Gå til innhold
Arkivverket

Olof Hansson f.1847 Nøssemarken sokn, Sverige


Hege Dåpan
 Del

Recommended Posts

Utdrag fra Andebu bygdebok; Berg i Andebu

Oluf Hansen 1884—1912. F. 1847 i Nössemarken sokn i Sverige, gbr. og skipstømmerm., i mange år på selfangst i Nordishavet; d. 1912. G. 1879 m. Karen Olea Olsdtr., f. 1854, d. 1917, dtr. av foreg. bruker. 8 barn, hvorav 6 vokste opp: 1. Hilda Anette, f. 1879, g. 1920 m. Olaf Aleksandersen Moen (se Kleppanmoen, bnr. 6). 2. Hagbart Olaf, f. 1881, lærer i Slagen, deretter på Borgestad ved Porsgrunn, hvor han d. 1542; g.m. Olava Aaby. 3. Klara Josefine, f. 1884, g. 1903 m. skipsbygningsarb. Hans Peder Johannesen Undrum, f. 1873 i Ramnes; bopel Tønsberg. 4. Hjalmar Anton, f. 1889, d. 1958 på Teie, Nøtterøy. Hadde maskinistutdannelse i marinen og var maskinist på hvalfangst og i handelsflåten. G.m. Anna Løverød, f. 1884, d. 1959. 5. Kristian, f. 1891, se ndfr. 6. Karl Otmar, f. 1895, se Nordre Holt. Etter Oluf Hansens død satt enken Karen Olea Berg i uskifte

 

Noen som er flinke til å lete i Sverige og har lyst til å hjelpe meg?

Jeg ønsker å finne anene bakover på denne svensken, helst så langt det går.

På forhånd hjertelig tusen takk.

Mvh Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dette var litt merkelig, jeg finner en Olof født i Nössemark 23.12. 1847, døpt 26.12. samme år ( Nössemark C:2 side 125). Foreldrene er Hans Olsson og Helena Jonasdotter på Näs. Barnemoren oppgis å være 25 år gammel.

 

Jeg har sett gjennom husforhørene for Näs/Nössemark i perioden 1846-1855 uten å finne spor av disse menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers. Da er vi på vei bakover.....

Jeg vil gjerne ha så langt bakover det er mulig å komme i svenske register.

Utrolig takknemlig for hjelpen og jobben der gjør og kan.

Mvh Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.