Gå til innhold
Arkivverket

Foreldre til Harald


Ankanyg
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Jeg håper noen kan hjelpe meg i en nøtt hvor jeg står helt fast. Jeg søker etter foreldrene til Harald Krogh, han skal være født 14.juli i enten 1904 eller 1906. Dattra hans mente det var 1906, mens på gravminner hvor jeg har funnet han, står det at han er født i 1904. Datteren hans mener at fornavna på foreldrene hans var Marie og Adolf. Han var uekte født i Oslo-distriktet, men vokste opp hos fosterforeldre, datteren hans mener å huske et navn - Nystelle i forbindelse med fosterforeldrene, men vet ikke om det var etternavn eller stedet de bodde.  Jeg har funnet en Harald Kristiansen i folketellingen for 1910 , vedkommende der er født i 1904, men navnene på foreldrene og fødselsdatoen stemmer ikke med den Harald jeg søker, datteren vet heller ikke hvor Krogh-etternavnet kom fra.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk Egil, jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har fått opp dette, har prøvd folketellingen for 1910 jeg også med for-og etternavn, men fikk bare 0 resultat.

 

Vennlig hilsen

Ann Karin N.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FT 1905 - Oslo fylke, Kristiania, Kommunal folketelling nr. 1-65 (1905-1905), Dokumentside, Side 28178, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/of20130903028283

 

FT 1900 - Adolf A. Krogh m. fam. - https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01037045104043

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden trådstarter konsekvent later til å overse anmodningen om å oppgi fullt navn, så får vi ta ordensreglene på nytt:

 

Registreringsvilkår

Ordensregler for debattforaene

1. Du må registrere deg før du deltar i diskusjonene. Oppgi fullt egennavn (fornavn og etternavn) og korrekt e-postadresse. Bruk fullt egennavn som visningsnavn. Husk å oppdatere e-postadressen hvis du skifter adresse.

2. Hold deg til en diskusjon til hvert emne. Hvis noen av debattantene ønsker å diskutere et sideemne, så må de opprette et nytt emne.

3. Så langt som det er mulig, skal du svare på samme språk som debattstarter. Hvis du er usikker på dine språkferdigheter, kan du sende innlegget inn på norsk og be om at noen andre oversetter. Dansk og svensk er unntatt herfra.

4. Alle har fritt innsyn i diskusjonene og du må derfor være forsiktig med hva du skriver om levende personer og deg selv. Du skal ikke legge ut opplysninger om levende eller døde personer som kan såre, krenke eller skade noen.

5. Du kan fritt sitere fra andre diskusjoner. Når du siterer, skal du markere tydelig at det er et sitat og oppgi navn på forfatteren og lenke/referanse til emnet sitatet er hentet fra. Det skal være en høflig og sivilisert tone mellom debattantene. Du må regne med at den som stiller spørsmålet mener det seriøst og svare deretter.

Digitalarkivet har rett til å flytte emner mellom foraene slik vi mener er best. Digitalarkivet kan også ta bort innlegg og diskusjonstråder som virker upassende.

Debattanter som ikke overholder ordensreglene eller på annen måte ødelegger for andre debattanter, kan bli utestengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.