Gå til innhold
Arkivverket

Søsken og etterkommere av Knut Martin Ihle


Eva Carstens
 Del

Recommended Posts

Jeg vil finne etterkommere og søsken av Knut Martin . Prøver å finne ut om det stemmer at han er biologisk far til min oldemor.
 
Knut Martin Hansen Ihle
Født 20. des 1855
Død.14. juni 1937
 
Her skriver han Knut med D. Nr 13.
Ihle navnet kommer fra stedet de bodde på, Ihle i Ullensaker.
 
Jeg tror at han har fått et uekte barn med
Charlotte Josephine Olsdatter Nilson (født Holm)
Født 6. sep 1859.
Barnet ble født 19.8.1894: Far i papirene er Gustav Nilson. Men han var ikke biologisk far.
 
 
Foreldre:
Far
Hans Amundsen
Født 5. apr 1827
Død 27. apr 1906
Fått høre at han også brukte navnet Schjelle.

 

Mor

Bodil (?) Jensdatter.
Fornavnet hennes har dukket opp som Bodil, Bodl og Boel.
Vet ikke når hun er født eller når hun døde.

 

Akkurat nå er jeg forvirret og klarer ikke å finne ut om jeg har startet en annen tråd om dette. Håper dere kan hjelpe med å finne ut av denne gåten med Knut og Charlotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konf. til Gusta Theodora

 

SAO, Ullensaker prestekontor Kirkebøker, G/Ga/L0002: Klokkerbok nr. I 2, 1901-1913, s. 120
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060927030599

 

Dåp Rikshospitalet

 

SAO, Rikshospitalet prestekontor Kirkebøker, F/L0009: Ministerialbok nr. 9, 1894-1897, s. 52
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060831010453

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Sshjelle f. 1827 gm. Boel Jensdatter Stanger kom til Søndre Ihle (Sørum bygdebok bd.5 side 207 der slekten kam følges lengre bakover). Hana Schjelle var en kjent musiker omtalt av Johannes Dahl, som skriver om sinne minner fra Hakadals verk på midten av 1800-tallet, at Schjelle og Ursin der spilte til dans til Sankthans. Schjelle var  også organist i Ullensaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Som du ser  i papirene på dåp og konfirmasjon så står en annen en Knut som far. Jeg vet at det ikek er Gustav (som står i papirene) som er far. Det er snakk om at det er Knut. ved å kanskje kontakte etterkommere av søsknene hans så får jeg vite noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg. FT 1923 for Kristiania har de 2 barn til:

 

Bodil Kristi Næss f. 11.07.1912

 

Ole Andor Nicolai Næss f. 25.07.1915

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.