Gå til innhold
Arkivverket

Kan noen hjelpe å finne et skifte på Kongsberg?


Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Ei Marte Olsdatter døde i 1740, og det skal være et skifte etter henne. Hun  var gift med bergmann Nils Jonsen som også døde i 1740. Jeg leiter og leiter, men kan ikke finne skiftet. Jeg vet at det eksisterer, for det er henvist til i en diskusjon på DIS forum i 2008. http://www.slektogdata.no/slektsforum/viewtopic.php?t=71675

 

Kan noen hjelpe meg å finne dette skiftet. Marte er fra Vestfold og jeg skriver en artikkel om hennes slekt.

 

 

Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det registeret visste jeg ikke om faktisk. Jeg fant opplysningene fra skiftet der. Tusen takk for det Kristian

 

Men det står protokoll 3 1741-1752, side 57b. Jeg kan ikke for mitt bare liv finne den protokollen. Hva er det jeg gjør feil?

 

 

TSK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Torbjørn Steen-Karlsen skrev:

Det registeret visste jeg ikke om faktisk. Jeg fant opplysningene fra skiftet der. Tusen takk for det Kristian

 

Det er det samme registeret som Ketil Firing Hanssen har lenket til i Slekt og Datas forum, men da til "Gamle Digitalarkivet", og lenka fungerer ikke lenger.

 

1 time siden, Torbjørn Steen-Karlsen skrev:

Men det står protokoll 3 1741-1752, side 57b. Jeg kan ikke for mitt bare liv finne den protokollen. Hva er det jeg gjør feil?

 

Jeg tror ikke du gjør noe feil. Jeg får heller ikke dette til å stemme på noen måte. Kildedokumentasjonen sier at registeret omfatter protokoll nr. 1 i arkivet Sønnafjelske bergamt og protokoll nr. 2-5 i arkivet Kongsberg byfogd, som du har her, men jeg får likevel ikke kabalen til å gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt at jeg ikke var helt i tåkeheimen. Tusen takk Knut Frode. Da skal vi knekke den. :) :)

 

 

TSK.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.