Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan få stoppet meldinger til meg om alt av innlegg som legges ut på Brukerforumet. Ønsker kun svar relatert til egne innlegg.


Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Jeg har nå under varslingsinnstillinger haket av på "følg automatisk innhold som jeg starter" og under "metode som kan brukes når jeg følger innhold" haket av på "ikke send meg flere varsler". Trodde jeg da skulle få stoppet flommen, men den gang ei. Hva er det jeg gjør galt, undres jeg? Har forsøkt mange muligheter i de ukene dette har pågått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I brukermenyen er det et menypunkt som heter "Fulgt innhold". I venstre meny der, er det et valg som heter "Kategorier". Sjekk om det kan være noen innstillinger der som gjør at du får flere meldinger enn ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn Piro abonnerer på all aktivitet i Brukerforumet og da er det nettopp det han får.. Trykk Slutt og følg dette, så går det over.

 

Samme spørsmål: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Tønnesen kan kanskje fortelle hvorfor bare 50 navn (+8 anonyme) vises på listen over de 153 personene som 'følger' Brukerforumet? Etter oppdateringen er listen blitt alfabetisk ordnet og ikke kronologisk etter når vedkommende begynte å abonnere, slik det var tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Anne-Lise Hansen skriver, så styrer du dette fra knappen "Følg dette". Hvis du er inne på oversiktsiden til brukernes eget forum, gjelder denne da denne. 

 

Hvis du har slått det på, så heter knappen "Følger", og den er haket av som vist under. Klikker du på den kan du slå det av eller du kan endre varslingen du får til å f.eks. å være en epost pr. dag eller pr. uke:

 

58db5ec860351_Flgerforum.png.306118ed9479c203d013bc67eb57568a.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder spørsmålet om hvorfor listen over alle som følger et forum ikke viser alle, og i kronologisk rekkefølge, så vet jeg ikke svaret. Tror svaret blir at listen er kort ved en feil, og alfabetisk ved et valg som er gjort av de som har laget programmet. Vet ikke helt om vi skal bruke tid på å finne ut av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan temaet med folk som får varsel som dei ikkje ynskjer kjem opp titt og ofte hadde det iallefall vore greit at alle namn frå a til å var med i lista. Då blir det enklare for oss andre å peike ut problem og løysing. Så kjem det sjølvsagt an på kor lang tid det evt. vil ta å endre på innstillingane. For det må vere ei innstilling ein eller annan stad som gjer at lista stoppar på 50 namn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Tone Merete.

 

Det er bare det at INGEN trenger å 'følge' hele Brukerforumet og det eneste en trenger å gjøre her er å slutte å følge.

 

Det er ikke her en stiller inn varslingsinnstillingene - det gjør en ved å trykke på bjella ved siden av brevet og her velge 'varslingsinnstillinger'. Dette har Bjørn Piro gjort riktig: 

https://forum.arkivverket.no/notifications/options/

.

Jeg tror DA burde gjøre denne 'følg dette'-knappen usynlig, for den skaper bare problemer. Da bør vel de 153 stoppe abonnementet først. Om listen ikke vises, og det ikke gjøres noe for å finne ut av hvorfor, får en vite at en har trykket 'følg dette' ved at den dynamiske knappen viser 'følger'. (Dette er ikke facebook og en trenger ikke 'melde seg på' på annen måte enn å logge seg inn, for å kunne skrive innlegg.)

 

Problemet med e-postene forsvinner om en trykker omigjen på knappen. 

.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.