dette feltet. (Sjølv om avansert personsøk ser ut til å vere eit brukbart alternativ). Så får det heller vere at enkelte får 0 treff og ikkje skjønar noko ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.