Gå til innhold
Arkivverket
Monica Sandnes Jansen

Kan skannede kirkebøker bli fjernet igjen?

Recommended Posts

Monica Sandnes Jansen

Leter etter dåp,konfirmasjonen og vielsen til min bestemor Alma Petra født Henden f. 9.des.1936 i Valsøyfjord. Vet at hun giftet seg der, 31.12.1958 om jeg ikke husker feil, og er ganske sikker på at jeg har funnet vielsen tidligere, men lagret ikke bildet av kirkeboka.. Og nå finner jeg ingen kirkebøker fra Valsøyfjord fra tidsperioden da hun ble født eller senere. Husker jeg helt feil eller kan kirkebøker forsvinne fra nettstedet etter de er publisert? og evt hvorfor skjer det? Vet ingenting om min bestemor og hvordan hun levde da hun var ung og bodde der, Hun flyttet derfra for å jobbe, og traff bestefar og dro hjem til Valsøyfjord for å gifte seg. Hun bodde resten av livet i Skjeberg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Monica Sandnes Jansen

Vet vielser og konfirmasjonen er sperret, men ikke lysningen vel? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Randi Elisabeth Haugros

Her står det:

• vigde, trulova og lysingar – inga sperring (men lister publisert frå hausten 2016 og vidare, har 60 års klausul)

Så spørs det om kirkebøkene for Aure prestegjeld, Valsøyfjord sokn på

1950-tallet for lysning/vielse er avlevert Statsarkivet i Trondheim og hvis, når vil den i såfall  bli scannet?

Her er vel det som hittil er tilgjengelig for Aure:

https://digitalarkivet.arkivverket.no/finn_kilde?s=Aure&fra=&til=&ka[]=2&kt[]=MINI&kt[]=KLOK&kt[]=FREG&kt[]=VIGR&kt[]=DØRE&kt[]=DÅPB&kt[]=VAKS&kt[]=KOMM&kt[]=FORL&kt[]=LYSN&kt[]=DREG&kt[]=RESK&kt[]=KLAD&kt[]=AVSK&kt[]=DISS&kt[]=VIGB&kt[]=DIVR&r[]=2&f[]=11&f[]=12&f[]=13&f[]=14&f[]=15&k[]=11*&k[]=12*&k[]=13*&k[]=14*&k[]=15*

Endret av Randi Elisabeth Haugros

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Igelkjøn

Kyrkjebøkene skal vel uansett komme opp uavhengig av klausular.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.