Gå til innhold
Arkivverket

Utvandret til Amerika mellom 1883 og 1888 - kan nøyaktig tidspunkt finnes?


Knut Ruyter
 Del

Recommended Posts

56 minutter siden, Knut Ruyter skrev:

Ad Paul Røyter fant jeg nå indekskortet for Petitions for Naturalization Filed in Court (Kings County, Brooklyn, NY)

 

Jeg har sjekket FS og NY State Arch, og jeg kan ikke finne at det er dig/skannet decl./pet. Finnes sikkert på microfilm, men kan ikke se at det ligger noe på FS eller NARA - så da ville jeg kontaktet: (du har jo nå en referanse; Vol 233 Copy of Rec 111)

National Archives at New York City 
One Bowling Green, 3rd Floor 
New York, NY 10004
Toll-free 866-840-1752 
Email: newyork.archives@nara.gov

http://www.archives.nysed.gov/research/res_tools_nysa_path_nat#pathfinder-panel_pane_1-3

The National Archives at New York City holds petitions for and records of naturalization filed in federal, state, and local courts located within the boundaries of the present five boroughs. 

 

Legger inn lenke fra FS - https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:QVTW-J48B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god veiledning. Her er lenken fra FS skrevet ut (jeg prøvde å kopiere "image" av kortet, men lyktes ikke). Jeg skal da skrive og etterspørre petition and declaration fra National Archives, med korrekt referanse! Mvh Knut

 

Name:    Paul M Royther
Event Type:    Naturalization
Event Date:    1892
Event Place:    , Kings, New York, United States
Age:    
Birth Date:    
Birth Year (Estimated):    
Birth Country:    Sweden Norway
Affiliate Publication Number:    M1674
Affiliate Publication Title:    Index to Naturalization Petitions filed in Federal, state and local court in New York, 1792-1906
Affiliate Film Number:    227
GS Film Number:    001462676
Digital Folder Number:    005683108
Image Number:    04042

Citing this Record:
"New York Naturalization Index (Soundex), 1792-1906," database with images, FamilySearch (https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:QVTW-J48B : 13 February 2015), Paul M Royther, 1892; citing , Kings, New York, United States, Index to Naturalization Petitions filed in Federal, state and local court in New York, 1792-1906, NARA microfilm publication M1674 (Washington D.C.: National Archives and Records Administration, n.d.), roll 227; FHL microfilm 1,462,676.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Knut Ruyter skrev:

Jeg skal da skrive og etterspørre petition and declaration fra National Archives

 

Flott! Da får vi håpe på et positivt svar, og meddel gjerne her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått svar fra National Archives and Records Administration. Det opplyses at alle oath skal være digitalisert i databasen Naturalization Records 1794-1940. Før 1906 er declaration of interest and petition stort sett ikke digitalisert fordi de som regel ikke inneholdt mer informasjon enn den som fremkom av selve statsborgerskapseden. Ofte er den eneste tilleggsopplysning i petition navnet til et vitne. Hva som ble registrert kan variere fra sted til sted. For Kings County (Brooklyn) var det ikke krav til annet enn et vitne for petition. Fra oktober 1906 ble det imidlertid benyttet et skjema som anga søkers fødested og dato, yrke, evt kone og barns fødested og dato, samt ankomstdato, til hvilken havn og med hvilket skip. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.