Gå til innhold
Arkivverket

Barnefar med adresse Cirkus Empress


Geir Maribu
 Del

Recommended Posts

Denne er ikke lett. Hvordan skal jeg kunne finne mer om en barnefar som er oppgitt til å være musiker Julius Karlsen (f. cirka 1896) med bostedsadresse Cirkus Empress. Starten på dette skjedde da sirkuset var i Trondheim sommeren 1919. Må vel vente til folketellingen av 1920 publiseres om 3 år, eller finnes andre muligheter?

 

Endret av Geir Maribu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har lest en del om Cirkus Empress på nettet, bl.a den wiki-artikkelen du viser til + referansen. Men det bringer meg dessverre ikke nærmere den aktuelle barnefaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket konfirmasjonen til Julius Karlsen på Ekremsvik.

Sto ført som Julius Kornelius Ekremsvik da han ble konfirmert i Borgund 1 okt 1911.

 

Samme mann

https://www.geni.com/people/Julius-Kornelius-Eikremsvik/6000000010992379417?through=6000000010992280446

 

Så da kan vi vel se bort fra denne,siden din mann sto som Julius Karlsen i 1919.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fødselsdato da det kun stod "1896?" på barnefaren Julius

Endret av Geir Maribu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,skjønner.

Men det er alltid greit å legge ved lenker til det man har av opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan vel godt vere dansk? Så vidt eg har forstått, har dette sirkuset opphavet sitt i Danmark, og berre 4 år etter oppstarten vil eg tru at ein heil del av "mannskapet" framleis kan vere dansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en link til sirkuset,https://no.wikipedia.org/wiki/Cirkus_Empress om du ser nederst på artikkel er det nevnt noe som heter sirkus scandinavia. Jeg ville søkt på dem og prøvd å ta kontakt der. Hadde selv en lignende sak for noen år siden men det var med et Tysk Circus som var i Norge på slutten av 1880 tallet. Jeg fant via søk et felles sirkus kontor i Tyskland som jeg kontaktet, det tok en stund før det kom svar, dessverre var det ikke noe positivt for meg, men saken løste seg allikevel etter en tids jobbing :) Lykke til!

 

Prøv også denne linken, står en email adresse du kan kontakte helt nederst. http://www.cirkus-dk.dk/

 

Endret av Hanne W. Heen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.