Gå til innhold
Arkivverket

Hvor ble det av Niels Fredrich Johan ? Født 16. april 1842 i Lødingen prestegjeld


Rita Eveline Kjellsdatter Salberg
 Del

Recommended Posts

Trenger litt mer hjelp av alle flinke folkene her inne.

 

Trenger hjelp til å finne ut av hvor det ble av Niels Fredrich Johan senere..nr. 21 på siden.  

 

https://media.digitalarkivet.no/view/16686/24

 

...finner han kun ved dåpen...har prøvd å saumfare kirkebøkene etter konfirmasjon, vielse og dødsfall...men ikke funnet noe.

 

Tusen takk på forhånd.

Endret av Rita Eveline Kjellsdatter Salberg
fødselsdato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Gaute Zøllner skrev:

Her er Niels Fredrik nr 22 f. 16.8 !

SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Nordland, 872/L1033: Ministerialbok nr. 872A08, 1840-1863, s. 13
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20050420041059
 

 

Niels Fredrik Johan står da altså med fødselsdato 16 aug   i ministerialboken,og 16 april  i klokkerboken.

Da er det kanskje ministerialboken som viser riktig dato?

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått løst den gåten. Nils Fredrik døde 6 1/2 år gammel ..i 1849. Klarer dessverre ikke å tyde resten som står om han der...annet enn at det er I Forsaamark. Han står som nr. 5 på siden.

 

https://media.digitalarkivet.no/view/16686/151

 

Jeg har da fått nøstet litt opp i disse barna..men ikke funnet ut hvor alle har blitt av.

 

Nils Fredrik var deres 1. barn (foreldre: Johannes Gustav Henrikson og Brita Stina Nilson), Nils Fredrik var   født i 1843 i Russevik/Rusevig) , død 13. mai 1849 i Forsaamark

 

Johan Henrik er nok deres barn nr. 2..Han er født 27. mars 1844 i Russevik? Han mister jeg alle spor etter Ft1865, hvor han  bor sammen med sin yngre bror og far på Ivarjord, Ballangen..da lå det under Lødingen.

 

Så mangler det et barn..siden deres neste er skrevet som barn nr. 4 i kirkebøkene..

 

Barn nr. 4 Anne Kristina født.16. juni 1848 i Forsaamark, døpt 22 oktober 1848..Hun finner jeg heller ikke etter denne tid, men fant en som kunne stemme med dato og år..som ble gift med en Jakob Martinussen og døde 10. juni 1887..klarte bare å tyde Lødingen..dette fant jeg i "Familysearch"....

 

Deres 5. barn er Carl Gustav..født 19. februar 1850 i Djupaas, han døde ved fødselen

 

Deres 6. barn er Jens Jakob..født 23. juli 1851...

 

Deres 7. barn er Lars Gustav født 1854..han kan jeg følge frem til han er ca. 25 år og tjener hos en familie i Efjord..etter det ingen spor

 

Deres 8. og 9. barn Maria og Kathrine..født i 1856 på Ivarjord...Maria er min tipptippoldemor , mens hennes tvillingsøster Katrine døde noen få mnd etter fødselen.

 

Et av mitt største problem er: Hvor bodde Johannes og Brita Stina før de flyttet til Forsaamark/Ivarjord? De ble gift i 1841 og kom til Forsaamark/Ivarjord  ca 1844....sannsynligvis fra et eller annet sted i Tysfjord...

 

Så her er det flere ting å nøste opp i, og tar gjerne mot hjelp :-)

 

 

 

 

Endret av Rita Eveline Kjellsdatter Salberg
Mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.