Gå til innhold
Arkivverket

Jens Iverson Bolstad - fødd i Luster 1796 - reiste som ungkar til Nordland i 1851 - tok livet sitt i Karlsøy i 1865 - kva gjorde han der?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Jens Iverson Bolstad, døypt i Luster 21.8.1796, fekk mellom 1831 og 1841 tre døtrer i Luster med nabojenta Guri Jensdotter Bolstad (1809-1845), men noko bryllaup vart det aldri...  I 1851 fekk Jens utflyttingsattest til Nordland, og me veit ikkje noko om lagnaden hans der oppe bortsett ifrå det som kjem fram i kyrkjeboki for Karlsøy i 1865:

 

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/267/pg00000002171083

 

So livet hans fekk jo ein heller tragisk utgong, men finst det opplysningar i Karlsøy om kva han gjorde der?  Hadde han gard eller kva?  Bustaden hans i 1865 var Jægervand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt i kirkebøkene etter innflyttere uten å finne noe der.

Jægervand er i dag Jegervatnet i Lyngen kommune I Troms. Beliggende på vestsiden av Lyngenhalvøya

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Leif for innlegget frå måndag om denne utfordringi i Karlsøy!

 

Me veit vel ikkje noko sikkert om at Jens fór direkte til Karlsøy få han reiste frå Luster.  Eg vil gissa på at han sikkert òg har butt andre stadar, men so mange år etter vert det nok vanskeleg å gjera eit målretta søk...

 

Men eg er uansett takknemleg for alle freistnader, og eg takkar nok ein gong for hjelpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens I. Bolstad var (Jægervand i Ullsfjord) ungkar da han forlot dette livet.  Han var ikke bruker av noen gård.  De fleste gårdene i området var leilendingsbruk på den tiden..  Det var ikke vanlig at en ungkar var leilending eller eide en gård, om han da ikke hadde arvet den.  På den tiden var det tre gårder og tre husmannsplasser på Jægervand.  Gårdene var bra og ble drevet godt.  Folketellingen i 1865 viser at det var godt med tjenestefolk på gårdene.  Jens var nok tjenestekar, men han var i 1865 ikke lenger noen ungdom.  Kanskje kan det tyde på at han hadde vært på plassen en god tid. Hans reise til Nordlandene ble kanskje ikke som forventet.  Strengt tatt burde det finnes en form  for skifte etter ham, men skiftene er ikke utlagt lenger enn til 1866.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjarteleg takk til Alvin for ein liten «analyse» av samfunnet på Jægervand i Karlsøy.

 

Eg er samd med deg i at Jens mest truleg berre har vore der som «dreng» på ein av gardane utan noki meir tilknytting, og det er vel ikkje so sikkert at eit eventuelt skifte etter han vil fortelja oss noko meir...

 

Men, eg har vorte overraska før, og eg har sjølvsagt ikkje noko imot fleire opplysningar som måtte dukka opp...

 

Ein ny kjempetakk for hjelpi med lagnaden til Jens Bolstad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.