Gå til innhold
Arkivverket
Øyvind Eriksrud

Andreas Osmundsen, Trosknægt

Recommended Posts

Øyvind Eriksrud

Jeg søker etter en Andreas Osmundsen som står oppført som far i kirkebok for Asker. Her står det bla. at han er Trosknægt, og jeg lurer på om det er mulig å finne han i militære ruller?(Innbiller meg at Trosknægt er en militær "tittel eller rang" etter hva jeg har forsøkt å finne på nettet) Legger ved link til kirkeboken (ved Elias sin dåp) og transkribert tekst.  På forhånd tusen takk for all hjelp og informasjon rundt dette paret. https://media.digitalarkivet.no/view/7732/38976/3     og   https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/255/pd00000002140433 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Aner ikke hva en Trosknægt gjorde,men fant 10 stk i telling 1801.

Fann 10 av 878975 personar på 10 forskjellige gardar (viser 1 - 10)

Amt Prestegjeld Sokn Gard/hus Nytt hushald Førenamn Etternamn Hushaldstill. Alder Sivilstand Yrke Kjønn
67392 Aggershuus Aas Froens Gulbiørnrud   Ole Endresen Deres børn 31 Ugift Trods-knægt M fglass.gif
116637 Hedemarken Stange Stange Brende * Niels Erichsen Husbonde 35 Begge i 1ste ægteskab Trosknægt og gaardbeboer M fglass.gif
116812 Hedemarken Stange Stange Thorødegaarden   Embret Larsen Hendes børn 37 Ugift Trosknægt M fglass.gif
117665 Hedemarken Stange Stange Løchen * Anders Andersen Mand 31 Begge i 1ste ægteskab Trosknægt og husmand med jord M fglass.gif
117836 Hedemarken Stange Stange Rothlien * Embret Christensen Mand 36 Begge i 1ste ægteskab Trosknægt jordløs husmand og gaaer i dagleje M fglass.gif
117991 Hedemarken Stange Stange Wæstad   Halvor Christophersen Tjenestefolk 33   Trosknægt M fglass.gif
118098 Hedemarken Stange Stange Gillund   Nicolai Erichsen Logerende 32 Ugift Trosknægt og hattemager M fglass.gif
118254 Hedemarken Stange Stange Støer * Kjel Olsen Mand 36 Begge i 1ste ægteskab Husmand med jord og trosknægt M fglass.gif
118926 Hedemarken Stange Stange Østbye * Lars Sørensen Mand 31 Begge i 1ste ægteskab Husmand med jord og trosknægt M fglass.gif
119486 Hedemarken Stange Stange Ryen   Samuel Larsen Hendes børn 37 Ugift Trosknægt M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Håvard Moe

Om Trosknægt frå det gamle forumet: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.