Gå til innhold
Arkivverket

Andreas Osmundsen, Trosknægt


Øyvind Eriksrud
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etter en Andreas Osmundsen som står oppført som far i kirkebok for Asker. Her står det bla. at han er Trosknægt, og jeg lurer på om det er mulig å finne han i militære ruller?(Innbiller meg at Trosknægt er en militær "tittel eller rang" etter hva jeg har forsøkt å finne på nettet) Legger ved link til kirkeboken (ved Elias sin dåp) og transkribert tekst.  På forhånd tusen takk for all hjelp og informasjon rundt dette paret. https://media.digitalarkivet.no/view/7732/38976/3     og   https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/255/pd00000002140433 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Aner ikke hva en Trosknægt gjorde,men fant 10 stk i telling 1801.

 

Fann 10 av 878975 personar på 10 forskjellige gardar (viser 1 - 10)
      
 
  Amt Prestegjeld Sokn Gard/hus Nytt hushald Førenamn Etternamn Hushaldstill. Alder Sivilstand Yrke Kjønn
67392 Aggershuus Aas Froens Gulbiørnrud   Ole Endresen Deres børn 31 Ugift Trods-knægt M fglass.gif
116637 Hedemarken Stange Stange Brende * Niels Erichsen Husbonde 35 Begge i 1ste ægteskab Trosknægt og gaardbeboer M fglass.gif
116812 Hedemarken Stange Stange Thorødegaarden   Embret Larsen Hendes børn 37 Ugift Trosknægt M fglass.gif
117665 Hedemarken Stange Stange Løchen * Anders Andersen Mand 31 Begge i 1ste ægteskab Trosknægt og husmand med jord M fglass.gif
117836 Hedemarken Stange Stange Rothlien * Embret Christensen Mand 36 Begge i 1ste ægteskab Trosknægt jordløs husmand og gaaer i dagleje M fglass.gif
117991 Hedemarken Stange Stange Wæstad   Halvor Christophersen Tjenestefolk 33   Trosknægt M fglass.gif
118098 Hedemarken Stange Stange Gillund   Nicolai Erichsen Logerende 32 Ugift Trosknægt og hattemager M fglass.gif
118254 Hedemarken Stange Stange Støer * Kjel Olsen Mand 36 Begge i 1ste ægteskab Husmand med jord og trosknægt M fglass.gif
118926 Hedemarken Stange Stange Østbye * Lars Sørensen Mand 31 Begge i 1ste ægteskab Husmand med jord og trosknægt M fglass.gif
119486 Hedemarken Stange Stange Ryen   Samuel Larsen Hendes børn 37 Ugift Trosknægt M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.