Gå til innhold
Arkivverket

Bryllup i kirke i Trondheim 1947


Tormod Grønning
 Del

Recommended Posts

Vet at Bjørg M. Hansen f. 23.05.1929 og Kaare Arvid Strøm født 05.03,1924  giftet seg i Trondheim 22.11.1947 men finner ikke og vet heller ikke hvor ? Kan noen hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la det inn fordi det kan være et spor.

 

Det er vel ikke sikkert at det er så mange av kirkebøkene i Trondheim (på DA)som har vielser så langt frem i tid.

Her må man bare tråle seg gjennom alle bøkene som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene til bruden bodde i Udenbys gt. og soknet til Domen . Kanskje skjedde vielsen der ?

Tormod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråden hos DIS har du jo fått et godt tips fra Bente, har du fulgt opp det?

Hei! 

Ved søk hos www.nb.no på "Bjørg Magdalene", er det følgende treff i 1947: 

Norsk Lysingsblad 1947.10.17 

Norsk Lysingsblad 1947.12.13 

Adresseavisen 1947.12.16 

Du kan jo oppsøke et bibliotek hvor det er tilgang til disse treffene, og se om noen av dem gjelder de du søker etter? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,den er ikke med.Domen har jo ikke noe for året 1947.

Der går det kun t.o.m 1946,som jeg skrev i innlegget ovenfor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og lurer på hva du egentlig søker. Du har dato for vielse, samt navn og fødselsdato for brud og brudgom. Er det bare for å kunne notere fysisk sted for vielsen, eller håper du nevnte vielse skal inneholde opplysninger du mangler?.

Alternativene er jo enten å henvende seg til Statsarkivet i Trondheim med spørsmål om de kan hjelpe deg , eller ta kontakt med de mest sannsynlige kirkene å høre om de fortsatt har kirkebøkene som inneholder vielser for nov 1947.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nasjonalbiblioteket har lagt inn en beta-versjon av søketjenesten sin. Der finnes treffene som jeg henviste til i tidligere etterlysning i bedre utgave enn tidligere, i form av at en nå får hele setninger.

 

Det ser da ut til at de ble gift i Domkirka, og som Ann-Mary sier; vigsler ligger kun ute tom 1946.

 

Oppsøker du et bibliotek slik jeg foreslo tidligere, vil du kunne se hele avis-notisen.

 

Mvh Bente 

BjørgMagdalene.png

Endret av Bente L. Skjager
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.